Problem med min desire, den slukar internminne

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Nordivan81, 14 nov 2011.

  1. Nordivan81

    Nordivan81 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    HTC U12+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U12+
    Hej, jag har problem med min Desire. Tills idag så har telefonen fungerat utmärkt förutom att desire har för litet internminne men det löste jag via detta: How to Install Apps to Your SD Card on Android Froyo | Gadget News så efter att jag gjort som på ovanstående länk så klagar den nästan aldrig på för lite internminne längre.

    Idag så har den fungerat klockrent men efter att jag ikväll tagit ur laddningen och skulle kolla något på den så var den helknäpp. Helt plötsligt är det nästan inget ledigt internminne kvar fastän det var det tidigare idag och jag knappt använt telefonen sedan dess. Jag tog bort internet cashen som jan inte gjort sedan i förrgår men inget fungerar. Felmeddelande på felmeddelande kommer om program som måste stängas och nästan alla länkar på startsidan till program som ligger på sd kortet fungerar inte. Några fungerar ibland.

    Jag kan knappt göra någonting med telefonen men testar att ta ur sd kortet och sätta in det flera gånger och starar om flera gånger men inget hjälper. Testar även:
    TechCredo | How to fix a damaged SD card on an Android phone without losing any data men det hjälper inte. Testar sd kortet i datorn där det fungerar. Lägger då över allt från sd kortet på en mapp i datorn, formaterar kortet i telefonen och lägger tillbaka alla data på kortet men samma fel uppkommer, nån som vet vad som kan vara fel och vad jag kan göra åt det.

    Tacksam för svar.
     
    Last edited: 14 nov 2011
  2. Nordivan81

    Nordivan81 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    HTC U12+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U12+
    Nu tror jag att jag hittat vad som är problemet men inte vad som orsakar det. Deletade nämligen några saker så att jag fick minst 15 mb ledigt internminne och då efter omstart så började telefonen återigen fungera bra men så efter en liten stund så började den klaga igen på att det var dåligt med internminne och då var minnet helt plötsligt nere på 896 kb från att alldeles nyss varit på över 15 mb. Återigen börjar problemen strula men felmeddelande om program som måste stängas. Verkar tydligen vara något som slukar internminnet och skapar dessa efterföljande problem men vad kan det vara för något, nån som har tips?
     
    Last edited: 15 nov 2011
  3. donaldduck

    donaldduck Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Verkar som om du har kvar original operativsystem. Inte säker men vill minnas att du kan gå in på inställningar/program/hantera program. Där kan du för varje program se vad de tar i utrymme, även radera data för ett givet program. Bläddra igenom och se vad det är som ökar.
     
  4. Nordivan81

    Nordivan81 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    HTC U12+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U12+
    De flesta programmen ligger ju på sd kortet så det finns inte så mycket att ta bort. Efter att jag rensat lite förut idag så fick jag 15-20 mb ledigt utrymme och då fungerade telefonen nästan som vanligt igen men efter en kort stund så var det bara 600 kb kvar och då började telefonen strula igen.Vad är det som kan orsaka att så mycket minne försvinner bara i ett nafs när jag inte ens använder telefonen. Just nu ligger det interna telefonlagringsutrymmet på 60,00 kb.
     
  5. donaldduck

    donaldduck Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Apparna skriver även data till telefonens minne, inte bara till SD-kortet. Om jag minns rätt kan du både se detta och radera på det sätt jag beskriver ovan.

    Det finns alltid möjligheten att radera allt, då får du dock installera allt från början igen.
     
  6. Nordivan81

    Nordivan81 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    HTC U12+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U12+
    Sedan jag körde How to Install Apps to Your SD Card on Android Froyo | Gadget News så har jag inte haft några problem med minnet alls så att det som började igår kom som en fullständig överraskning. Jag har just nu 12,99 mb ledigt minne och jag har stängt av de flesta aktiva tjänsterna som inte behövs men fortfarande så behöver jag frigöra mer minne.
     
  7. Nordivan81

    Nordivan81 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    HTC U12+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U12+
    Jag har kollat med HTC Supporten och skall även kolla med butiken där jag köpte telefonen men annars blir det nog en total återställning om ingen annan har något tips att komma med.
     
    Last edited: 15 nov 2011