Fråga: Filhanterare + internt minne = sant?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Gempressarn, 15 nov 2011.

  1. Gempressarn

    Gempressarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Min fråga är ganska enkel, men jag har inte hittat något som tar upp det tydligt här i forumet på Swedroid, så ursäkta ifall det redan finns en liknande tråd.

    Hur kommer internt minne fungera med filhanterare? Min enda androidlur är en x10 Mini Pro, som ju bekant har väldigt lite internt minne. Alla filhanterare jag har testat behandlar endast SDkortet. Hur kommer filhanterare att fungera med Galaxy Nexus som bara har internt minne? Jag har fastnat för filhanteraren ES File Explorer.
     
  2. Bosse!

    Bosse! Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Du kan se det som att det sitter ett 16 gb minneskort i telefonen, men att du inte kan ta ut det som på andra telefoner.
    M.a.o. kommer filhanterare som t.ex. ES File Explorer fungera precis som tidigare, det enda är väl att det kanske inte kommer stå "SD card" men funktionen blir den samma.
     
    Gempressarn gillar detta.
  3. mil0ck

    mil0ck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag som har en nexus s kan bekräfta vad Bosse! säger, men internminnet delas upp i två partioner, en som heter sd card och som också beter sig som det och, en "vanling" partion för /system osv.
     
  4. Gempressarn

    Gempressarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    tack så mycket för det! Det var väldigt gött att höra. Men jag ser inget av min interna minne på min x10 mini pro. Kan det bero på att allt internt minne har dedikerats till system och os och dylikt?
     
  5. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Kolla under inställningar -> sdkort och telefonlagring, så kan du sedan se hur mycket internminne som finns ledigt.

    Att allt internminne skulle dedikeras för system/os tror jag inte, då t.ex. sms och nedladdade appar sparas där.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  6. simonjoh

    simonjoh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    En dum fråga kanske, men nu när vi ändå pratar minne och lagring: när jag installerar apps så hamnar de på det 16gig stora minnet i GN:s fall? Vill inte göra om tabben att köpa en telefon med orimligt lite plats för appar..

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
    Last edited: 16 nov 2011
  7. Wardancer

    Wardancer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Vad jag förstått finns det en partition för apparna som samsung bestämmer storleken på. Sen funkar resten av minnet precis som ett minneskort. Så app2sd används fortfarande.

    Men kan ha fel.
     
  8. will

    will Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    328
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Platta:
    Nexus 7
    Så har det varit på Samsungs tidigare modeller, t.ex. Galaxy S och SII, men inte på nexusen. Där kan du använda hela minnet till appar om du vill. Så är det även i Honeycomb.

    [​IMG]

    Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
     
    Last edited: 17 nov 2011
    Clabbefix gillar detta.
  9. mil0ck

    mil0ck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Så det är en av dom nya uppdateringarna i ICS? Coolt, det visste jag inte^^.