Fråga: Ingen Galaxy Nexus med 32GB?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Ult, 21 okt 2011.

  1. MatteVTR

    MatteVTR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    G3, Nexus5
    Sommarjobbare? Nej, vänta, det är inte sommar nu. :ehm:
     
  2. Gunde

    Gunde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Om Samsung Sverige är så pass oinformerade kastar ju detta ett helt annat ljus på deras tidigare uttalanden om OTA-uppdateringar och nordiskt språkstöd o.s.v. som anledningar till förseningen. De verkar ju fan inte ha en aning om vad de pratar om.
     
  3. Snö

    Snö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Förhoppningsvis är det bara nån inhyrd nybörjare som har hand om sociala medier på Samsung Sverige som inte har mycket koll och inte kunnat hitta rätt information.
    De kunde ju till exempel inte svara på vad för "lokal anpassning" det var som gjordes och varför det tog tid.

    Men det är hur som helst väldigt oroande.
     
  4. Gunde

    Gunde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    När vi som enskilda slutanvändare enkelt kan ta fram den informationen genom en snabb google sökning så är det bafflande att Samsung har så pass inkompetent personal som sitt ansikte utåt.
     
  5. Irregular Programming

    Irregular Programming Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det står på samsungs fb nu att de håller på att ta fram svar på varför det tar tid med den svenska anpassningen, ska tydligen postas snart.
     
  6. Snö

    Snö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Det var ju flera dagar sen de gav det svaret, Samsung Sverige verkar antingen inte vilja berätta något eller har väldigt inkompetent personal som svara på frågor på sin FB-sida, de sa t.ex. att galaxy nexus skulle ha en SD-plats så man skulle kunna utöka till 48GB vilket förmodligen är helt falskt om den nordiska anpassningen inte innebär att fixa dit en sån med.
    Och varför måste de hålla på och "ta fram" svar, det är ju de som tillverkar telefonerna så de borde väl veta.
    Jag vet inte om man vill lita på vad de säger där längre.
     
  7. henning

    henning Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Fast killarna/tjejerna som sitter och uppdaterar Samsungs facebook har nog inte någon information mer än det de är tillsagda att säga.

    Så det är klart dom måste "ta fram" svaret från en person som har den informationen högre upp i organisationen. Sen att det ska ta flera timmar/dagar att göra det är ju en annan femma.
     
  8. Gunde

    Gunde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Sådan information är ju typiskt det man har internsidor åt. Att det skulle vara något konfidentiellt i specifikationerna på en produkt som faktiskt t.o.m. går att köpa i butik nu vore ju väl konstigt.
     
  9. henning

    henning Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag håller med. Någonting i den interna kommunikationen på Samsung är ju ruttet och det ska inte ta flera dagar att ta reda på något så enkelt.

    Men vissa verkar tro att dom som sitter och skriver på samsungs facebook sida är allvetande, medan dom får förmodligen reda på någonting allra sist, precis när man ska gå ut med officiellt.
     
  10. Gunde

    Gunde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Eller när det gäller SD-kortsplatsen (snarare bristen därav) så har Google officiellt bekräftat att det inte finns ett flertal gånger tidigare.
     
  11. Snö

    Snö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Galaxy Nexus HSPA+ first impressions (video) -- Engadget

    "Using the camera exposed a major flaw in Ice Cream Sandwich, namely the lack of USB mass storage support (only media / picture transfer protocols are available). We can only hope this standard functionality will be restored in the very near future."

    Det låter väldigt oroande, betyder det att man inte kan koppla in ett usb-minne till telefonen?
     
  12. Nisse Järnet

    Nisse Järnet Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    800
    Mottagna gillanden:
    124
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8
    Låter mer som att man inte kan spara bilderna man tar från kameran direkt på ett USB minne, utan först fota, sen föra över?
     
  13. wintersun

    wintersun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tror snarare det innebär att man inte kan koppla in telefonen till datorn via mass storage-protokollet.
     
  14. Iamfree

    Iamfree Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    973
    Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Det skulle vara lite av en katastrof men jag tror inte att det är det de menar eftersom de specifikt hänvisar till foton man tagit med kameran. Iofs kan man tolka det som att de upptäckte detta efter att de använt kameran och skulle föra över bilderna. Lite klarhet i detta skulle vara trevligt.
     
  15. Snö

    Snö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Ja läste några kommentarer som sa det med, håller tummarna att det är så, jag kopplar inte in telefonen till datorn och föröver saker ändå. Men det vore sjukt bra att kunna koppla in usb-minne att ha när man är ute och reser eftersom det är så lite minne internt på den
     
  16. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Jag tolkar det också så och det vore pinsamt dåligt om så är fallet.

    Hoppas att det är ett missförstånd eller att det kommer tillbaka
     
  17. bombay

    bombay Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    758
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    http://yfrog.com/h8whyksj galaxy nexus does do mass storage..it uses mtp or ptp on Linux

    hälsningar p3droid
     
  18. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

  19. Noctrl

    Noctrl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    POCO F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    POCO F3
  20. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    [Skywriter spekulerar]
    Jag misstänker att de inte planerar att göra någon GSM-version med 32GB. Läser man svaret på en av frågorna som ställdes till Dan Morill igår så ger han en ledtråd till hur Google tänkt.

    Fråga: I understand this is a benefit, but how much space does a Micro-SD card slot take? I don't see why we can't have both.

    Svar: There's no particular hardware reason a device can't have both. The problem is that there is no good UI for it.
    One of the core Android principles is that you never need a file manager. Ever. We wanted to avoid the obnoxious "sneeze and a file picker appears" syndrome of basically every other OS. Local data that apps know how to handle should just be magically available within the apps, or stored in the cloud...

    Översättning: Filhanterare försämrar användarupplevelsen och det som inte lagras i själva appen ska lagras i molnet.

    Jag tror att det är Verizon som har krävt 32GB. Även om de slår sig för bröstet om att de har det snabbaste datanätet verkar de inte vilja att man använder det

    Förhoppningsvis kommer trycket från användarna bli så stor att det kommer versioner med större minne men frågan är när. Minne är relativt billigt nu så det är snålt att inte ha 32GB som standard i en 5k+mobil.

    [/Skywriter spekulerar]
     
    Last edited: 19 nov 2011