[ROM][Gingerbread]Okt - 22 - MIUI - XJ's - Miuiandroid - MIUI.us, FAQ - Guide - Mods

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av leolulz, 17 apr 2011.

  1. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Om du kör med den versionen som XJ släpper så nej, den gör det automatiskt, står på första posten också ;)
     
  2. Dajv

    Dajv Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5X
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Xperia Z1 Compact
    Telefon 3:
    Xperia Z3 Compact
    Jag har en fråga om denna ROM. Är det nån skillnad på miui Android, miui xj och miui.Us och isåfall vad?
    Tack på förhand
     
  3. brynte5

    brynte5 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus
    Platta:
    Ipad Air 2
    funderar på att lägga in miui-xj, men är osäker på vilken jag ska välja!
    är skillnaden mellan a2sd och d2ext, att man måste välja manuellt, vilka appar som ska läggas på sd kortet, med a2sd, medans allt sköts automatiskt med d2ext?
    varför finns det olika versioner isf?
    varför skulle man isf inte vilja välja d2ext?
    nån nackdel med dessa alternativ?
    enda jag kan komma på är väl isf att inte alla appar funkar med a2sd!?

    och varför skulle nån välja att lägga in miui standard?
    nån annan fördel med denna?
     
  4. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Det har skrivits om det här på flera ställen i tråden, men vi tar det en gång till ;)

    Det är väldigt lite som skiljer versionerna åt. Miuiandroids version är den som är närmast identiskt med kinesiska orginalromen. Finns vissa små moddar, som tex hanteringen av språkpaketet, som nu är inkluderat i samtliga versioner. Även OTA uppdateringar är numera standard i samtliga versioner.

    XJ's version är baserad på miuiandroids version om jag inte minns fel, men han har moddat vissa saker. Var ett tag sedan jag provade den, men jag upplevde miuiandroids version som mera "ren", men det är enligt mitt tycke och smak.
    Om skillnaderna mellan flytt av data till ext (a2sd, a2sd+, D2EXT X-PART osv) finns att läsa en bit ner i xj's tråd, så det finns ingen anledning att dra det här. Vad man vill använda är personligt, och man får prova sig fram, men man kan ju fråga sig varför det inte är standard med automatisk flytt med a2sd, men är kanske för att det finns olika ext-part att välja mellan.

    miui.us version är ganska lik Miuiandroids version, i alla fall senast jag provade den (vilket var ganska länge sedan o_O ). Dom har även dom vissa moddar som tex långpress av powerknappen så kommer du till en meny liknande den i stock sense, där du kan välja att hoppa direkt till recovery osv.

    Som sagt, det är helt efter tycke och smart och man får prova sig fram. Se till att ha en backup så är det bara tuta och köra :)
     
    brynte5 gillar detta.
  5. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Skillnaden mellan a2sd, a2sd+ och d2ext är att vanliga a2sd man kan installera på stock rom lägger över app delan på ditt sdkort, dock funkar inte detta med allls många apps och inte med widgets, samt apps med widgets.

    Med a2sd+ så lurar du telefonen till att tro att en del av ditt minneskort är en del av telefonens internminne, därav kan du välja att flytta över alla app filer samt app'sens data filer.

    Med data2ext (d2ext) så funkar det nästan precis som a2sd+, fast inte lika flexibelt. Det flyttar nämligen över (dock automatiskt) både appsen och deras data och om du inte har ett class10 sd kort så märks detta prestandavis, t.ex. slöare start av apps etc.

    Kort: a2sd har du bara med stock rom, ta d2ext om du vill ha plats för extremt många apps men med prestanda förlust, ta a2sd+ om du vill bestämma själv om du bara vill flytta över apps eller kanske bara data.


    Bara fråga om du inte förstår vad jag menar :)
     
    brynte5 gillar detta.
  6. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Du orkade det jag inte orkade ;) Bra att du fyllde i :)

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  7. wdrsn

    wdrsn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2010
    Inlägg:
    654
    Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    iPhone 12 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 pro
    Är det något mer än jag som inte kan installera elitserien 2011/2012. När jag söker på market via telefonen så hittar jag inte den ens. När jag försöker installera via datorn, så får jag till svar att appen är inte kompatibel med min enhet.
     
  8. brynte5

    brynte5 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus
    Platta:
    Ipad Air 2
    tackar för bra info:-)

    valde att testa miui xj d2ext!
    det funkade riktigt dåligt till en början med fc stup i ett, vad jag än gjorde!
    sen läste jag lite mer i denna tråden och det var nån som rekommenderade att byta kernel!
    jag gick från redux 1.2 och hade redux kernel!
    bytte till tiamat kerneln!
    efter det funkar allt helt perfekt och jag är jättenöjd!
    nästan allt förresten, eftersom jag inte tycks kunna ta emot mms (sms och mail funkar kanon)!

    nu är det bara att sätta sej in i alla mods och teman osv, som finns till denna romen!
    synd bara att inte alla teman och fonter har å, ä, ö!
     
    Last edited: 14 nov 2011
  9. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Är det någon mer än jag som har fått problem med foldrarna med senaste uppdateringen? Texten ligger fel och apparna syns bara på två rader i mitten när mappen är öppen, istället för att visa hela innehållet. Sjukt störande är det i alla fall.
     
  10. Dagon^

    Dagon^ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    512
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Har inga problem med mappar men däremot så slukade den 100% av batteriet till 15.00 idag och jag har använt den lika mycket som vanligt. Gjorde allt det vanliga med att ta bort batterystats och sånt.
     
  11. stilleh

    stilleh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Antar att du använder extended settings. Ladda ner senaste versionen från miuiandroid forumets modssektion. Fixar biffen.
     
    MatDiggy gillar detta.
  12. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Tackar, men jag kom på det efter ett tag själv. Hur som helst så funkar det nu :P
     
  13. brynte5

    brynte5 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus
    Platta:
    Ipad Air 2
    är lite konfunderad just nu!
    kör med d2ext och har 472mb internt utrymme!
    har installerat en del appar, men kan inte tänka mej att det är i närheten av fullt!
    försökte nyss installera en app och får meddelande om att det interna minnet är fullt!
    kollade minnet och det står att 47mb är ledigt!
    för det första är det nästan otänkbart att jag har lyckats fylla upp det och för det andra borde det väl ändå inte varna, om det är 47mb kvar!?
    gick iaf in i "hantera appar" och märkte till min förvåning att apparna inte alls verkar vara flyttade till minneskortet!
    klickar på fliken som visar appar på sd kortet, klickar på en app och det finns ändå alternativet att flytta till sd kortet!
    första installationen av miui, installerade jag a2sd (appen) och då kommer det ju upp alternativet att flytta alla appar till sd, direkt efter installation, så vet inte om jag kan ha sabbat nåt där, men det bordee väl ha löst sej isf iom att jag uppdaterade till senaste betan efter detta (och då inte installerade a2sd (appen)!?

    kan inte ta emot mms heller!
    får upp en "box" med "download", men lyckas aldrig ladda ner nåt!
     
    Last edited: 17 nov 2011
  14. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Tycker det som hänt låter lite konstigt. För om du kör med d2ext så lurar den telefonen att din ext partition som ligger på minneskortet är en del av internminnet. Så du ska absolut inte ladda hem nån app som flyttar den, eller använda funktionen på app hanteraren, då flyttar du nämligen en del av appen från din ext (alltså fejk internminnet) till din "vanliga" del av sd kortet. Om det inte funkar så tyvärr måste jag säga att du borde pröva att flasha om.

    Sent from my HTC Desire
     
  15. thalle

    thalle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Finns det något tema, eller annat sätt att få tillbaka "App-menyn"? Vill inte ha alla appar på startskärmarna...
     
  16. bombay

    bombay Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    758
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem, fast med ca 300mb ledigt..
     
  17. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Antingen skapar du en folder, lägger den i docken och lägger alla appar i den. Annars är det valfri launcher som gäller, typ LPP :)

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  18. batiatus

    batiatus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Sony Z3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Z3
    Vilken kernel "ska" man köra?

    Har kört miui några dagar och är riktigt nöjd, dock såg jag att jag körde nån CM7 kernel(byts inte kerneln när jag flashar in annan rom?)

    Kan jag flasha in den som borde följa med miui eller ska jag välja nån annan som är bra, stabilitet,funktionalitet,batteritid före prestanda

    /b
     
  19. Dajv

    Dajv Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5X
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Xperia Z1 Compact
    Telefon 3:
    Xperia Z3 Compact
    Nu har jag testat Miui Android ROMen och jag måste säga att hittills är jag verkligen nöjd. Den är verkligen en fröjd att sitta med.
     
  20. blitz

    blitz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    MIUI är väl baserat på CM om jag inte minns helt fel.