Problem med tangentbordet.

Diskussion i 'Desire Z' startad av Moltke, 17 nov 2011.

  1. Moltke

    Moltke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja!

    Har ett konstigt problem med min DZ.

    Jag använder ofta Quickoffice och Notes, där jag skriver och vissa gånger kan jag inte skriva stora bokstäver.
    Ett annat problem är att många gånger skrivs åäö som stora bokstäver trots att de är mitt i en mening/mitt i ett ord.
    Dessa problemen har uppståt på både det fysiska och touch tangentbordet.

    Är inte efterbliven vad gällande den telefonen, men detta kan jag fan inte komma fram till orsaken till.

    Uppskattar hjälp!
     
  2. Hunnert

    Hunnert Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ÅÄÖ-buggen är ett känt fel från telefonens begynnelse som HTC ännu inte verkar ha behagat att fixa, irriterande nog.
    Det finns ett antal lösningar dock, som oftast kräver root (för root använde jag denna tråd + denna, fungerade utmärkt för mig). Du kan kika in denna tråd (särskilt denna post) här på forumet för en ordentlig lösning om du har rootat, eller så kan jag tipsa om en annan rom (tex CM7 som funkade för mig, byta rom kräver ju också root förstås) vilket också oftast verkar lösa problemet.
    Vill/kan/vågar du inte roota (fast det är inte så hemskt som man kan tro ;)) kan du kika i denna tråd för en stor mängd diverse "fulhack" som verkar fungera för vissa, permanent eller tillfälligt, även utan root. Så vitt jag förstått brukar dock ÅÄÖ-buggen oftast bara märkas på fysiska tangenbordet, så kan inte uttala mig för hur det funkar för dig om du har problem med båda...

    Inte kunna skriva stora bokstäver har jag inte hört talas om tidigare, måhända att någon annan här kan ge dig tips om det.

    Lycka till!
     
  3. Nitram

    Nitram Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Lite kul att detta kommer idag...

    HTC har avslutat mitt ärende som just handlade om detta...

    Moltke, om du har rotat så kan du fixa problemet själv. Detta är om du promt skall ha kvar htc-tangentbordet, annars så finns det ett tangentbord som fixar biffen... om det var GO eller något... det finns i en tråd här på swedroid
     
  4. pippen1001

    pippen1001 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    fan vad jag hatar när min z:a ibland inte går att skriva på för att den har fått för sig att den ska använda genvägar på det fysiska tangentbordet. s öppnar sms till exempel, brukar funka att starta om men jag blir så jävla sur på den för att den gör så mot mig, jag hatar att skriva med skärmen.

    Jag har kollat lite lätt men inte hittat nån lösning till detta problem. åäö buggen sluta för mig med 2.3.3 Men då började den här sketna buggen istället.

    Har inte rootat kör på vanliga sense
     
  5. Hunnert

    Hunnert Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter som problemet från den här tråden tycker jag. Har du provat lösningen där?
     
  6. pippen1001

    pippen1001 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    tack tack ^^