Problem CM7: Ingen tjänst (3G eller telefoni) (fixat)

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av Dins, 18 nov 2011.

  1. Dins

    Dins Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2009
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Oneplus 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7
    Platta:
    Huawei media pad M5
    Jag startade om min telefon i morse och sen dess så har jag ingen tjänst. Telefonen hittar inga operatörer, inga APN och det går varken surfa eller ringa med den. Jag har provat lägga in ett APN manuellt, men när jag har sparat så är listan på APN:er fortfarande tom.

    Jag har även gjort 2 fabriksåterställningar, men det har inte hjälpt det minsta.

    Nån som har någon som helst idé om nått mer jag kan prova? Jag kan inte prova installera om CM7 förrän jag kommer hem så det får vänta till ikväll. Men nått annat som jag kan prova med här och nu.

    Och ja, jag har provat simkortet i en annan mobil, och då får jag både 3G och telefoni från Tre.
     
    Last edited: 18 nov 2011
  2. Dins

    Dins Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2009
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Oneplus 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7
    Platta:
    Huawei media pad M5
    Updatering: Flashade 204 nightly och fortfarande samma problem. Jag börjar misstänka hårdvarufel. Får flasha tillbaka till stock och sen plåga anovo. :(

    Uppdatering
    -----------
    På vägen hem såg jag att jag inte hade någon version på basbandet. Så jag provade att flasha om basbandet enligt den här instruktionen. Det funkade. Nu har jag full kontakt med både telefoni och mobilt bredband.

    Tänkte att det kan vara bra att fylla i hur jag gjorde om någon annan skulle råka ut för det här problemet.
     
    Last edited: 18 nov 2011
    Alto gillar detta.
  3. MickeLa84

    MickeLa84 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har haft samma problem en gång förut, och då visade det sig att jag hade fått in en RIL som inte passade basbandet, testade alla olika i GetRIL appen och till slut funkade det :-).
    Ännu ett tips om fler får detta problem.

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  4. Dins

    Dins Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2009
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Oneplus 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7
    Platta:
    Huawei media pad M5
    Jo jag hade också hållit på att peta med RIL:en så det var säkert det som var orsaken. Nu kör jag i alla fall 0725 (V10d Europe open) RIL och 0725 baseband.
     
  5. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER


    Fan vilken tur att du märkte det! bråka med anovo är aldrig kul :/
    Tack för att du uppdaterar :D allt för många liknande trådar där folk inte återkommer om det fixade sig, eller bara postar "fixat" utan att förklara hur

    tumme upp :D