Root utan unlockad bootloader eller flashtool!

Diskussion i 'Xperia ray' startad av BuckNaked, 26 okt 2011.

  1. Dronten

    Dronten Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur ser jag nu att operationen har lyckats? Det ser nämligen ut som vanligt efter en minut av total tystnad.

    /D
     
  2. Nale72

    Nale72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Du kan t ex prova att installera Titanium Backup, som bara går att använda om du har root access. Att kunna använda det programmet är en bra anledning till att roota då du kan ta backup på mycket som du inte kan utan root samt avinstallera appar som följde med förinstallerat och som man inte använder.
     
    Dronten gillar detta.
  3. damagee

    damagee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Om du har en ikon/app i appdrawern som heter superuser då har det lyckats! Det är den som ger acess till alla appar med rootfunktion... Ibland kan en omstart at telefonen behövas för att superuser ska hoppa igång!
     
    Dronten gillar detta.
  4. Dronten

    Dronten Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det ser ut som jag fick till det. Med Titanium backup kan jag alltså även avinstallera sånt som följde med i "original"?

    /D
     
  5. Qrac

    Qrac Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    669
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nokia 8
    Ja precis. Var bara försiktig på vad du raderar så att du inte raderar någon app som är viktig för systemet. :)
     
    Dronten gillar detta.
  6. damagee

    damagee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag tror det finns en lista på allt du kan ta bort utan att det ska skapa något problem i "Arc" forumet. Arcen och ray är i princip identiska så kolla där så att du vet vad som kan tas bort. Dock som sagt gör det på egen risk!:)
     
    Dronten gillar detta.
  7. gusan

    gusan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funkade finfint för min Xperia Ray. Var lite nervös när SuperOneClick flaggades som "farlig" av mitt antivirus, men det är ju en form av rootkit, så jag fick chansa och köra på ändå....

    Installerade Android SDK (och Java SDK) och packade upp SOC och smack, klart och rootat. :)