Lämna in telefonen på service - vad ska göras åt root och custom ROM?

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av exnm, 20 nov 2011.

  1. exnm

    exnm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hej Swedroidare,

    Nu har jag äntligen löst backuptelefon så min O2X kan lämnas in på service och förhoppningsvis lyckas häva köpet.
    Men, jag har en liten undran innan jag lämnar in den.

    Jag har haft CM7 inlagt på telefonen en kort period för att sedan gå tillbaka till Original ROM.
    Telefonen har även varit rootad men det verkar ha försvunnit efter uppdateringen till 2.3.

    Så min fundering är egentligen om jag behöver göra en NVflash eller om det räcker med en Hard reset för att ta bort alla spår att att jag har pillat lite med telefonen och då egentligen förbrukat garantin?
    För som det är nu kör jag allt original och ingen root, men det kanske syns att jag har haft de innan?

    Tack på förhand! :)
     
  2. Larss00n80

    Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    186

    MINA ENHETER

    Gör en NVflash för säkerhets skull!

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  3. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Ja, man bör alltid återställa telefonen helt innan man lämnar in den. Det finns två huvudanledningar.

    1. Det är möjligt att garantin inte gäller.
    2. För att säkerställa att de problem man haft inte beror på icke-officiell mjukvara.
     
  4. exnm

    exnm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ok, jag har kikat lite på NVflash guiden nu men får försöka ge mig på det imorgon.
    Verkar bara vara så jävla krångligt:P

    För jag sitter ju med original rom och orootad nu.. Men efter en NVflash ska det vara lugnt att bara lämna in den alltså?