Motorola Razr

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av nixxz, 19 okt 2011.

  1. Trexgbg

    Trexgbg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    +1 Har samma fråga....
     
  2. flowerpower

    flowerpower Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER



    Program/smarta åtgärder, där fixar du det själv eller med förinställda förslag.
     
  3. flowerpower

    flowerpower Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Svarade lite snabbt där, fattar nu att du hittat dit :) Om du trycker på plustecknet för att lägga till en ny regel och trycker sen på "Plats" så känner väl gps av var du är? Hemma tex. Fast du måste ju vara på det stället där du vill att regeln ska gälla. Funkade för mej.
     
  4. Golgo

    Golgo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Profiler kan jag lägga till men det är just Location triggers som det inte finns några att välja på. Försöker jag lägga till en sån trigger kommer jag till en tom lista med texten "No meaningful locations to display" :ehm:
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 703
    Mottagna gillanden:
    44 692
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, det verkar inte vara möjligt. En rejäl brist i programmet. Vi har i varje fall inte heller lyckats lägga till fler location triggers manuellt.
     
  6. Golgo

    Golgo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Ja, det är ju illa att man inte kan lägga in manuellt men jag kan inte lägga in NÅGON location öht. Det måste ju vara något fel med just min app/tfn - andra har ju bevisligen lyckats.
     
  7. Trexgbg

    Trexgbg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Hej Golgo!

    1. Tryck på appen Latitude
    2. Tryck på ditt namn (Överst i Listan)
    3. Tryck på visa positionshistoriken
    4. Tryck "meny" och välj antingen hem eller arbete

    Dessa locations dyker sen upp i listan efter det att du fyllt i adresser. Det är lite löjligt krångligt och det är alldeles för lite valmöjligheter.

    Hur som helst har dessa dykt upp hos mig efter jag gjort detta! Det tog dock en stund innan dom fanns tillgängliga, dom dök inte upp direkt!

    Lycka till
     
    Golgo och bernard gillar detta.
  8. Deadlifter

    Deadlifter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Funderar starkt på att införskaffa en Razr men kan ej bestämma mig...help!

    Razr - Ny, snygg, tålig, motocast och bra spec. Men...för stor(?) och tveksam kamera utan autofocus i filmläge?

    Galaxy SII - bra spec, kanonkamera. Men....tråkigt interface, plast och inte direkt ny.

    HTC Sensation/XE - Bra spec, bra kamera Men....HtC tvålkoppsdesign, damm innanför skärm, gammal(typ)

    LG Optimus 2x - Snygg, ganska bra spec Men...vågar man(strultelefoner verkar det som)??

    Arc S - Snygg, lätt, livedock, kanonkamera. Men....Enkelkärnig(framtidssäker?), ingen frontkamera

    Åsikter mottages med tacksamhet.
     
  9. Golgo

    Golgo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Ok! Intressant... och mycket märkligt om det är så man måste göra - har jag inte läst någon annanstans. Jag provar så får vi se!
     
  10. Golgo

    Golgo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Det är en relavant lista du har där, men Galaxy Nexus bör vara med också.

    Jag kommer från en Arc (1st gen) som jag överlag var ganska nöjd med, främst p.g.a. den eminenta kameran och Mobile bravia (som faktiskt är mer än bara en ploj). Men, med tiden störde jag mig allt mer på plastchassit (fick en spricka i överdelen, vilket tyvärr är väldigt vanligt), displayens snäva betraktningsvinkel, den ganska slöa processorn och det underdimensionerade minnet.

    Så, högst upp på min lista för ny mobil var "build quality" och prestanda, och här levererar Razr i topp på båda punkter. Jädrar vilken kvalitet det är på konstruktionen - känns otroligt solid, trots sin ringa vikt. Min Arc känns som en BR-leksak i jämförelse.
    Sen prestandan då - dual 1.2Ghz och 1GB RAM - behöver inte säga så mycket mera direkt. Det är faktiskt som natt och dag utan att överdriva särskilt mycket.

    Det som ev. talar emot Razr är kameran som nog inte är i Arc-klass (jag kan dock inte uttala mig än), och ergonomin. Det är dock en vanesak och efter några dagar har jag kommit överens med designen och mobilen ligger någorlunda bekvämt i handen.

    De andra alternativen på din lista känns inte lockande för mig personligen - HTC och Sense är jag trött på, Galaxy = plast, LGn känns lite väl gammal. Den riktigt skarpa utmanaren är som sagt nästa Nexus med ICS. Trevligt nog kommer ICS även till Razr och om Moto gör ett bra jobb där så sitter man på en mobil som kan hålla ett bra tag tror jag.
     
    Deadlifter gillar detta.
  11. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Hur upplever du skärmen jämfört med Arc? Jag returnerade min Razr för att jag avskydde skärmen, men eftersom det verkar vara olika bud om detta kanske jag fick ett måndagsex och borde försöka med en Razr till? Jag gillar ju bygget i sig och kortplatsen. :)

    Jag hade samma problem som den här killen: A closer look at the Droid RAZR's screen | The Verge Forums
     
  12. Golgo

    Golgo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Eeh nej, så där ser då inte min display ut iaf. För att vara AMOLED så tycker jag den är ovanligt balanserad i sin färgåtergivelse. Mer naturtrogna färger än min gamla Desire helt klart. Vitt är vitt, inte grönt, blått eller något annat.

    Sen att det är PenTile - ja det är synd och ja, jag märker det men Qhd-upplösningen och fördelarna med AMOLED väger upp vill jag påstå.
     
  13. Deadlifter

    Deadlifter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Konstigt att så många upplever Razr´s skärm så olika. En del tycker den är vit och kanon medan andra tycker den är hemsk och ap-grön.... Önskar att butikerna här hemma hade en så man kunde klämma lite på den själv.

    Golgo, hur upplever du Motorolas gränssnitt jmfrt med Arc? Jag har en SE Neo just nu och gillar verkligen deras modifieringar och dess flyt(förutom lite micro-frysningar när man går ur ngt tungt program ibland)?
     
  14. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Ok, då kanske man skulle ge den en chans till trots allt. På mitt ex såg skärmen nämligen ut sådär, det försvann inte om man hade max ljusstyrka. Jag upplevde skärmen som klart sämre än skärmen på t.ex. Optimus 2x trots högre upplösning. Men många RAZR verkar inte lida av det problemet alls.... Vilket dilemma!
     
  15. Deadlifter

    Deadlifter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Här är ett urklipp ur motorolas supportforum:

    "Green tint to screen
    Just got a replacement phone and it is 100% better. The last phone with brightness low was green on light colored screens. Thus one looks nothing like it. For anyone with a really green tint to your screen...get an exchange. My exchange is way way better."
     
  16. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag sitter i samma sits där...

    Är intresserad av Atrix också, men den verkar ju bli omsprungen i prestanda.

    Å andra sidan klarar ju iPhone att ha bra flyt trots liten processor o.s.v. så det är väl mer saker det hänger på.

    För mig är det en parameter till: batteritiden.

    Jag vet att smartphones överlag har kass batteritid, men vissa som Defy, klarar med lätthet att laddas bara varannat dygn, och katastroferna som HTC Sensation och SGS måste laddas innan dagen är slut. Man vill ju gärna att det ska räcka med laddning varje natt om man använder luren rätt aktivt.

    Motorola verkar ligga bra till med batteritiderna? Just RAZR tycker jag också verkar vara lite stor till ytan. Men Atrix 2s storlek känns perfekt.

    HTC Sensation verkar vara en katastrof, men hur är XE? SGS2 ska ju ha rätt bra batteritid, och det finns ett större att köpa till som ändå låter luren se ok ut. Men SGS2 verkar ha lite problem med överhettning, omstarter och liknande som är typiskt för ett märke där det spottas ut "100" modeller varje år och inget är genomtänkt och genomarbetat längre (det är väl därför iPhone med sin max en modell per år, flyter på bra trots liten processor o.s.v.).

    Hur jag än funderar, så har allting någon nackdel som gör valet otänkbart :( Så jag antar att jag kommer att hålla mig med min SGS i något år till och se vad som kommer ut. Just nu känns inget som tillräckligt stor uppgradering för mig att kosta på mig.
     
    Last edited: 21 nov 2011
  17. Golgo

    Golgo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Det finns en tråd på xda-devs om pre production Razr:s som verkat letat sig ut i butiker. Grön-stickiga skärmar låter som de hör till den kategorin.

    Så en update på problemet med Location i Smart Actions - det visar sig att jag faktiskt saknade(!) appen "SocialLocations.apk" som används för att skapa upp location triggers. Jag nöp den ur en /system-dump från xda och tryckte in den i min Razr och vips - nu kan jag lägga till platser! Märkligt.
     
  18. lam

    lam Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har sedan en vecka en Razr (faktiskt min första smartphone) och faktum är att jag inte är helt lyrisk. Många småsaker som gör att det inte känns helt 100. En sak som jag har stora problem med är att den inte vekar fixa USSD-kod (alltså typ *120# för saldo hos telia). Är detta ett problem hos flera androider och kan man komma runt det på nått sätt? (frugan har en Sensation och den funkar det galant på).
     
  19. Trexgbg

    Trexgbg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Kul! Kan du fixa fram den apkn?

    Tyckte väl det var lite krångligt!

    Sent from my XT910 using Tapatalk
     
  20. Golgo

    Golgo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Trexgbg gillar detta.