Fråga: UK 17 Nov. Sverige Dec. Beställa var i UK?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av dennisnp, 5 nov 2011.

  1. Gunde

    Gunde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Yes, då jag skrev det tidigare hade ingen fått någon bekräftelse mailad till dom, men nu verkar det som att Clove har börjat skicka iväg beställningar. UK har tydligen högre prio enligt vad jag sett på XDA (eller så har det att göra med Royal Mail/Fedex/DHL).

    Vidare har Handtec försökt återskapa volymbuggen men inte lyckats. Detta är ganska intressant eftersom det har varit väldigt enkelt att återskapa denna bugg enligt folk på XDA, så förhoppningsvis har det varit en begränsad batch som har haft felaktig sköldning eller liknande.
     
  2. eXeem

    eXeem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S9+
    Platta:
    MediaPad M5 10.8
    Jepp clove skickar ut nu snacka just med dom... ååå vilken big fail av mig missade igår att man kunde ändra frakt metoden till typ DHL 1-2 dagar. Nu kunde dom inte göra nånting för den hade redan lämnat lagret...
    så nu tar det väll en vecka vet inte hur dom skickar den är väll med häst och vagn antar jag :/
     
  3. Mongroovy

    Mongroovy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    541
    Mottagna gillanden:
    198
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Någon som har erfarenhet av Royal Mail i Uk? Är de snabba? Tas paketet över av posten eller ett annat företag när det kommer till Sverige?
     
  4. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Jag tror på att det är en viss batch som är defekt. Det vore konstigt om ingen som har haft testexemplar av luren råkat ut för en bugg som den här. Förhoppningsvis så påverkas inte leveranserna speciellt mycket
     
  5. wite

    wite Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    GrapheneOS
    Info:
    Nova launcher
    Från Handtec twitter och blogg

    IMPORTANT - FAULTS FOUND ON SAMSUNG GALAXY NEXUS

    UPDATE further tests have shown that there is an issue with the volume on some tested units – we will keep you updated
    UPDATE The tests are showing when in 2G mode the volume is acting erratically – we at this point are putting all shipments on hold.
    Update: Some units have already been shipped however we understand that some customers would still like to have their units shipped with this potential issue if so – please email [email protected] with your order number. Please note by doing this P&P will need to covered both ways (by customer) in the event of returns regarding the volume issue. If customers would like to wait until Samsung resolves the issue then you do not need to do anything.

    Så inga telefoner skickas ut längre om man inte själv ber om det och vill man ha telefonen lagat längre fram får man stå för frakten fram och tillbaka.
     
  6. adeadrat

    adeadrat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    1-3dagar stog det om man inte valde det snabba
     
  7. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Jag tror helt ärligt att det aldrig skulle gå att bete sig så oseriöst som Samsung gjort från början till start vad gäller Nexusen. För det första är ju det här med lanseringsdatumen ett rent skämt. Att jänkarna, och framförallt utvecklarna tvingas till Verizon om dom ska köpa senaste Nexusen är inte bara dåligt, det är ta mig fan bedrövligt.

    Att sedan leverera med detta fel, ja, vem förvånas?
    Men vad jag förvånas allra mest av är Samsungs tystnad i ärendet. Att bara vara helt tyst är den absolut sämsta PR man kan få. Jag förstår att dom säkert sitter dygnet runt på deras test/quality-center och försöker utreda detta felet, och jag förstår om dom inte vet riktigt än exakt vad som är fel och hur en åtgärdsplan skulle kunna se ut.

    Men SÄG NÅGOT Samsung, säg att ni är medvetna om problemet, säg att ni tittar på det, ge oss feedback för FAN.

    Nä, de senaste veckorna har fanimej LG framstått som ett eminent företag i jämförelse med Samsung.

    Vol
     
  8. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Inte för att jag tycker Samsung sköter detta så där lysande. Men Samsung Sverige svarar iallafall på facebook Samsung Sverige | Facebook.
    De ger inte något ordentligt svar bara att de undersöker och kommer återkomma med svar. Men det är lite iallafall.
     
  9. Laplace

    Laplace Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    finns det någon information om denna bugg finns på alla telefoner? har en på väg hem från england och det är lite jobbigt!
     
  10. eXeem

    eXeem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S9+
    Platta:
    MediaPad M5 10.8
    jag undrar också hur vanligt dehär problemet är... kan det vara 50% av alla telefoner som är drabbade?
     
  11. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Skulle gissa 100% bara det att alla inte märkt det för dem bor i 3g områden.
     
  12. Laplace

    Laplace Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    var inne på det också. detta kanske inte är ett så stort problem för stockholmare :P
     
  13. Laplace

    Laplace Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    problemet verkar bara vara när någon närliggande telefon utbyter information vid 900 MHz, eller? händer det när nexusen själv går in i 2g-trafik och försöker ringa? hmm..
     
  14. Irregular Programming

    Irregular Programming Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Galaxyns egna radio stör ut den: Galaxy Nexus Volume Problem - YouTube
     
  15. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

  16. Mongroovy

    Mongroovy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    541
    Mottagna gillanden:
    198
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Jag som kör tre och därför aldrig använder något 2g-nät borde alltså inte behöva oroa mig?
     
  17. Droid221

    Droid221 Guest

  18. eXeem

    eXeem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S9+
    Platta:
    MediaPad M5 10.8
    Clove skriver på deras blogg att telefonerna dom fick av samsung nu har varit på en extra kvalitets kontroll hos just samsung. Angående just det felet så man får väll hoppas att mobilerna som skeppas nu ska vara schyssta. Men det är klart ganska skeptisk känner man sig allt.
     
    Last edited: 22 nov 2011
  19. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Det är mer sannolikt att få problem med det från telefonens interna radio. Påverkan från andra enheter är hyfsat osannolikt då styrkan faller exponentiellt med avståndet. Det påverkar alltså troligen bara om den hålls ytterst nära.
     
  20. Droid221

    Droid221 Guest

    Det förstår jag också, men problemet finns fortfarande ;)

    Sent from my Nexus S using Tapatalk