Tips: Lösningen på anslutningsproblem i MTP läge??

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av chompiz, 22 nov 2011.

  1. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Gjorde igår idiotgrejen att få för mig att uppdatera Winblows7.
    Detta var det inga problem med och allt flöt på som vanligt....
    Tills jag idag skulle plugga in telefonen i datorn och Windows börjar gnälla om MTP USB Device drivrutinerna vilket den ALDRIG gjort innan. MSC läge funkade utan några som helst problem dock.

    Provade att installera om det mesta som kunde tänkas ha med USB att göra på ett eller annat sätt men inget hjälpte.
    I ett sista desperat försök innan jag funderade på att installera om hela Winblows så provade jag att kryssa ur "USB felsökning" i telefonen. Och se på fan!! nu installerades drivrutinerna som dom skulle i datorn.
    Efter detta så var det inga problem att kryssa i det igen och det funkar som vanligt igen.

    Så prova detta om ni får problem med att telefonen inte vill ansluta i MTP läge innan ni går över på mer drastiska åtgärder.
     
  2. Exodite

    Exodite Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ett orelaterat problem med USB som jag upptäckt själv efter en lång tids felsökning, som kanske även det kan hjälpa någon.

    Om jag ansluter min arc över någon av USB 3.0-portarna så hittas telefonen och felöverföringar fungerar normalt. Däremot har det visat sig att vara omöjligt att uppdatera telefonen via PCC eller SEUS om jag inkopplad på det sättet, installationen bombar alltid ut.

    Anslutning via godtycklig USB 2.0-port fungerar normalt.

    Kan bara gissa mig till att detta beror på att USB 3.0 använder sig av en tredje-parts drivrutin.