Övrigt: Förvånande besked om garanti!

Diskussion i 'Xperia X10 - Allmänt' startad av m0jjen, 22 nov 2011.

  1. m0jjen

    m0jjen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har under den senaste tiden haft diverse problem med min x10:a.
    Bland annat standarden, glapp USB, div. omstarter och låsningar osv. Så tänkte att jag skulle chansa ganska rejält å skicka in den på garantin.

    Anledningen till att det är en chansning är att jag själv varit å pillat i den samt att den åkt i backen ett antal gånger. Och jag har även bytt digitizern själv!

    Åter till anledningen för denna tråd. Köpte min x10:a på netonnet o dom använder sig av deltaservice som verkstad, och dom bytte hela moderkortet. Inge snack om saken där. Jätte trevliga att ha och göra med. Tog lite tid då de inte hade moderkortet inne men annars toppen service!

    Ville bara nämna detta då det funnits mycke negativ feedback på forumet i dessa ärenden!
     
  2. Astaroth

    Astaroth Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har samma "betyg" på garantin!
    Bytte skärm och skal på min telefon, tappat den många gånger osv.
    Telefonen blev överhettad, startade om sig, hände sig mm.
    lämnade in min telefon på thephonehouse och fick ut en helt ny utan krångel.

    ANOVO tror jag dom anlitar i reparationsärenden.
     
  3. Tinnie

    Tinnie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hmm... kanske jag ska våga lämna in min ändå då. Jag har haft problem med min länge också, men har tänkt att det är ingen mening att lämna in den för när jag har lämnat in telefoner tidigare så har jag bara fått tillbaks dem två gånger fabriksåterställd, fortfarande paj, till slut fått en ny telefon, sämre än den jag köpte från början. Däremellan varit utan telefonen i sammanlagt över en månad. Min x10 har varit bråkig ända sen i våras men sedan 2.3 uppdateringen har den blivit ännu värre. Den hänger sig, ibland flera gånger per dag. Går endast att åtgärda genom att ta ut batteriet och då luktar telefonen bränt. När jag försöker använda vissa program, tex att filma, gps etc så dör den fastän det i vissa fall har varit 70 % kvar av batteriet... Gaah!

    Så de får gärna laga den men det innebär att jag måste leta fram min halvsöndriga gamla dumtelefon och jag har vant mig vid att ha en smart nu... :(
     
  4. m0jjen

    m0jjen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det var ju en ren chansning från min sida innan jag slängde den och köpte något annat, så har du ingen annan utväg så gör ett försök och skicka in den, du har ju inget att förlora i min mening.