Fråga: Från iPhone 4 till Galaxy S II

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av conf, 16 nov 2011.

  1. bykkarn

    bykkarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6p
    Snowstorm simple calendar Simi clock är ett måste för mig

    Sent from my GT-I9100
     
  2. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Jag vill inte vara tjatig men vad har ios som inte Android har? Vilka saker syftar du på?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  3. Bobby83

    Bobby83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    302

    MINA ENHETER

    Har du kört nån form av speed test för att kolla din wifi hastighet etc?

    För jag kände också att jag hade sämre "mottagning" än på min IP4 men när jag läste Anands recension av S2 så skrev han att Apple och andra tillverkare "luras" lite med antal bars medans Samsung visar den verkliga mottagningen


    "here’s something deceptive about this however, and it’s that although Samsung has chosen to go the usual compressed-dynamic-range route with cellular bars, the WLAN bars seem to be more linearized. Thus where I’m used to seeing every other smartphone show max (until you’re right about to fall off), the SGS2 actually doesn’t lie to me and shows fewer bars. Until I ran around and looked at RSSI in dBm, I suspected SGS2 had WLAN sensitivity issues where there don’t appear to be any."

    Så kolla så hastigheten är verkligen sämre och inte bara antal bars
     
  4. conf

    conf Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja vad har ios som inte android har. Är nog inte allt för mycket och antagligen ännu svårare att komma på nu när frågan ställs. Hmm, haha ja, kommer såklart inte på något just nu men det kommer gånger då jag saknar vissa saker. Jag återkommer angående det.

    Så kan det nog vara bobby men har bara känts som att jag inte har lika stabil uppkoppling som innan.

    Någon som vet var man kan hitta widgeten som finns på de flesta bilder på SG?

    Denna [​IMG]

    Insåg när jag skrev detta inlägg hur sjukt jobbigt det var. Inte dem bästa forum browsern, men finns väl det där tapatalk för det om jag förestått rätt
     
    Last edited: 19 nov 2011
  5. none

    none Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2011
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Är väl en stock widget !?
     
  6. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Sådär såg väl din telefon ut när du startade den första gången!? Det är Accu weather widget, google search och enkel digital klocka som är genomskinlig då bakgrunden på bilden är blå!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  7. conf

    conf Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haha ja, insåg det efter en stund. AccuWeather var förstorad så den såg skum ut.
     
  8. conf

    conf Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det här är det jag menar med att samma ord kommer upp så fort jag försöker sudda ordet.

    Någon som vet vad detta beror på? Sjukt jobbigt.

    [​IMG]
     
  9. bombhills

    bombhills Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vilket tangentbord är det du använder? Jag har scandinavian keyboard och har inte det problemet. Testa byta till ett annat så ska du se att det nog löser sig.

    Hoppas det hjälper.
     
  10. conf

    conf Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kör standard. Det jag tycker verkar konstigt dock är att det inte är såhär någon annanstans. Bara mail... Men får testa scandinavian keyboard antar jag.


    edit: scratch that. verkar inte gå att använda swype när du använder det så då har jag ingen användning av det :-p någon som vet vad det är för inställning jag har som gör att det blir som det blir?
     
    Last edited: 22 nov 2011
  11. Oldskool

    Oldskool Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag känner igen problemet.
    Jag minns inte exakt hur jag löste det.
    Om det finns någon uppdatering till tangetbordsappen så kör den. Eller byt till annat tangentbordsapp. Har du kört in den sista officialla versionen av android (2.3.5) förresten ? Kräver att man synkar med PC tror jag..
     
  12. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Som sagt hade jag samma problem med swiftkey tangentbord men bara i mail appen! Dock har det försvunnit efter senaste uppdateringen av swiftkey!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  13. conf

    conf Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men jag använder inte Swiftkey :-p

    Ja jag kör Android 2.3.5. Gillar standard eftersom den har support för Swype. Som sagt, bara på mailen det är sådär.

    Det är bara på vanliga mail appen med. Gmail appen är det inte så på. Fan vad skumt och sjukt jobbigt.
     
    Last edited: 23 nov 2011
  14. ahoj

    ahoj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    95
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag har precis samma fenomen, med Swype, har inte testat med standard-tangentbord. Sjukt jobbigt..
     
  15. scanie

    scanie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem i mail när jag kör Swiftkey. Ändrar bara till Gingerbread keyboard när jag är i den appen.

    Om du inte vet hur man ändrar så gör man såhär: håll inne fingret i textfältet och välj "Input method" sen väljer du vilket tangentbord du vill ha.
     
  16. Marie71

    Marie71 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det här problemet har jag också! Och just bara när det gäller mejl! Jag fick det efter uppdatering till 2.3.5 - hade inte problemet innan dess.

    Om någon har en lösning är jag lika intresserad som alla andra för det är sjukt störigt!
     
  17. conf

    conf Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Där är ni ju! Jag är inte ensam längre! Jag trodde jag höll på gå mad där ett tag. Hjäääääälp! :cry:


    EDIT: Fick till det efter att ha kontaktat Samsung chat-support.

    Dexter: Let us try some troubleshooting steps.
    Simon: alright
    Dexter: Please confirm if you are not facing this issue while using normal Gmail.
    Simon: confirmed
    Dexter: It suggest that the issue is with the mail application you are using.
    Dexter: However, please disable the word suggestion in the swype settings and check for the issue.
    Dexter: I will provide you the steps.
    Simon: oh I know how to do it, thanks though :) uhm it seems to be working...
     
    Last edited: 23 nov 2011
  18. ahoj

    ahoj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    95
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Kan tillägga att senaste betan(3.26.92D.35432.t0) av swype oxå dras med problemet. Men Swype tittar på det verkar det som att dömma av denna tråden..
     
  19. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    SwiftKey har släppt en uppdatering idag som ska fixa problemet i mail clienten! Dock så hjälper det inte trådskaparen!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk