Fråga: UK 17 Nov. Sverige Dec. Beställa var i UK?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av dennisnp, 5 nov 2011.

  1. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Folk har rapporterat om detta när de gått längs med gatan och träffat på
    någon som kört GSM (troligtvis).

    Men å andra sidan - det var en snubbe som visade och han fick gå
    nära med sin N1:a för att den skulle reagera.
     
  2. martin

    martin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2009
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54
    Övrigt:
    Amazfit GTR Mini
    Google säger att de har hittat felet och kommer med en fix.

    Källa
     
    Skywriter, bombay och holck gillar detta.
  3. Groppe

    Groppe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    819
    Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    LG G4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    Gött

    Men undrar om det itne är ett hårdvarufel ändå, fastän de löser det med mjukvara. Stabilt...
     
  4. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Exakt, det låter onekligen som att dom gör en såkallad "fulfix". Ska bli riktigt intressant att se koden för denna fixen när den väl rullas ut, måste jag verkligen säga :-)

    Jag tror pressen på Google/Samsung varit enorm att detta bara _måste_ lösas i SW, eftersom det skulle innebära så otroligt mycket merjobb, kostnader, och dålig PR att börja byta/reparera telefoner.

    Phones4U har förövrigt vuxit i mina ögon! Jag blev uppringd i morse, med hänvisning till googles statement, och för er som minns så köpte jag ju en telefon där i Fredags, eftersom jag var i London, men lämnade tillbaka den på lördagen. Dom hade dock kvar mina uppgifter, och erbjuder mig nu en telefon skickad, express till Sverige, där dom står för frakten - om jag vill.

    Intressant kovändning från den butiken måste jag säga :)

    Edit: Kan ju iofs bero på att jag gjorde ett rätt stort avtryck där inne när jag ställde till en jävla scen och frågade hur fan deras verksamhet fungerade när dom ändrar pris och sätt att sälja den på allteftersom... :D

    /Vol
     
    Last edited: 23 nov 2011
  5. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Jag undrar också om det är en fix eller en workaround. Sen kvarstår fortfarande frågan om det är ett designfel med en oskärmad volymkontroll eller om det bara är en batch som är defekt.

    Förmodligen har Phones4U kommit fram till att de tjänar mer på att skicka telefonerna till kunderna än om de skickar tillbaka dem till Samsung. Jag tror inte du kan räkna med att få ett orört ex utan förmodligen skickar dom ut återlämnade lurar.
     
  6. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Yes,

    Som sagt - ska bli riktigt intressant att kodgranska detta när den väl kommer. Det är i fall som dessa man verkligen älskar open source.

    Nja, dom LÄR nog skicka en ny telefon, tror inte dom "chansar" mer med mig med tanke på dispyten vi hade. :). Dessutom hade dom hur många telefoner (nya) som helst kvar under helgen.

    Återstår att se...

    Vol
     
  7. Celeborn81

    Celeborn81 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är det nån som har fått leveransbesked från Clove.co.uk?

    Sitter och väntar på att min ska komma men nån sa att folk börjat få mail om att deras telefon har skickats ut men jag har inte fått nått ännu.

    De sade ju att de skulle börja skicka ut telefonerna igår och idag så förhoppningsvis skickas min idag då.

    Edit: Och nu knackade DHL på dörren! Jag har en Galaxy Nexus i min hand! :D
     
    Last edited: 23 nov 2011
  8. Groppe

    Groppe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    819
    Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    LG G4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    Skulle gissa på att koden set ur ungefär såhär

    Kod:
    label forever
       int wtf [big_number]
       confusius(wtf)
       if (confusius > margin)
          volume_control (for_fuck_sake_man)
       fi
    goto forever   
    ursäkta grammatiken
     
  9. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER


    Hittade en intressant kommentar på Android Police angående HW/SW


    Hoppar du på erbjudandet och får en skickad?
     
  10. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Intressant indeed... Många som har åsikter om detta nu märker jag, jag ser också att Google i sitt officiella statement faktiskt aldrig påstått att det är mjukvara, utan att folk mest lagt dom orden i mun på Google. Dom har sagt att dom har en "fix på gång" vilket faktiskt KAN betyda något annat också.

    Ja, jag pratade med dom nu igen, dom skickar en i obruten förpackning, express där dom står för kostnaden - som plåster på såren fick jag dessutom 5% reducerat pris.

    Dom lovade dessutom att OM det visar sig att den måste bytas ut/lämnas in, så kommer dom stå för frakten tillbaka till UK.

    Jösses, jag måste verkligen gjort ett avtryck i butiken!

    /Vol
     
  11. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Jag skulle ta det erbjudandet, det är ju riktigt bra :)
     
  12. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Jepp, så blev gjort - nu får vi se om den kommer innan helgen, vilket den _borde_ om det är skickat express.

    Får tracking NR ikväll, påstår dom.

    /Vol
     
  13. jagu

    jagu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    323
    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+

    Då förväntar vi oss ditt första intryck av Nexusen under helgen då;)
     
  14. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Ja, jag hoppas ge en lite mer djupare än vad jag gjorde senast (har ju trots allt haft den redan i ett dygn i London).

    Tror dock det var nån här inne som fick sin skickad redan i förrgår, så det lär nog dyka upp flera privata reviews här under morgondagen möjligen.

    Vol
     
  15. Gunde

    Gunde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det verkar faktiskt som att Google kommer släppa en patch för detta fel. Antagligen är det fallet att flertalet mobiltelefoner faktiskt störs av liknande fel men vi (konsumenter) har aldrig märkt detta då det hela hanteras i firmware genom interrupt handlers som filtrerar bort felaktiga tryck. Dagens elektronik, särskilt när det gäller smartphones, är så extremt komplicerad att det antagligen är ganska många smärre hårdvarufel som åtgärdas med hjälp av mjukvara. Så antagligen är detta bara något som, dessvärre, gick igenom Samsungs QA.
     
  16. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Hur är ditt första intryck på telefonen? Verkar gå att få det mesta till svenska?
     
  17. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Språket är väl det jag inte kan svara på, eftersom jag alltid kör mina telefoner/datorer med engelskt språk. Däremot är jag bergsäker på att svenska fanns som val bland språk i telefonen.

    I övrigt första intryck:

    Positivt:
    Den är mindre än vad jag hade förväntat mig, fortfarande stor såklart, men inte SÅ stor som jag trodde den skulle vara.

    Skärmen är riktigt, riktigt bra.

    ICS är helt klart den bästa uppgraderingen hitintills, OS'et är genomtänkt och framförallt homogent, och jag gillar verkligen hur allting har som en röd tråd genom allt och fungerar på samma sätt med swiperörelser höger/vänster

    Negativt:
    Den är helt klart plastig att hålla i, den känns inte "premium". Det positiva var dock att den räfflade baksidan är lite gummiaktig (tänk Er Nexus One). Vilket gör det ganska skönt, men nog hade man önskat att telefonen var i nåt annat material än plast.

    Till sist, och här vet jag att vi alla har helt olika åsikter så det här är min enskilda upplevelse;
    Flytet är MYCKET bättre i homescreens och i UI't mot vad det varit tidigare Android-versioner. Det märks att det är HW-accelererat. MEN... det är ändå, enligt mig inte "riktigt där". Det är som sagt ett jättelyft, men det hackar till ibland, och med vissa live wallpaper så går det faktiskt fortfarande riktigt hackigt och slött. Det förvånade faktiskt mig lite, jag trodde verkligen att det skulle vara hundraprocentigt nu, men det finns en bit kvar - helt klart.

    Jag vet att sistnämnda punkt är högst subjektiv, men om du själv tillhör gruppen som imponeras av t.ex Iphone's "flyt" och tycker Android har mkt att jobba med, så tror jag att du kommer bli nöjd, men inte HELT nöjd med ICS.

    Vol
     
  18. Gunde

    Gunde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Kul att höra!

    Har du försökt återskapa volymbuggen som det har pratats en del om?

    Sen när det gäller GUI-flyt är inte iOS heller felfritt, jag har själv sett flertalet hack i en kompis iPhone 4 när han scrollar runt i vissa appar. Däremot är dessa problem väldigt intermittenta då det är väldigt, väldigt svårt att garantera ett 100%-igt flyt i ett GUI med sådan komplexitet som iOS/Android på den hårdvara mobilerna körs på.

    Förhoppningsvis blir detta också bättre och bättre med tiden, i.o.m. itererande på mjukvaran.
     
  19. Irregular Programming

    Irregular Programming Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Någon som vet om v6_supercharger scriptet fungerar bra på 4.0?
     
  20. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Japp, jag hade problemet hela tiden eftersom jag körde på 2G i London, det var anledningen till att jag på lördagen lämnade in telefonen igen.

    Ja, till VISS del, jag äger själv en Iphone4 som jag tvingas ha av andra orsaker än att jag själv _vill_ ha en sån telefon, och visst finns det tillfällen då Iphonen "hackar till". Men det generella flytet rakt igenom är, och har alltid varit (enligt mig) mycket mycket bättre på Iphone.

    Sen kan vi ju ha en evig diskussion att detta beror på att Android har true multitasking osv, jag vet. Men då kommer vi lite off topic, faktum är att själva "användarupplevelsen" känns, och har alltid känts mycket mer finslipad på Iphone. Detta är då sagt från mig som försvarar Android i alla lägen, så jag bör knappast räknas som färgad i ämnet :-).

    Låt mig ge ett exempel på varför:

    Om du på en Iphone börjar en långsam "swipe" åt endera håll, så kommer telefonens skärm att följa med ditt finger redan efter 2mm. Gör du samma sak på en Android så märker du snabbt att "glappet" blir mycket större. Dessa små små saker förändrar faktiskt en helhetsupplevelse avsevärt (iaf för mig), så det i kombination med att det går något slöare påverkar helt klart.

    Vol