Fråga: UK 17 Nov. Sverige Dec. Beställa var i UK?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av dennisnp, 5 nov 2011.

  1. Gunde

    Gunde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Där håller jag med dig helt, iOS har länge haft en bättre användarupplevelse än Android, hoppas att ICS minskar detta gap betydligt.

    Det är ganska möjligt att det är Dalvik VM som bråkar i detta sammanhang också, är hacken i ICS enbart inom applikationer? Hur uppstår hacken, dvs hur långa är de och efter vilket användande brukar de komma?

    En teori är att det är Dalviks skräpsamlare som är brutalt dålig för interaktiva applikationer och stannar av exekveringen mindre deterministiskt än vad man egentligen vill för sådana program.

    Men back on topic har jag nu fått min shipping dispatch från Clove via Fedex. Förhoppningsvis dimper mobilen ned på fredag :)
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  3. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Tackar tackar!

    Kör just nu en Desire z på 800mhz singelcore så jag tror jag kommer vara mer än nöjd.

    Men flytet jämfört med ios kan jag enbart refera till ipod touch 4G och det flytet kanske finns när man bläddrar men startskärmarna men så fort man startar ett program så tycker jag det är knappast nått snyggt glid eller "flyt". Om man kallar flyt med att man får se en animering när fönstret kommer upp samt väntan på att bilden ska fyllas så kanske det är flyt men jag blir då inte imponerad.

    Det låter som att jag helt klart kommer bli nöjd! Hellre valmöjlighet och frihet än fejkat flyt med animeringar och låsningar min personliga åsikt.
     
  4. Lefty

    Lefty Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 4 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 4 XL
    Platta:
    Nexus 2012
    Back on topic...

    någon mer som fått sin?

    Jag lade order på clove.co.uk med expressfrakt, den var fanns i lager men hann ta slut innan de skickar den... damn. Nya kommer in tors el fre.

    kingofgadgets.co.uk har "många i lager", men bara finns bara ett fraktsätt, oklart hur snabbt det är. Vill ju få min innan helgen :)
     
  5. eXeem

    eXeem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S9+
    Platta:
    MediaPad M5 10.8
    min är påväg från clove... dum som jag var missade jag frakt alternativen och fick default 3-7dagar så den man får väll den nästa vecka
     
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    De som valt Clove och FedEX eller DHL bör få sina imorgon före 18:00 enligt leveransinfo för respektive bolag. Det verkar med andra inte vara värt de extra punden leverans med DHL kostar.
     
  7. Lefty

    Lefty Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 4 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 4 XL
    Platta:
    Nexus 2012
    FYI: Fick precis info från Clove att de får in och skickar min telefon på fredag.

    Har valt FedEx Intl priority eller vad den hette, 2-3 dagar.
     
  8. agran

    agran Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Vad blir den sammanlagda kostnaden?
     
  9. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  10. Celeborn81

    Celeborn81 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag fick min från Clove innan lunch! Med DHL 1-2 dagars frakt. Grymt nöjd :)
     
    mrBira, bernard och Lefty gillar detta.
  11. eXeem

    eXeem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S9+
    Platta:
    MediaPad M5 10.8
    JAAA !!! den har kommit nu måste jag bara vänta tills 8.30 då posten öppnar tydligen så gick den som något sorts expresspaket :D

    EDIT: fan det blev just ännu bätte :) plinga på dörren och där var brevbäraren med ett paket i handen :)
    nu blir det unboxing time :)
     
    Last edited: 24 nov 2011
  12. Droid221

    Droid221 Guest

    Vissa har det bra ;)
     
  13. Wallandroid

    Wallandroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Gör gärna en tråd med lite smaskiga bilder, första intryck etc. :)
     
  14. eXeem

    eXeem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S9+
    Platta:
    MediaPad M5 10.8
    Jo ska försöka fixa det... lite typiskt att jag jobbar natt nu i veckan vakna nyss hann inte leka med den så mycket i morse innan man somna av utmattning med telefononen i handen :)

    Den känns fin att hålla i ligger bra i handen kvalitets känslan är ett steg upp jämfört med sgs2.
    ICS känns väldigt trevligt att jobba med mobilen känns rapp och den nya multitaskingen är underbar.
    Verkar inte som att alla appar lirar jätte bra med ics ännu facebook t.ex. kunde jag inte lägga till sync på. Väl inne i facebook så dyker inte nån extra menyknapp upp för att komma åt menyn.
    Testade just att ansluta till min TV via mhl-->HDMI funkar superbra ics hamnar så automatiskt i landskapsläge och dom 3 menyknapparna syns på tvn. blir väldigt klar bild när man skickar 720p till tvn som ni förstår :)

    Jag har inte märkt av någon volym bugg ännu trots att jag provat hålla en annan mobil emot och ringt med den.
    En dålig sak som jag märkt är att när ljus styrkan är på lägsta läget så ser vitt inte alls trevligt ut. får en röd rosa ton och små ljusa sträck som löper längs skärmen absolut nånting som man märker direkt. Det räcker att man drar upp ljus styrkan till typ 30% så blir vitt vitt igen. Det tråkiga är att jag störs av detta då man har automatisk ljusstyrka i mörka förhållanden. Vet inte om det bara är mitt exemplar eller om det är alla telefoner som har detta fel?
    Vet att min sgs2 inte har dehär problemet. minns att min första sgs hade liknande problem med att färgen flev lite rosa med låg ljusstyrka men inte lika tydligt som galaxy nexus.

    ska fibba vidare får skriva mer sen.

    Edit: sträcken som jag beskriver är nog lite mer ljusgråa löper uppifrån och ner och syns som sagt i vitt på lägsta ljusstyrkan

    Edit nr2: måste bara skriva att skärmen är helt underbar i övrigt med lite uppvriden ljusstyrka jäklar va skarp den är och alla färger ser så "levande" ut :)

    Måste ge en eloge till clove, brittiska och svenska posten. beställd i måndags 21nov, skickad 22nov den 24nov 08.00 här hemma i gällivare så kommer brevbäraren med den. jag är annars van att få vänta 3-4 dagar och jag beställer nånting söderifrån. hade inte räknat med att få det express :)
     
    Last edited: 24 nov 2011
    mrBira gillar detta.
  15. Irregular Programming

    Irregular Programming Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag kan inte säga att jag har problemet med rosa streck på skärmen. Annars håller jag med dig till fullo.

    Clove och DHL tog en dag och en timma på sig att ta sig till mig vilket måste vara helt godkänt.

    Det enda problemet som jag har är att väckarklockan verkar mycket mer begränsad nu än vad den var förut, någon på samsung verkar fått för sig att en väckarklocka ska vara så tyst som möjligt för att inte störa. Samt att jag inte kan hitta något alternativ för att spela upp musik när jag ska vakna.

    Jag har inte heller märkt av någon ljudbugg alls.

    Gränssnittet är riktigt rappt, mycket bättre än vad jag upplevde att det skulle vara från de filmer man sett på youtube. Webbläsaren är också mycket bättre.

    Fem stjärnor från mig.
     
    Last edited: 25 nov 2011
  16. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Var över och kollade på Gundes GN som kom idag. Blev ju lite avundsjuk om man säger så. ;)

    Fick förövrigt äntligen reda på att handyattacke.de får in sina någon gång under vecka 49, precis som de flesta andra affärer. Kan vara bra för de som vill tjäna några slantar. Kan tänka mig att frakten tar några dagar extra dock men billigare.
     
  17. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    976

    MINA ENHETER

    I Engadgets recension stod att vissa live wallpapers ännu inte har HW accel påslaget.
     
  18. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Det stod också att det går att tvinga det i developer settings. Undrar om det gör nån skillnad
     
  19. Cliddo

    Cliddo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Bra info för er som beställt från Clove.