[TIPS] Officiell 2.3.5 med Sense 3.0

Diskussion i 'Desire S' startad av Zinken, 30 sept 2011.

  1. dlimi

    dlimi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Frågade supporten om varför vissa telefoner sedan ett par veckor tillbaka fått uppdateringen och min (och många andras) inte kan få den fortfarande.

    Till svar fick jag:

    Alla får inte uppdateringarna utskickat till sig samtidigt, vissa får den helt enkelt innan andra.

    Om det är som du säger att din telefon ska få updateringen 2.3.5 så kommer den att komma till din telefon och ber dig vara tålmodig i väntan på den nya uppdateringen.


    Då kan jag inte låta bli att undra hur långa intervall dom har mellan sina "utpump" av uppdateringar. Hur många Desire S kan det finnas i Sverige som ska uppdateras egentligen? Tex så klarar ju Apple av att pumpa ut en ny version av iOS till iPhone 3G, 3GS, 4 etc på en o samma gång över hela världen. Då borde HTC kunna få ut en OTA till en modell i ett land inom loppet av 3 veckor.

    Tråkigt och faktiskt helt jävla värdelöst.
     
  2. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Håller med. Fast Apple har haft enorma problem med kapacitetsbrist vid massiva utrullningar har jag läst, så det kanske är bättre att det portioneras ut.
     
  3. dlimi

    dlimi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja visst har det gått tungt någon gång precis vid release av ny iOS. Men det brukar inte vara direkt långvarigt. (Har själv ägt iPhone innan jag gick över till HTC och Android). Aldrig så lång tid som 3 veckor som det är i detta fall. Och jag kan förstå att man vill portionera ut den, men då borde dom ändå vara klar vid det här laget tycker jag.

    Man kan ju undra varför man inte använder sig av molntjänster i sådana situationer.
     
  4. LewmpZ

    LewmpZ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Håller helt med dig dlimi , fattar inte vad det är som tar så jävla lång tid , man tycker ju att ett så pass stort företag borde ha nog med "resurser" för att kunna punga ut uppdateringen samtidigt till EN telefonmodell , jag menar hur många DS kan det finnas i Sverige ? 50000 ? Och tror inte att mer än kanske 50% hänger på låset när dom lanserar nya uppdateringar@ Riktigt dåligt HTC !
     
  5. dlimi

    dlimi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fortfarande inte fått någon uppdatering. Jag börjar misstänka att dom dragit tillbaka den pga buggen med avstämningsknappen som vissa lider av och sedan kniper man käften och dom stackare som fått buggen får vänligen dras med den tills nästa uppdatering kommer. Det vore inte första gången HTC gör så.
     
  6. WX5

    WX5 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag är en av dom som inte fått någon uppdatering. Men vad jag har hört så är sense 3.0 mycket buggigare än 2.5:an så jag vet faktiskt om jag vill uppdatera min mobil.
     
  7. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Tycker inte vi ska överdriva buggigheten. Jag har många DS runt mig på jobbet samt ett par kompisar som har den & jag har ännu inte hört någon som har problem efter uppdateringen.

    Som vanligt på forum så får man ju en känsla av att problemen är enorma, gäller ju alla lurar då det oftast är de som har problem som skriver mest.
     
  8. WX5

    WX5 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hörde det från min man har dock inte läst om det på forumet. ;)
     
  9. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag har enbart läst om det på forum så visst existerar det, svårt dock att veta i vilken omfattning men om man går in på ett stort forum typ XDA & kollar så verkar det vara ett fåtal som har problem. Dom som har problem skriver dock mycket ;)
     
  10. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    :o

    Efter min factory reset har dock andra saker som vart lite buggiga sen innan fixats till, bl.a. HTC Hub som inte vart helt 100% innan.
     
  11. Yalle

    Yalle Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Det kan ligga något i det du säger. Jag kollade för några veckor sedan om det fanns någon uppdatering till min telefon och då hittade telefonen 2.3.5-uppdateringen. Jag körde dock inte uppdateringen utan valde att avvakta. Jag kör alltså fortfarande Android 2.3.3 och Sense 2.1.

    När jag nu söker efter en programuppdatering hävdar telefonen att den är uppdaterad och att det inte finns några uppdateringar tillgängliga, så den uppdatering som telefonen hittade för några veckor sedan har uppenbarligen försvunnit.
     
  12. Droid119

    Droid119 Guest

    Var glada(ni som fick uppdatering) då och sluta gnäll..
     
  13. Fjaeril

    Fjaeril Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag vet inte om det skrivits tidigare men iallafall, jag hittade inte uppdateringen(OTA) på min DS heller. Testade att göra som jag gjort med heron en gång i tiden och drog fram datumet några år och då ploppade uppdateringen upp dirr.

    puss och kram
     
  14. Yalle

    Yalle Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Jag testade precis att söka igen och den här gången hittade telefonen uppdateringen. Go figure.
     
  15. dlimi

    dlimi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Personligen vart jag tokless och gav upp all väntan. Det blev Root och RCMix3D Runny v4.0 (Android 2.3.5 HTC Sense 3.5). Romen fungerar klockrent och Sense 3.5 är riktigt trevligt.
     
  16. splitfeed

    splitfeed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2009
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  17. splitfeed

    splitfeed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2009
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kan även rapportera att jag fick nya market och en powerknapp som inte går att få upp någon power-meny från. Kul :P
     
  18. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Halleluja! För att fixa powerknappen får du antingen göra en full återställning eller testa fulhacket som beskrevs någon sida bak i denna tråd (som inte kräver någon återställning).
     
  19. Pappar

    Pappar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fick uppdateringen för några veckor sedan och installerade den. Idag fick jag en notifiering om en ny uppdatering, dock står det att det är Android 2.3.5 och Sense 3.0, alltså det jag redan har installerat. Någon som vet något om detta? Något nytt i denna uppdatering?

    Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
     
  20. Hjulspinn

    Hjulspinn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Testade att söka manuellt efter uppdatering, och den hittade uppdateringen.
    Palla ha automatisk uppdatering om den inte säger till ändå.

    /A