Dålig ljudkvalitet vid samtal - reperation?

Diskussion i 'Incredible S' startad av nook, 30 jun 2011.

  1. SverkerF

    SverkerF Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter exakt tre veckor, kunde jag i dag hämta min telefon. Anovo lämnade ingen som helst info, och jag fick en helt ny i oöppnad förpackning. Om jag har förstått infon i denna tråd, ska den nya vara från sept (den gamla fr feb). Har ännu inte ringt med den, men den verkar funka bättre än den förra, som förutom ekot hade div struliga problem. Men oacceptabelt att det ska ta tre veckor att få ett nytt ex. Efter att utan framgång försökt häva köpet, fick jag en månad gratis på mitt abonnemang, och 200 SEK extra att ringa för. Och som sagt, en helt ny telefon, samma modell. Men inga nya uppdateringar på den. Ska nu se om den funkar...
     
  2. P.F

    P.F Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Har samma problem som ni andra. Pratar mycket i telefon och tror mig ha märkt en stor skillnad beroende på hur bra täckning man har. Inomhus hemma funkar det knappt, går jag utanför dörren så blir det bra. Pratar mycket i bluetooth handsfree och då är det mycket bättre framförallt om telefonen är still och man inte rör på sig. Har telenor på jobbet och har mycket problem med missade samtal, sms tar ibland lång tid att få och detta verkar inte vara beroende av telefonmodell.
     
  3. DR_Gonzo

    DR_Gonzo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter mycket velande stövlade jag in i butiken där jag köpt min lur och sa att jag ville reklamera den. Först tittade tjejen på mej och frågade vad det var för fel på telefonen. När hon sen tittade ner på kartongen sa hon: -Jaha en sån där...
    Då sa hon att HTC har ingen lösning på problemet och vi har ingen lösning på problemet men vi ska lösa det för dej.
    Så dom köpte tillbaka telefonen. Inte till samma summa som jag gav för den men jag är nöjd ändå. (Detta är då första gången jag går in med luren i butiken)

    Jag lade till och köpte mej en Samsung. Och jag märker en STOR skillnad i ljudkvalitet! Nu när jag har en ny så tycker jag att även den jag pratar med hörs MYCKET bättre än i HTCn.

    Tänkte bara att ni skulle få hör min solskenshistoria och inte tappa hoppet där ute!
    Kämpa på! Kunden har... nästan alltid rätt.
     
  4. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Förstår bara inte vf du inte fick hela summan tillbaka. Men grymt ändå! Jag har också bytt mot Samsung och skillnaden i ljudkvalitet är enorm. Självklart är smartfoner inte längre avsedda för att ringa dvs. alla har mer eller mindre problem med samtal, då det inte längre betraktas som den viktigaste egenskapen...tyvärr.
    Tex problem med brutna samtal (vid övergång från GSM till 3G) har observerats i mer eller mindre utsträckning på alla smartfoner runt i världen även på Galaxy S II (vissa modeller hade samma problem som vi på våra IS) och Iphone 4. Det viktiga är hur dessa problem åtgärdas av tillverkare. De flesta galaxys och iphones användare säger att lösningarna på problem har hittats (en uppdatering av modem-fil eller något sånt). HTC har inte lycktas på så länge, jag undrar alltså om de försökt överhuvudtaget.
     
    Last edited: 26 okt 2011
  5. DR_Gonzo

    DR_Gonzo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har ju använt telefonen i över ett halvår så jag är nöjd med pengarna jag fick. jag gissar att jag fick det priset dom tar för telefonen idag.
    Men jag blev så paff att dom kunde lösa problemet samma dag att jag inte ställde några frågor.
     
  6. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    så pass:) Ja har använt min i bara 5 veckor...och ytterligare 5 veckor låg den hos anovo (2ggr::)
     
  7. swedebear

    swedebear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T
    En vän till mig hade haft inne telefonen tre gånger och väntade på att få telefonen utbytt (Vilket HTC hade lovat), men Anovo hittade lite lite fukt i telefonen och vips så var det kört med det (Fukt hade de inte hittat första gången telefonen hade varit inne så det har ju kommit dit efteråt och har ju inget med detta fel att göra egentligen). Min vän är självklart väldigt besviken, vilket jag förstår (Självklart förstår hon ju att fukt kan ställa med väldigt mycket) och hon (Och även jag) funderar på om det i detta fall har varit en enkel undanflykt för att slippa byta ut telefonen. Hon har köpt telefonen på PhoneHouse här i Övik och de står på hennes sida men kan inte (Pga interna reglerna vilket jag (och även hon) har full förståelse för) ge henne en ny telefon. Hon har fått erbjudande att få en ny telefon om hon lägger emellan 500 kronor och pengarna är inte problemet utan mer principen, hon känner sig lurad av HTC. Hon har reklamerat till PhoneHouse reklamationsavdelning (Tror jag det hette) och de gick på HTC/Anovo's linje, vilket inte är så konstigt heller

    Är det någon av er med Incredible S som har råkat ut för liknande behandling?
    Finns det något man kan göra?

    Personligen känns det jättetrist eftersom jag är supernöjd med min Desire S och tyckte att min tidigare Wildfire fungerade bra utifrån de förutsättningar som fanns med den luren och vill kunna prata väl om HTC (Och har själv fått god hjälp av HTC Support), men det har fått sig en knäck nu efter det här
     
  8. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Ni kan alltid kontakta Konsumentverket.
     
  9. swedebear

    swedebear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T
    Om det var riktat till mig

    Jo det har jag föreslagit till henne också, kanske iofs att man börjar med konsumentvägledningen här i Övik
     
  10. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Att Anovo hittat fukt i telefonen försvårar ärendet en hel del tyvärr.

    Konsumentverket kan nog inte gå på något annat än Anovos linje, om man
    inte lämnar in telefonen på ytterligare ett ställe och dom inte kan hitta något som tyder på fukt. Tyvärr är ju Anovo akrediterade och därför är nog deras trovärdighet ganska hög (förutom hos oss kunder som någon gång lämnat in telefonen där).

    Jag skulle nog valt dealen med 500:- emellan
     
  11. swedebear

    swedebear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T
    Jo det gör ju det med fukten, det som är så trist är att det inte hittades första gången telefonen var inne OCH sen har det inte jota med detta fel att göra som ju är välkänt. Problemet är ju dock att fukt kan ju orsaka såna här fel också.

    Jo Anovo suger väldeliga...men iden med att lämna in telefonen på ett annat ställe var en sak jag inte tänkt på att föreslå till henne...
     
  12. Memphis

    Memphis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Alltså det är helt makalöst.

    Efter att mitt tredje exemplar hade samma fel så blev jag förra veckan ombedd av operatörens support att skicka in ett reklamationsbrev med alla papper till dem. Idag ringde de och sade att HTC med bestämdhet ej godkänt min reklamation med argumentet att det måste vara ett och samma exemplar som måste varit inne på reparation 3 gånger för att jag ska kunna få reklamera. Problemet är ju bara att anovo inte reparerar dem utan skickar ut nya exemplar med samma fel! Snacka om moment 22. Så jag blev ombedd att skicka in mitt senaste exemplar och om nu anovo skulle få för sig att reparera denna och detta sker tre gånger, DÅ skulle jag kunna reklamera. o_O Men antagligen kommer jag få ett nytt fjärde(!) exemplar, med samma fel.
     
    Last edited: 9 nov 2011
  13. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Det verkar otroligt vad de gör mannen. Tycker verkligen synd om dig. Det är oacceptabelt och mest sannolikt strider mot KKL. Att kontakta konsumentverket känns som ett måste i ditt fall.
     
  14. SverkerF

    SverkerF Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nu använt den nya som jag fick för ganska exakt en månad sedan, och den tycks funka. so far... ta i trä...
     
  15. Roggboy

    Roggboy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min telefon krånglar mest när det är dålig täckning, blir bulkigt metalliskt ljud, annars fungerar den bra när täckning finns...
    En fråga har någon rootat sin lur och genom detta bättre av med problemet?
     
  16. Droid119

    Droid119 Guest

    Har haft min Incredible S sedan september och har då aldrig fått problem;)
     
  17. BertilP

    BertilP Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    HTC suger...

    Jag kan bara ställa mig i raden av missbelåtna HTC Incredible S ägare. Dom jag talar med säger att jag försvinner hela tiden. När jag blir uppringd, kommer det ofta inte fram någon signal, endast ett meddelande om ett missat samtal.....Med min flintatelefon, var det aldrig några missade samtal. På The Phony House där jag köpt luren, säger dom bara att dom kan skicka luren på reparation och att det tar c.a. 3 veckor...Det blir aldrig mer en HTC telefon! Jag har haft en mängd kontakter med HTC support, dom slingrar sig hela tiden. Ytterligare en anledning till att jag aldrig kommer att köpa en HTC igen. HTC support suger....Alltså, en kraftig varning utfärdas härmed från att köpa en HTC telefon!!!!!
     
  18. swedebear

    swedebear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T
    Instämmer i denna fundering...jag funderar på att föreslå min vän som jag pratat om tidigare i tråden att jag kan hjälpa henne att roota telefonen och installera en ROM...
     
  19. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Spelar ingen roll om den är rootad eller inte. Jag körde MIUI, CM7, ARHD och överallt hade man samma problem.
    Men men men...ett snarlikt problem förekom även på vissa första SGS2 och det åtgärdades genom att flasha en modifierad modem-fil eller liknande. Så man får hoppas att devs kommer på lösningen snart.
     
  20. SWIP

    SWIP Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte min Incredible S i Augusti från Netonnet och upplever precis samma sak som alla ni andra. Folk hör inte vad jag säger och det låter som jag ligger i en kista och pratar. Dock funkar korta samtal och har trott att det berott på dålig mottagning.

    Men eftersom folk drar sig för att ringa mig och skickar sms istället så googlade jag lite och hittade er och era tråkiga berättelser om reparationer som inte biter och liknande. Har skickat mail till HTC och bett om ett ärligt svar om det går att laga ens. Tvivlar på att jag kommer få ett rakt och ärligt svar dock. Att hålla på att skicka telefoner på reparation upprepade gånger utan resultat och få nya telefoner med samma fel lockar inte nämnvärt. Skulle helst vilja reklamera skiten och få tillbaka pengarna. Någon som har haft kontakt med Netonnet och lyckats få igenom en reklamation?