Gingerbread till LG2x

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Carl, 22 jul 2011.

  1. wibergify

    wibergify Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.
    FC efter ca 100h... GÖTT
     
  2. stw78

    stw78 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fan .. aldrig mer en LG .. jävla skräp telefon.. efter updatering till GB så går de fan me inte ringa längre.. tappar datatrafiken lite då o då.. suck! hoppades på att de hade gjort en fix till det nu men nooo.. We are Life´s Good and we dont need to update !!!!!!!!!!! Fuck LG!!:mad:
     
  3. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Maila LG eller skriv på deras sida på facebook om era problem.
     
  4. speedline

    speedline Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    1 596
    Mottagna gillanden:
    272
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    det har nog ingen betydelse då dom vid upprepade tillfällen har påpekat att det inte är något dom kan påverka här i norden då allt styrs nere i den koreanska hyddan
     
  5. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Nä men dom kan föra det vidare att det är stora problem med uppdateringen. Om ingen gör någe så vet dom ju inte om det.
     
  6. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Nu uppe i 171 timmar och hyfsat flyt. Fast Ram sjunker typ 10MB dagligen från att ha legat på lediga 170 så ligger jag nu på runt 90. Fast det är samma program som ligge5r och kör i bakgrunden hela tiden. Lite små mysko att det blir mindre och mindre minne kvar ju längre den är i gång.
     

    Bifogade filer:

  7. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Vi med 2X är5 nog rätt blåsta av LG nu har 3D varianten fått GB och det är 2.3.5 Har inte sett om kärnan är omarbetad eller vad det heter men om så är så är det ju någe strul med tegera chippet som vi sitter på. Eftersom GB vi fick i stort sett är en ombyggd Louncher som ser ut som GB för någe annat har vi ju inte fått. Filen var på drygt 400 MB som dom fick.
     
  8. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ringde dom igen och fråga om det är GB och fick svävande svar av LG och även denna gången har dom inte hört om några fel fast jag ringde för ett par timmar sen Så jävla trött på deras sätt att hantera kunder. Fråga om dom inte kunde byta till nya rätt av men nix återställ och lämna in var svaret dom kunde ge,
     
  9. stw78

    stw78 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är ju riktigt patetiskt hur deras kundservice fungerar.. nepp blir en iphone för min del.. tack o hej LG!!
     
  10. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    LG måste ju vara grymt nöjda med GB eftersom dom börjat köra O2X reklamen på tv en djävla massa ggr. Och för varje gång jag ser den blir jag bara mer och mer anti LG och deras sätt att ta hand om er kunder.

    Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk
     
  11. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Är det inte Elgiganten som har reklamen på den vita 2X?
     
  12. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Jo men LG kör även sin version som dom hade från början utan att prata om att den nu även finns i vitt på slutet.
     
  13. stw78

    stw78 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hehe de tänker väl bara på tjäna pengar inget annat!
     
  14. Hamet77

    Hamet77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    De borde tänka långsiktigt, många har sagt att de inte tänker köpa en LG produkt igen...
     
  15. krilla

    krilla Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag är en nyägare av en optimus 2x och jag uppdaterade min till den nya uppgraderingen och de gick utan problem för mig.. jag tvekade länge om jag skulle våga mig på de men gjorde slag i saken.
    Och änså länge upplever jag inga problem med mobilen, den blev mycke snabbare upplever jag de..
    sedan fick man åäö på tangentbordet o de är posetivt tycker jag. har ni några frågor så svarar jag gärna på dem/ mvh christer
     
  16. wibergify

    wibergify Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.
    Min klabbar bara mer o mer nu. Tappar nätet ofta, WIFI "FEL" (kräver reboot) BSOD ett antal gånger....

    Funkar skitdåligt, känns som att LG kopierade så mycket som möjligt av koden från 2.2 till 2.3 eftersom för min del är det bara uberlagget som är borta, MEN dock laggar den fortfarande ibland.. Kan t.e.x inte alltid släcka den via power knappen utan den bara hänger sig.

    Får bli CM7 sen ny mobil om en stabil Tegra 3 lur kommer.
     
  17. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Tror tegra är boven i denna tel och det är nog därför inte 3D har den i sin.
     
  18. cinko

    cinko Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    351
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Mm, kan nog vara Tegra SOC:en som e ett problem för LG (för LG av någon anledning).
    Vet inte hur det är med Samsungs och TI:s SOC:ar men Nvidia släpper inte källkoden till sin SOC vilket skapar problem för utvecklarna. Proprietär kod tyvärr.
     
  19. r1000

    r1000 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Är det LG's program eller en inladdad app som drar mer och mer minne? Fenomenet är i o f s inte ovanligt och kallas för minnesläcka. Det innebär att det är fel i ett program som tar mer och mer minne tills värddatorn krashar.

    SGS2 har en bra funktion som gör att man med ett enda knapptryck kan se och återställa RAM från huvudmenyn. Synd att inte LG har samma funktion för då vore det enkelt att kringå problemet du beskriver även om det förstås i grunden borde rättas.
     
  20. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Nä det var själva systemet tog bort typ allt med LG när jag roota. Kom som mest upp i ganska exakt 200 timmar sen starta den om sig. Har CM7 i nu får se hur det funkar. Första eller var det andra natten så hade den hängt sig. Men efter det så har den gått som en klocka.