Övrigt: Inget Svenskt språk eller OTA vid import.

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av cjb, 14 nov 2011.

  1. markus

    markus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2009
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S7 Edge
    Telefon 2:
    Galaxy Edge S6
    Telefon 3:
    Google Nexus 5
    Platta:
    Ipad Mini 3
    Kan säga att det finns svenska menyer (har inte provat, använder engelska ) och tangentbord men rättstavning är endast på engelska eller andra språk tillgängliga just nu. Använder SwiftKey X. Kommer säkert att kunna tas ner som addon när det släpps.

    /markus

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  2. nxs

    nxs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Med tanke på att den versionen som säljs i UK har svenskt språkstöd så kan vi väl kalla det dementerat. :P

    Kolla följande video: Samsung Galaxy Nexus Languages - YouTube
     
  3. Snö

    Snö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Det beror ju på vad den svenska versionen kommer ha för anpassning.
    Om du har en engelsk telefon så kommer du förmodligen också få engelska OTA-uppdateringar.

    Den engelska Galaxy Nexusen har på samma sätt som Nexus S stöd för svenskt systemspråk samt tangentbord men den har ingen svensk ordlista.

    Det man kan hoppas på är ju att den svenska versionen av GN i alla fall har svensk ordlista och i bästa fall även svensk röststyrning.
    Samsung Sverige har ju gått ut på sin facebooksida och sagt att det är en anpassning till de nordiska språken som görs på dem och det är därför den är försenad här.

    Dock har Samsung Sverige gång på gång visat på facebooksidan att de har väldigt dålig koll på sina egna produkter så för närvarande kan vi inte säga någonting.
     
    simonjoh gillar detta.
  4. Gunde

    Gunde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Röststyrningen är ju iaf någonting som är helt bortom Samsungs kontroll, då allting där sköts av Google i molnet. Så det enda Samsung skulle behöva göra ytterligare lokalisering av är ju en eventuell ordlista på svenska.