Uppkopplings problem GB

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av siles, 8 nov 2011.

  1. voltage00

    voltage00 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma problem för mig fast jag kör Telia. Tycker mig kunna se ett samband med på och avslag utav WiFi.
     
  2. n'Anders

    n'Anders Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Info:
    S-View Cover
    Jag märkte att mitt WiFi stängdes av. Gick in i inställningar fick (i tur och ordning):
    Aktiviteten Inställningar i processen Inställningar svarar inte
    Aktiviteten btui_tts_check i processen inställningar svarar inte
    (här kopplades även mitt 3G ner)
    Processen com.android.phone svarar inte

    5 sekunder senare bootade telefonen om...
    Än mer intressant - jag behövde inte skriva in min PIN kod efter ombootning!

    Jag tog bilder på felmeddelandena och nu skall jag in till Telia och leva rövare!

    Update:
    Var in på Telia och killen som stod där var väldigt noga med att förbereda mig på att Anovo bara kommer att göra en fabriksåterställning och sedan skicka tillbaka den. Dom hade tydligen haft många kunder som skrek åt dom :)
     
    Last edited: 22 nov 2011
  3. Gyns

    Gyns Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har också enorma problem med datatrafiken i min. Blir vitt, segt GPS slutar fungera, Wifi hänger sig telefonen blir seg och kan krascha. När detta har hänt 1 ggr blir telefonen obrukbar hur jag än gör. Något i mjukvaran som har med all kommunikation blir korrupt. Blir tvungen att köra en factory reset för att få tillbaks funtionalitéten igen i datatrafik och GPS. Jag har gjort detta många gånger nu och får det till att det är när jag kopplar upp telefonen till ett dolt nätverk med roaming som detta elände börjar. Skall prova nu att inte koppla upp mig mot just det dolda nätverket. Än så länge går telefonen som en klocka. Skall prova några dagar. Har sett detta samband 2 gånger så detta blir 3:e gången gillt.
     
  4. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Som jag skrivit tidigare in och maila LG om problemen. Jag ringde dom nyss och dom hade minsann inte hört om några problem igen fast jag själv ringt dom 3 gånger. Enligt dom så är uppdateringen jätte bra utan problem.
     
  5. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    ingde dom igen och fråga om det är GB och fick svävande svar av LG och även denna gången har dom inte hört om några fel fast jag ringde för ett par timmar sen Så jävla trött på deras sätt att hantera kunder. Fråga om dom inte kunde byta till nya rätt av men nix återställ och lämna in var svaret dom kunde ge,
     
  6. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Detta skrev jag på Facebook på LG sveriges sida.


    Har ringt er angående optimus 2X flera gånger och varje gång får man samma svar att ni inte hört om några problem med telefonerna efter uppdateringen. Vi är jäkligt många med problem. Telefonen tappar kontakt med omvärlden inga sms eller samtal gps funkar inte som den skall tappar kontakten om man nu får någon överhuvudtaget. Batteriet suger tror inte ens det håller en halv dag vilket då är jävligt mysko då 2.3.4 skulle ge bättre batteri tid eller var det kanske med 2.3.5 det kommer? Telefonen blir laggig och slö redan efter några timmar vissa kommer inte ens upp i ett dygns upptid innan den hänger sig helt och omstart på det. Sen omstarter det hade inte jag innan uppdateringen men nu kom om som ett brev på posten. Hur i helvete kan det komma sig att ni inte tar tag i detta? Varje jävla gång man ringer så är svaret återställ och skicka in? Skall man behöva gå den jävla vändan 3 gånger för att behöva reklamera skiten och få en ny? Ni vet nog väl vad som strular till det med dessa telefoner men ni stoppar huvudet i sanden som en struts ser inget och hör inget.Philips gjorde bort sig med en modell på slutet av 90 talet då skicka dom DHL med en ny och man lämna den gamla i retur det kallar jag SERVICE och skulle förmodligen kosta hälften av vad vändorna till ANOVO kostar i långa loppet och det skulle även se bra ut utåt att man nu försöker göra någe dåligt till någe bra. Så nästa gång man ringer vill jag inte höra oj det visste vi inte om. En fråga för dom inte anteckningar över samtal och skriver upp vilka fel som finns ? MVH Reijo.
     
  7. Beagle

    Beagle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag tycker bara att det blir värre och värre med att den tappar nätet.
    Imorse ringde inte väckarklockan heller :(
    Tur att man har en annan väckarklocka med som ringer!
    Jag var relativt nöjd med mobilen när jag körde Android 2.2.
    Jag hade iofs kanske 6-7 hängningar totalt, så jag var inte helnöjd. Men nu är jag riktigt missnöjd :(
     
  8. Irlut

    Irlut Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Tyvärr är det här inte ett nytt problem. Jag har haft problemet sedan telefonen släpptes. Har skrivit en del om det, men ingen annan verkade ha problemet då. Skrev om det t.ex här.

    Problemet har även kvarstått trots byte av både kretskort i mobilen och SIM-kort, så jag misstänker att det är ett mjukvaruproblem. JuiceDefender avhjälper en aning.
     
  9. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Fick samtal i morse från LG så nu skall jag in med den till Anovo som skall byta ut den mot en ny på en gång. Var iväg i dag och trodde jag skulle få en ny från Tele2 men det hade blivit lite missuppfattningar angående hur den skulle bytas ut. Så imorgon in med den och sen vänta på en ny. Vad är ett Sails pack? det är väll inget begagnat skit som dom packat om hoppas jag. Så på dom och bråka på ordentligt det är ett tips. Helst där det synns för många kunder typ Facebook. Det är antagligen ett hårdvara fel som inte klarar av vissa saker i GB. Sen å är det en uppdatering till gps på gång inom typ 3-2 veckor sa killen som ringde upp mig som förövrigt satt på huvudkontoret. Så ni som har fel på era ring support och ta upp det få facebook och andra ställen.
     
  10. stantemo

    stantemo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Sales pack förstod jag det som var en helt ny låda med alla tillbehören. Byte av telefon är bara byte av luren.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
  11. Beagle

    Beagle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag har ändrat Settings -> Wireless & network -> Mobile network settings -> Network mode till WCDMA only.
    Det har gått ett dygn utan problem, kanske lite tidigt att ropa hej, men hoppas...
     
    Gadget gillar detta.
  12. breakman

    breakman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    LG G4
    Nätet försvann igen efter 143h upptid. Blev en reboot...
     
  13. siles

    siles Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nån av er andra som testat CM7 ist? Jag har det nu och det funkar ju klockrent... Iaf. nätverket. ;) Och snyggare än LG,s org. :D
     
  14. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jo la in det i går och är skit nöjd jag med. Folk kan nå en på tel sms till och med gps funkar bra nu. Har inte testat blåtand än.
     
  15. Beagle

    Beagle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Tänkte bara säga att mitt nätverk fortfarande inte hängt sig efter denna ändring...

    peppar...
     
  16. Perra82

    Perra82 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2011
    Inlägg:
    320
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Galaxy S8
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Onda V40 DC
    Övrigt:
    Chromecast+Chromecast2
    Är det nån mer som har samma problem som mig? Anslutningen över Wifi går riktigt riktigt segt, jag har 30/10mbit hemma men oftast så går internet snabbare i luren om jag stänger av wifi och kör över Halebops nät. Nån som har nått tips man skulle kunna göra eller inställning för att wifi ska gå snabbare?
     
  17. n'Anders

    n'Anders Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Info:
    S-View Cover
    Jag fick en helt ny telefon istället för min som strulade med uppkoppling och som dessutom låste sig när man gick in på inställningar för trådlöst nät. Allt var frid och fröjd i 3 dygn sedan började den tappa WiFi, missa samtal och så hänga sig när man går in på inställningar igen.

    Blir ett besök hos Telia i morgon...
     
  18. Gadget

    Gadget Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2011
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har också Telenor, en gång fick telefonen rycket och då kunde jag inte använda vare sig wi-fi eller 3G på 2 dgr. Nu för tiden hänger sig 3G anslutningen med jämna mellanrum vilket gör att man aldrig är säker på om man kan kolla mailen eller inte. LG snälla fixa detta i en uppdatering nuuu!!! akutläge. :mad::cry:
     
  19. Beagle

    Beagle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Mitt 3g har hängt sig ett par gånger nu, fast klart bättre än innan jag gjorde denna ändring. Måste starta om mobilen för att de ska funka.
    jag är mindre nöjd nu än jag var innan jag uppgraderade till gingerbread :(
     
  20. affe

    affe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nu ger jag upp....jag tappar kontakt med nätet fletalet gånger varje dag...missar samtal,går ej att ringa ej heller att surfa. lämnar in den i morgon.

    SKIT TELEFON!!