Specialerbjudande för Swedroidmedlemmar

Diskussion i 'Allmänt' startad av The Phone House, 25 nov 2011.

  1. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    Hej,

    Vi har ett speciellt erbjudande som egentligen är menad endast för familj och vänner till dem som jobbar på Phone House. Denna kampanj gäller endast idag fredag och imorgon lördag, alltså 25-26 November.

    Jag har lyckats få med alla medlemmar från Swedroid in på den här kampanjen där ni kan köpa alla våra telefoner (exklusive iPhone) för under inköpspris plus moms. Prisexempel Motorola RAZR 4638:- (ink moms)eller vad sägs om HTC Sensation XL med Beats by Dre Solo-hörlurar för 5509:- (ink moms), vill ni inte ha Solo-lurarna så kan ni köpa XL med In-Ear lurarna från Beats by Dre för 5276:-.

    Det ni behöver göra för att ta del av kampanjen är att PM:a mig och jag svarar då med kampanjkoden som ni behöver uppge i butik eller om ni vill ringa oss för att handla något på nummer 0771 991000.
    :D
     
    -Henric, pingen, Androiden och 10 andra gillar detta.
  2. Blup

    Blup Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Pris på sgs2?
     
  3. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    4679:- och den finns i lager i nästan alla butiker.
     
  4. alongusername1

    alongusername1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ni verkar ha väldigt bra inköpspriser...NOT

    Först och främst ska jag börja med att tacka för att ni anstränger er för att gynna Swedroids medlemmar och siten i stort. Men....

    Samsung GT-i9100 Galaxy S II - Mobiltelefon - Hitta lgsta pris, omdmen och information - SGS2
    HTC Sensation XL - Mobiltelefon - Hitta lgsta pris, omdmen och information - Sensation XL

    Båda är dyrare hos er med Swedroid/internrabatten än flera internetbutiker och t ex. Netonnets butikspris är endast 100kr högre på Sensation XL och samma pris för SGS2, ursäkta uttrycket men vad har ni för skojarpriser till vanliga kunder? :ehm:
     
  5. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    Nu ska jag inte försöka förklara bort det här på något sätt men.
    XL hos dem som är billigare är med In Ear lurar inte med Solo. Sen är det lite skillnad på lagershoppar och webbutiker jämfört med en butik som finns lite överallt där du också kan lämna in telefonen om det mot förmodan skulle vara några problem med den.
     
  6. Larss00n80

    Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    186

    MINA ENHETER

    Förra gången ni körde med detta erbjudande var för inte så väldans längesedan (typ 3-6 månader). Det läckte då ut på sparvar.org/com/vadsomhelst och beskrev som "världens bästa deal", men i slut ändan så blev ni ändå dyrare än vissa andra :(.

    Jag avstår denna gången men hoppas på att ni kör något liknande igen för att få tillbaka kunderna igen efter uppdrag gransknings inslag om hur ert företag fungerade.

    - Du gör ett grymt bra jobb här på Swedroid! Hoppas du får bättre betalt än de som försöker att packa på dig hur mycket som helst när man är på stan ;)
     
  7. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 910
    Mottagna gillanden:
    730
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Nu talar du ju emot dig själv. Först säger du att erbjudandet är under inköpspris och sen säger du att det är skillnad mellan lagershoppar och webbutiker.

    Vad jag vet, utifrån att ha jobbat just i denna bransch i många år, är att inköpspriserna kan skilja baserat på staffling eller kedjetillhörighet (som ger volymavtal) kontra små aktörer.

    Det är klart att inköpspriserna skiljer nån procent (NÅN procent) mellan de stora aktörerna men det har ju inte en bokstav med att göra vilket försäljnings- butikskoncept man använder.

    Om ni säljer ut nått under ert inköp (vilket jag tar med en nypa salt, åtminstone i det här fallet) och ändå hamnar över utpris till kund beror det på att ni säljer ut gamla hyllvärmare men detta gäller ju allt utom iphone så släpp lögnerna om du ska sälja nått här. Ju mer jag tänker på det desto mer tappar du i trovärdighet och förstärker bara kundernas synsätt att säljare är opålitliga lögnare.

    Själv tar jag sånt här personligt dessutom. Hur kan man tycka att kunderna är så pass dumma i huvudet att de ska svälja slikt skit?

    EDIT: Nej, jag jobbar inte branschen längre (Förtydligande, jag är inte en konkurrent som försöker sänka deras försäljning)
     
    Last edited: 25 nov 2011
    W151, -Henric, papinho och 2 andra gillar detta.
  8. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Under inköpspris? Sämsta jag hört. Nog för att ni kan ha en kampanj och det gillar jag, men ljug inte i den.
     
  9. Gnopps

    Gnopps Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    332
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag tycker tongångarna mot Phonehouse är lite väl hårda. Vi erbjuds faktiskt en rabatt på deras priser, vilket dock inte behöver betyda att de är billigast. Så funkar det med reor, priset behöver inte vara lägst men det är lägre än normalt. Så också i detta fallet tydligen. För den som vill köpa en telefon av just PH är detta ett bra erbjudande.
     
  10. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    Nu svarade jag ju på frågan gällande priserna för ”vanliga kunder” eller ordinarie priser vilket var varför jag tog upp skillnaden mellan lagershoppar och webbutiker. Det stämmer att det inte är skillnad på inköpspris på grund av att man har olika slags butikskoncept utan det handlar om volym (förutsatt att det inte är sk. gråimport eller liknande). Jag ber om ursäkt att jag inte var tydligare i det förra inlägget.

    Du som har jobbat i branschen vet då också att marginalerna på telefonerna är inte direkt höga och eftersom vi inte köper in telefonerna i volymer på 10000 telefoner åt gången så blir tyvärr inköpspriserna något högre, än hos dem som gör det.

    Nu har jag personligen inte full koll på inköpspriserna på alla produkter men enligt den information som har förmedlats till oss ska dessa priser vara under inköpspris eller samma som plus moms då.

    Jag är inte här för att lura någon av er eller ens försöka sälja något till er, är ingen säljare, utan ville bara dela med mig av kampanjen som i slutändan ändå är förmånlig, det är helt upp till er om ni vill utnyttja den eller inte. :)
     
    Last edited: 25 nov 2011
    Androiden och SamDroid gillar detta.
  11. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 910
    Mottagna gillanden:
    730
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Vi erbjöds en rabatt som ts sa låg under deras inköpspriser. Det vänder jag mig emot bl.a. eftersom folk här vittnar om att samma produkter säljs hos andra (bl.a. webbutiker) till lägre pris. Inbilla dig inte att de olika butikerna har så speciellt stora skillnader i inköpspris. Visst, det kan förekomma att man kan göra ett klipp emellanåt på ett parti men här handlar det om hela sortimentet minus iphone.
     
  12. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 910
    Mottagna gillanden:
    730
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Orkar inte dra detta ytterligare men en sak vill jag säga dig. Man säljer INTE saker med förlust på det här viset, debet och kredit du vet. Undrar om det inte är straffbart, typ illojalt mot aktieägarna eller nått. Och gör man ändå det skulle jag ta det som en KRAFTIG varningsklocka om att allt inte står rätt till och att GEAB har REJÄLA likviditetsproblem. Har du ett jobb imorrn typ? I all välmening
     
    Last edited: 25 nov 2011
  13. Larss00n80

    Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    186

    MINA ENHETER

    Avarell_DaltonAvarell_Dalton; Är detta någon personlig vandetta du driver mot The Phone HouseThe Phone House; ? Han tipsade om att de just nu hade ett erbjudande, om du inte vill ha det så skit i det. Men du behöver inte gå över gränsen, dessutom är du OT så det skriker om det nu.


    Jag själv är nöjd med min O2x så jag håller kvar den :)
    ~Larss00n80~
     
  14. Pixeln

    Pixeln Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Sitter och blir lite irriterad, varför misstro The Phone House. Han har väl ingen anledning till att ljuga.
    Senom det går att få en bättre deal någon annan stans så fine. Men uppskatta istället vad h*n har gjort för Swedroids medlemmar istället för att kritisera.
    Det är ju inte så att man måste köpa hos dom ,men ju fler som gör som Phone House här, desto bättre dealar kommer vi få.
     
  15. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Det är ett bra erbjudande med fina telefoner. Helvete så folk skall tro illa om phonehouse. Ge dem lite kredd istället för att tjafsa!
     
  16. Molleresa

    Molleresa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    869
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Väldigt bra kampanj och bra att ni bryr er om oss Swedroidare! Defenitivt ett plus för The Phone House!
     
  17. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Är det snälla hörnan här eller? Varför är det fel att diskutera erbjudanden? Varför får man inte vara kritiskt tänkande till ett erbjudande?

    Detta är ingen privat person (mer än h*n som fixar erbjudandet, men detta är inte personligt mot h*n) som försöker vara snäll vi pratar om, detta är ett företag som omsätter ganska bra med pengar. Är vi inte kritiska mot företag så kan de likväl ta betalt 9000 kr för en telefon. Konsumenter ska vara kritiska, det är då vi får de bästa företagen.
     
    Avarell_Dalton gillar detta.
  18. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 910
    Mottagna gillanden:
    730
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Nej, inget ursprungligt agg mot ThePhoneHouse.

    Ot, bortsett att jag kommenterade just erbjudandet så tog jag det vidare i sista posten för att betona det orimliga i hur de lade fram sitt erbjudande. Sen, visst, nån enstaka stavelse kanske men ditt inlägg är ju ännu mera ot, allra helst den sista meningen så vad vill du säga med det?

    Men det står alla fritt att anmäla inlägg för ot.
    Jag trodde faktiskt att det skulle uppskattas att jag berättade hur det troligtvis ligger till eftersom jag har ganska bra erfarenhet av försäljning i JUST DEN BRANSCHEN.

    Slutligen. Min avsikt var aldrig att övertala någon att låta bli att köpa något av tph. Har nån fått för sig det läser man för mycket mellan raderna. Om någon finner deras upplägg och erbjudanden attraktiva, köp, köp, köp <3
     
  19. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    "Love is in the air". :)

    Bra, all good! Nu tar vi helg va!?
     
  20. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Knappast värt att slösa tid på, Elgiganten säljer SGS2 för 3990:- och MM för 3790:- (i vissa ställen) alla andra butiker har billigare lurar än er "kampanj" (som man inte ens bör kalla kampanj)
     
    Avarell_Dalton gillar detta.