Fråga: Anledningar till att inte köpa S2 istället?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Talisman, 25 nov 2011.

  1. MatteVTR

    MatteVTR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    G3, Nexus5
    En anledning att inte köpa den kan vara att man inte har råd. Men att säga att det bara är ICS som är bra med den är att trolla. Läs tex engadget's recension: dom avslutar med att säga att det är den bästa androiden just nu, möjligtvis även den bästa telefonen över huvud taget just nu. Sen är det klart att det snart kommer bättre telefoner, men ska man tänka så får man aldrig köpa.

    Med det sagt, räcker en sgII åt dig, köp den, men jag tror du kommer ångra dig.
     
  2. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Skärmen är överlägsen den på Galaxy S2 på alla sätt. Bara det är nog för mig för att säga att den enda anledningen att inte välja GN över GS2 är det högre priset.
     
  3. spirry

    spirry Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  4. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

  5. RikNik

    RikNik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Varför tror du att dom nu liksom med Nexus S väljer att inte ha ext. SD? Jag tror att det ligger något i det han skriver men att dom inte la in 32gb alt. 64gb är väldigt konstigt. Minne är ju inte dyrt så det skulle vara ett billigt sätt att locka flera köpare. En annan anledning till lite minne kan kanske vara att dom vill locka folk till diverse molntjänster.
     
  6. spirry

    spirry Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag gör motsatsen till dig och låter bli i att spekulera. Men det är en diskussion som kommer upp om och om och om igen gällande avsaknaden av plats för SD-kort, och detta är uttalandet från Google.
     
  7. eXeem

    eXeem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S9+
    Platta:
    MediaPad M5 10.8
    Har haft min sgs 2 sen i maj och fick nu min GN i torsdags. Kan säga att jag inte tror att du kommer att ångra dig om du väljer nexus framför sgs2. Skärmen är helt underbar ett stort lyft enligt mig. Prestandan tycker jag är ganska likvärdig märker ingen skillnad. På pappret så är grafik kretsen kraftfullare i sgs2 men jag vet inte om man kan dra nytta utav det i dagsläget... spelar själv nästan alldrig. Enda anlednigen att köpa sgs2 framför gn är det lägre priset, sd-kortplatsen och så tar faktiskt kameran hos sgs2 bättre bilder... om dom pukterna är viktiga så tåls det att fundera på.
     
  8. plame

    plame Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5X
    Platta:
    Nexus 7 gen2
    faan

    Jag som hade sett fram emot att klippa till utan minsta fundering ;(
     
  9. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    SGS2 Mali-400 GPU är bättre än PowerVR SGX 540. Bara på Nexus så har GPUn klockats till 384 MHz, annars skulle Nexus ligga efter mycket i grafikprestanda jämfört med SGS2. SGS2 eller Nexus beror helt på eget behov.
    - Större display eller mindre.
    - Räcker det med 16GB eller inte.
    - Högre upplösning eller inte.
    - NFC nödvändigt eller inte.

    Nackdelar är mer än fördelar med Nexus, jämnfört med SGS2. De enda orsakerna som får mig att välja Nexus:
    - 1280x720
    - 4,65"
    - NFC

    Passar perfekt med stor display/hög upplösning när kollar på NHL Live matcher i mobilen, samnt surfa och kommer vänta tills 32/64GB släpps först. 16GB är nogo!
     
  10. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Har det ens snackats om en 64Gb???
    Och 32Gb var väl bara Verizone?
     
  11. RikNik

    RikNik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    "Pure Android" är anledningen att jag väljer telefonen och för mig den solklara fördelen mot SGSII.

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  12. eXeem

    eXeem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S9+
    Platta:
    MediaPad M5 10.8
    Håller med dig om sd kort platsen kan inte fatta vad dom tänkte med... visst jag klarar mig på 16gb men det är skönt att ha lite extra så man inte behöver rensa lika ofta. Sen kameran visst den är inte dålig i GN men när man vet att SGS2 har en bättre kamera så känns även det svårt att förstå valet där. har en teori om att samsung vill hålla tillbaks nexus serien så att den inte ska överglänsa sgs2 och kommande sgs3.

    Men skärmen som du själv skriver troligtvis största anledningen att köpa GN.. det är inte det att den i sgs2 är dålig. Men den som sitter i GN är nog den absolut bästa skärmen som finns ute på marknaden just nu. man slås av hur skarp den är och hur användbart det blir när man använder webbläsaren. desktop webbsidor ser verklig ut som på en dator bara att det är mindre. på sgs2 ser det ut som skit... grynigt och man måste zooma in rejält får att se text osv. sen får du även en större skärm utan att telefonen upplevs som större tror bara att gn var ca 10mm högre.

    ICS är oxå jävligt nice ett riktigt lyft för android som helhet... frågan är bara när det kommer till sgs2 jag misstänker att det kan dra ut på tiden. Sen funderar man vad samsung kommer att göra med det? visst gillar man inte TW (det gör inte jag) så kan man alltid slänga in nån annan rom.

    lite input från mig.. vet att jag lät väldigt negativ rörande sgs2 nu men det är även det en riktigt bra telefon bara det att jag tror att GN är snäppet bättre :)
     
    Niklas gillar detta.
  13. grillchips

    grillchips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Huawei P20

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20
    Usch vad kluven jag är i den här frågan.
    Mitt abb gick ut för drygt 2 veckor sen och jag har inväntat en release av Nexus hos Tre men det skulle ju dröja lite. En vän beställde sin hos dom i veckan, prel. leverans 18 dec.
    Då sitter jag på ett flyg utomlands över jul och nyår.

    Jag vill ha en ny telefon, helst igår. Men nu börjar jag spana på en SGS2 istället och det är riktigt svårt när man ändå sett fram emot Nexusen (som kanske inte var såpass top notch som man hoppats).

    Min nuvarande HTC Desire lever ett gott liv, så egeeentligen kan jag nästan invänta SGS3, förutsatt att det inte dröjer ett halvår innan vi får se den i Sverige. Men det känns som att den risken är ganska överhängande?
     
  14. monty

    monty Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Ja. Det känns som att knapparna i displayen blir nya standarden och hårdvaruknappar blir helt överflödiga. Även om hårdvaruknapparna går att använda i tex SGS2 när man uppgraderar till ICS så försvinner lite utav funktionaliteten eftersom knapparna inte följer med när man roterar skärmen.
     
  15. mil0ck

    mil0ck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Eftersom du verkar vara en av dom få som just nu har en G-Nex så undrar jag, hur är webbläsaren? Jag har inte en SGS2 själv men har pillat med den i några affärer och den webbläsaren är grym. Är browsern bättre i ICS och Galaxy Nexus?
     
  16. bombay

    bombay Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    758
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Browsern laddar sidor snabbare i ICS/Nexus. Finns filmer på youtube!
     
  17. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Jag var och kände på en dummy i butik idag och den kändes riktigt riktigt tunn! Men känslan i handen var helt perfekt. Den är riktigt skön att hålla i och s är som en i iphone4 i jämförelse.
    Bara den känslan är otroligt viktig tycker jag. Det fällde avgörande för mig och den blir ett riktigt bra köp!
     
  18. eXeem

    eXeem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S9+
    Platta:
    MediaPad M5 10.8
    Det är en trevlig browser i ics. gillar funktionen under labs och snabbkontroller. gör att adressfältet och flikhanteringen alltid är nära tillhands. Att man kan hålla sina bokmärken synkade med chrome är oxå trevligt. browsern i sig ska väll oxå vara lite snabbare. tror det är mycket skärmen som gör att det ser så trevligt ut.
    Sen att man kan begära desktop versionen av en sida enkelt.. mkt bra :)
     
  19. grillchips

    grillchips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Huawei P20

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20
    Var hittade du dummyn? Börjar bli tröttsamt att nästintill dagligen glida in på allehanda telefonbutiker o fråga. :)
     
  20. Susanna

    Susanna Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2009
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det finns en dummy inne på 3butiken på A6 i Jönköping, dock bara "skalet" så den går inte att testa
     
    bombay gillar detta.