Diskussion: Hur mycket kommer vi att se av ICS?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av bombhills, 24 nov 2011.

  1. bombhills

    bombhills Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej!
    Kom att tänka på en sak när det gäller ics uppdateringen till vår kära s2:a. Hur mycket tror ni att vi kommer märka av den under samsungs egna tw gränssnitt?

    Absolut kommer vi märka av hardware acceleration och den nya statusbaren.

    Men vad tror ni om t.ex?
    Contacs? Lock screen? Etc. I och ned att samsung modifierat dem med tw i 2.3?
    Kommer de göra om touchwiz då?
     
  2. tjtj

    tjtj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Jag tror att det mesta i Touchwiz blir kvar i SGS2, jag har svårt att se hur Samsung skulle kunna ta contacts, dialer, lockscreen etc från Galaxy Nexus utan att majoriteten av dagens SGS2-ägare skulle få stora problem eller bara bli allmänt irriterade av att saker inte fungerar som tidigare. Det blir nog mest justeringar för att det ska fungera bra ihop med Android 4.0 API'erna. Bara en sån enkel sak som att det står i manualen hur man tar bort låsskärmen, tar man hela ICS så blir hela manualen felaktig, det blir ju som en annan produkt.
    En ny browser blir det nog säkert iofs. Och nån mer kul överraskning kan vi ju hoppas på :)

    Däremot kan man ju tänka sig att de tar mer från Galaxy Nexus i SGS3. Då har man ju inte befintliga kunder att ta hänsyn till.
     
  3. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Men snälla Samsung, om ni nu skall ha kvar TW så uppdatera det lite åtminstone! Det är ju så otroligt fult och tråkigt! En mer oinspirerande launcher får man leta länge efter!
    Jag kanske skall byta själv iofs. Fast det är jag nog för lat för.

    Sådär ja. Fick jag gnällt ur mig det med! ;)

    Ps: Vet att Samsung inte läser här men försökte vara lite lustig! :P
     
    Last edited: 24 nov 2011
  4. bimmerboy

    bimmerboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Telefon 3:
    Oneplus 3
    Troligtvis något mer effektivt att ta det med Samsung i stället för här (även om Samsung och deras kommunikation verkar brista)
     
  5. bombhills

    bombhills Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tror ni att det är möjligt att få samsung att släppa en vanilla versionav ICS? Eller måste man få genom en tredjeparts utvecklad rom och root för att få det vanilla.? Är det bara jag som är rädd för att jag inte kommer få ta del av fördelarna med ics?
     
  6. bykkarn

    bykkarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6p
    Custom rom? Annars finna en risk med lite bloatwear

    Sent from my GT-I9100
     
  7. bombhills

    bombhills Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja det så klart. Dock hade det varit så fint och få det bästa av två världar utan root. Mina erfarenheter av custom roms har inte varit de bästa, körde oxygen På min desire och det sades att den var den stabilaste då där inte fanns några hack... den fick min mobil att crasha dagligen. Och bara det att man inte är försäkrad om att alla funktioner var obrukbara är lite läskig, typ radio och gps. Jag hoppas verkligen att de låter ics skina igenom TW.
     
  8. evol

    evol Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Är det något i gingerbread som tw tar bort? Klart dom inte kommer släppa en vanilla version. Fast det som egentligen störde mig mest med samsung tw är launchern och att man inte kunde ställa appdrawern så den sorterade i alfabetisk ordning utan root å modd. Annars kan jag känna att jag saknar contacts meddelande å kamera appen!
     
  9. bykkarn

    bykkarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6p
    Det går att installera tw 4.5 utan root nu afaik

    Sent from my GT-I9100
     
  10. bombhills

    bombhills Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Oj, är det sant? Räknas den inte som custom rom? Hur gör man det då?och vilka är fördelarna?,
     
  11. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Appdrawer sorteras i bokstavsordning om du använder listvyn istället för ikonvyn.
     
  12. henke2

    henke2 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate7
    Har du inte valt fel telefon om du inte kan leva med TW? Borde du inte snegla på Nexus istället för att försöka omvända Samsung? Faktum är att TW har flera klara fördelar över vanilla också som vore tråkigt att bli utan.
     
  13. MackanL

    MackanL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vad är tw 4.5? Vilka är fördelarna?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  14. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Nu har till och med LG gått ut med att dom ska uppdatera några av sina telefoner med ICS! När ska Samsung göra detsamma???? väntar med spänning hur det kommer och bli med min s2a! Jag hoppas att dom gör en bra mix av Touchwiz och ICS! Jag gillar ICSs people app och att allt i telefonen går i samma stuk att man sveper i menyer och så vidare!
     
  15. bombhills

    bombhills Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Antar att det är en tolkningsfråga, men att "skina igenom" är för mig inte att "ersätta" utan snarare att ICS ska synas trots TW. T.ex. Vore det roligt om Samsung låter bra funktioner i ICS samsas med TW-funktioner, Lock-screenen till ICS hade jag till exempel gärna fått som en bonus. (med risk att låta barsk) Och nej, jag har inte valt fel telefon, och jag har inte sagt att jag inte kan leva med TW snarare att jag vill ha en uppdaterad version av det (TW goes ICS). Det är väl inget fel med att vilja ha det bästa av två världar?:) Som jag nämner i tidigare inlägg. Det antar jag att alla vill ha:)
     
    Last edited: 28 nov 2011
  16. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Jag har samma funderingar faktiskt. Jag skulle faktiskt gärna vilja ha svar på:

    1. Får vi en ny webbläsare?
    2. Får vi GPU-accelerad grafik i både TW och i andra eftermarknads launchers? (Typ Go Launcher som jag kör!)
    3. Kommer interminnet på SGS2 att bli i de nya filformatet som Nexus kör?
    4. får vi tw 4.5 eller senare?

    Angående punkt 3.
    I Galaxy Nexus är det ett nytt filformat som gör att hela de interna minnet är bara en enda enhet om jag fattat de rätt. Detta gör de omöjligt att sätta internminnet i USB-storage läge. Vilket är både bra och dåligt. SDkortet kommer man fortfarande kunna ansluta som ett USB-minne men inte internminnet för då skulle hela telefonen krascha då den tappar kontakt med viktiga filer då usb-läget kräver exklusivitet.

    Fast den största fördelen är att man slipper bry sig om ledigt app-minne. Idag är ju /data 2gb och /system 2gb och sedan har vi resterande minne /sdcard på 12GB som telefonen kallar "usbstorage". Sedan kallas ju sdkort för /sdcard/external_sd/ eller nåt sånt. Om jag fattar de hela rätt så blir de

    internminnet - / 16GB.
    SD - /sdcard

    That's it. Vilket skulle passa mig perfa!

    De går att överföra filer till internminnet framöver också (om de nu byter filsystem) men då via enbart MTP (win) eller PTP (linux).
     
  17. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Det optimala hade varit om man kunde få välja att köra vanilla ics eller en mix av ics och touchwiz!
    Jag kommer från ios och jag har bara tänkt köra original utan att roota eller byta rom:) jag tycker touchwiz fungerar bra och har dom funktioner jag behöver och lite till! Men jag vill gärna ha godbitarna från ics som people appen tex!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  18. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Du kan inte installera ICS APK:er på en gingerbread men du lär kunna installera ICS APK:er på en SGS2 ICS TW Stock release. Så även om de inte blir som du vill så lär du kunna tanka ner people.apk filen och lägga in på din lur oavsett. Sen om de kommer kräva root eller inte de får tiden utvisa.

    De är vad jag tror iaf för de är var snubbarna på xda tror :)
     
  19. bykkarn

    bykkarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6p
  20. Dreas

    Dreas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kan verkligen hoppas att Samsung låter logghanteringen vara orörd. Deras sätt att hantera samtal- och meddelandeloggarna är ju ett skämt.