Kan ni rekommendera Optimus 2X idag?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Jompis, 25 nov 2011.

  1. Jens

    Jens Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Ska jag behöva det?
     
  2. Magnus72

    Magnus72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2011
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag kan rekommendera LG Optimus 2x starkt. Har inte haft något problem med min och efter rooting och ta bort lite installerade appar så är telefon guld.

    Prestandamässigt när du lirar 3D spel så slår den SGS2 och HTC Sensation på en hel del spel. Tegra 2 som så många säger är dåligt kollar enbart på benchmarks och ej in-game prestanda. Jag har provat diverse spel på både SGS2 och HTC Sensation och även om SGS2 är en guldtelefon så ligger den ej över LG Optimus 2x i ren spelprestanda :)
     
  3. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Nej, men jag nämde i min trådstart att jag inte behöver åsikter om telefonens originalprogramvara. Det är irrelevant om din telefon är seg, om du inte ens kör CM7.
     
  4. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Fick hem telefonen idag. Det enda som var negativt är lite bleeding och att baksidan var plast och inte det gummiliknande materialet som på den svarta.
    Annars flyter den på helt sjukt bra med CM7 jämfört med min Legend. Som natt och dag.
     
  5. Magnus72

    Magnus72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2011
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jaså har de bytt skal för baksidan på den vita?
     
  6. echt

    echt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    811
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Vilken miss isf, skalen på 2X och O3D är bland de skönaste jag hållit i, inte för plastigt, inte för mycket gummikänsla.
     
  7. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Ja, det verkar inte bättre. Men det kanske går att köpa på Ebay!
    Jag ska kolla upp det.

    Angående dåligt ljud när folk ringer, de hör mig bra, jag hör dem dåligt, någn som vet vilken basbandsversion som fungerar bäst? Och är det bra att flasha in som vanligt?

    Edit: Från LG:
    Vi har tyvärr ingen officiell baksida som är vit gummiaktig. Inofficiellt borde du absolut kunna hitta, men jag har tyvärr ingen hjälp jag kan ge dig för att hitta detta då våran reservdelspartner inte har detta heller.
     
    Last edited: 29 nov 2011
  8. Hamet77

    Hamet77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nu känner man sig dum som fortfarande kör med Original rom... har haft den i cirka 2 månader. Kanske dags för det nu
     
  9. stantemo

    stantemo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Hade inga större problem min min stock 2.3 fram tills för några dagar sedan. då började den tappa nätverkskontakt och jag fick en hel del missade samtal. fick bara ett sms som sa att någon försökt ringa :P måndags hade telefonen stängt av sig mitt på dagen (ca 100 h upptid) och igår var den sjukt seg igen.

    läste inlägget ovan och la in cm7. Telefonen känns som en helt annan telefon. Den är MYCKET rappare i menyer och inget lagg alls, jag jämför med när 2.3 var helt nyinstallerad. Jag som tyckte att det blev bra nog från 2.2 stock till 2.3 stock :P Batteritiden har bara blivit sämre och sämre med 2.3 stock. med 2.2 höll den ca 18h med en hel del surf och spotify. Med 2.3 vill den ha laddning innan jag ens slutat jobbet, ca 10 h mao.

    Kan den hålla sig så här med cm7 och batteriet är bra kan jag verkligen rekommendera telefonen. Synd bara att man ska behöva byta ut hela mjukvaran för att få den vettig.

    Jag kör med följande om någon är intresserad.
    Baseband: 1035.21_20110725
    Kernel: 2.6.32.45-cyanogenmodrmcc@giskard #1
    Mod: CyanogenMod-7-11162011-NIGHTLY-Optimus2x
    Build: GWK74