Motorola Razr

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av nixxz, 19 okt 2011.

  1. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Det verkar ju så, men jag tror personligen att de är borta nu.

    Men det kan ju såklart vara att nån butik har kvar de på hyllan, men om du har köpt på Dustin eller nån annan som var lite senare så borde det vara helt lungt.
     
    patricd gillar detta.
  2. patricd

    patricd Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    LG G4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G4
    någon som vet hur mycket och hur snabbt minne den klarar?
     
  3. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    patricd gillar detta.
  4. Baconbulle

    Baconbulle Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon som vet något om/har testat lapdockan till Razrn?
     
  5. Vicious

    Vicious Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Jag har nu testat telefonen lite mera tillsammans med ett MW600 och jag får samma "hack" i ljudet som andra när det spelas upp via BT. Det verkar inte spela någon roll om WiFi är på eller inte.
    Det är som att ljudet försvinner helt under ca 1s. Intervallet mellan hacken varierar mellan ca 2 min och 4 min.
    Har även märkt av en bugg(?) när jag ska ändra mediavolymen på telefonen när headsetet är parkopplat, måste trycka två gånger för att få en volymändring på ett steg. Jag tror det är för att telefonen ändrar volymen på headsetet och detta har fler steg än telefonen (?).
    Testar jag på en annan Android telefon (Xperia mini pro) så höjs och sänks volymen individuellt på telefon och headset.
     
    Last edited: 29 nov 2011
  6. Golgo

    Golgo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    ^^ Har exakt samma symptom. Förhoppningsvis är detta något som fixas i en framtida radio-update.
     
  7. julius68

    julius68 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för att ni belyser problemet med S-E. MW600 bluetooth head setet.
    Jag har ett sådant men ingen Razr. (Ska köpa ny telefon inom kort.)
    Såg på bilder från GsmArena att de med följande hörlurarna verkar ha en helt annan "högre" kvalitet än Svenska versionen.:(

    Fungerar Razr med andra bluetooth head set?

    Jag lyssnar mycket på musik och det det här med hack i musiken, gör att jag överväger andra telefoner också.:cry:
    Typ, Nya Samsung galaxy Nexus, eller ev. Galaxy S2.
     
  8. Vicious

    Vicious Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Jag har inte testat de medföljande lurarna men uppskattar att det inte är in-ear då mina öron inte kommer överens med såna.
    Ljudkvalitén i övrigt måste jag säga är mkt bra.

    Andra BT-headset lär den funka med men har inget annat att testa med så om det är samma problem med dessa låter jag vara osagt. Som Golgo skriver lär BT problemen åtgärdas framöver då det känns som det ligger i mjukvaran.

    Galaxy S2 är ju nere i riktigt bra priser men tycker själv att den ligger långt ifrån motorolan när det gäller byggkvalité. Även skärmen gillar jag bättre på motorolan. Det enda jag tycker Galaxy Nexus har som talar för den är ICS och högre upplösning på skärmen.
     
    julius68 gillar detta.
  9. drinkluder

    drinkluder Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har ett Nokia Bh214 bt headset liggande hemma någonstans. Tänkte testa det när jag kommer hem från jobbet. Återkommer med utförlig rapport.
     
  10. Killbom

    Killbom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Själv har jag ett BT headset från nokia och jag upplever mottagningen som mycket bra!

    Har aldrig upplevt något hack, så länge man haft både telefonen och headsetet på kroppen.

    Har dock läst att detta skulle kunna ha med WiFi att göra, men det använder jag i princip aldrig...
     
  11. Baconbulle

    Baconbulle Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ska man tolka detta som att det är en mycket bra telefon som ingen har några problem med, men det funkar dåligt med ett speciellt bluetoothheadset? Upplever ingen några andra problem?
     
  12. lam

    lam Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    De problem jag råkat ut för med min Razr är:

    Orginalappen för musikspelaren har varit lite kinkig så några omstarter har behövts.

    Den klarar inte av USSD-koder (typ*...#), Motorola säger att Razr inte har fullt stöd för detta och det kanske går att lösa med någon app men mer kan dom inte hjälpa till med. Har testat en hel hög med sådana appar men inte fått någon att funka, har någon nått tips kring detta mottages de gärna.

    Förutom detta inga problem, har förövrigt ett MW600 men har inte testat om även jag har hackande musik i BT headsetet.
     
  13. Donadoni

    Donadoni Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Förstår inte. Jag kan tex kolla saldo på mitt comviq genom att trycka *111#
    Precis som tidigare. Eller pratar vi om något annat?

    Sent from my XT910 using Tapatalk
     
  14. lam

    lam Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Märkligt...För med mitt Telia kan jag inte kolla mitt saldo *120#. På alla andra telefoner funkar det utan problem. Måste kolla med Telia om de har nått annat "system" eller så för sitt USSD än comviq.
     
  15. drinkluder

    drinkluder Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Efter att ha testat Nokia BH214 en stund kan jag meddela att jag inte upplever några som helst problem, till skillnad från SE MW600.
     
    julius68 gillar detta.
  16. reefster

    reefster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaha då hade man haft sin Razr ett par dagar och hunnit prova endel.
    Mycket positivt men även endel frågetecken.
    Har kört GPS-test ett antal ggr och har aldrig fått in någon Glonass satellit detta är tyvärr mycket negativt för mig då jag reser endel till ryssland och där behöver man det.
    Någon annan som kan testa vilka nummer på saterliter ni får in Glonass är 65-99.

    Sedan var det detta med att lägga till platser i Smart actions hur fasen gör ni det???
    Jag såg att man skulle lägga in någon fil men hur kommer jag åt att lägga in dom måste man ha något spec program eller??
     
  17. drinkluder

    drinkluder Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tänkte ta upp ännu en grej som stör mig. Tycker att live-widgets uppdateras dålig (t.ex. mail, almanackan). Ibland fastnar t.o.m. klockan (Beautiful widgets). Någon mer som stör sig på det? Är det en bugg eller ska man göra något i intställningarna?
     
  18. Trexgbg

    Trexgbg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    1. Jag har inte heller fått in Glonass satteliter, men eftersom jag inte behöver det utan ser det som en kul sak har inte brytt mig. Kanske kommer i samband med uppdateringar....Det går ganska många rykten just nu om vad telefonen egentligen innehåller. Det finns dom som tror att den faktiskt innehåller NFC men att det inte är aktiverat. Vem vet....time will telll!

    2. När det gäller Smart actions.... ladda ner följande app och installera den.

    https://www.sugarsync.com/pf/D750880_89_8914707280

    Därefter bör du utan problem få upp platser via appen "social location" dessa dyker sen upp smart actions.
     
    reefster gillar detta.
  19. rootbyte

    rootbyte Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det går inte att installera "appen". Enda sättet verkar vara att skaffa sig root access och gå via nått program likt android commander. Men då ryker ju garantin. Hur gjorde du? :(

    Edit: Verkade fungera trots allt. Laddade först ner appen via min razr och då sparade den inte filen som .apk utan som nått helt annat. Sen när jag istället drog den från datorn till Downloads fungerade det dessto bättre :P Mitt misstag ;)
     
    Last edited: 2 dec 2011
  20. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jag har abonnemang så jag har inge USSD koder jag kan köra, men när jag testar att köra nån står det USSD running och sen säger nätet "not avalible" så det verkar funka för mig med.