Fråga: Köpt SGS II, tips?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Avicii, 30 nov 2011.

  1. Klashosh

    Klashosh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Även jag har suverän batteritid med originalbatteri. Brukar ligga nånstans kring 50% efter en vanlig dag med lite surf, spotify, nåt sms och lite wordfeud :-)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  2. Ruscam

    Ruscam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2009
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    samma här.sjukt bra batteritid. Använder den mycket varje dag och kvar runt 50%

    Kolla så du inte slagit på full ljusstyrka, då drar den ur väldigt snabbt(av förklarliga skäl)
     
  3. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Låter ju stkumt. Om du har halva batteriet kvar efter 2h så borde en ju hålla 4h?
    I det här testet så håller den 8h i video och 4,5h i browsing(man kommer över 5h om man använder Opera i samma test, orkar inte hitta vart de testade det, men är samma sida).
    Iphone 4 verkar ha rikt grym battertid på surf(å andra sidan så ska 4s ha rät dålig).
     
  4. harull93

    harull93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    518
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    För mig håller det riktigt bra. Dock kör jag med nästan lägsta möjliga ljusstyrka om det nu spelar någon roll. Jag kör med SiYah kernel & CheckROM HD och det fungerar fint.
     
  5. Gr1peN

    Gr1peN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Att köra med låg skärmstyrka tycker jag förstör själva syftet med en amoled skärm. Då tar jag hellre ett större batteri och möjligheten att kunna köra med full skärmstyrka.

    Att man får bra batteritid med lågskärmstyrka är knappast något nytt, det är ju skärmen som drar mest.
     
  6. harull93

    harull93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    518
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Om du kör med absolut minimal ljusstyrka är det bara segt, men jag brukar dra min någon millimeter ifrån minimalt och då blir det perfekt för mig. Visst ser det behagligare ut med maximal ljusstyrka men jag tycker att låg ljusstyrka funkar finfint också!
     
  7. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Jag kör med automatisk ljusstyrka. Men jag kommer inte över 4 h med aktiv skärm med nya batteri heller så något lurt är det ju.

    Gjorde en fabriksåterställning av telefonen för ett tag sen och det blev då ingen skillnad.
     
  8. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    skärmskydd går bort för mig i alla fall. Jag vill inte kompromissa på bildkvalitet eller hur skärmen känns då jag för fingret över den. En kollega fixade copter film till sin. De kändes inte skönt alls. Han gillade de dock.. fast han är en vårdlös dåre också :)

    Vill man inte köpa extra batteri så kan man ju som jag ladda telefonen hemma, bilen, jobbet, bilen, hemma.. så räcker den in i oändligheten :)

    Tänk på att bakgrundsdata å sån skit drar rätt hårt på batteriet också. Typ Wordfued t.ex. Den förhindrar att processorn går ner i deep sleep. Kör CPU Spy å se själva. 200mhz brukar den ligga å fisa i för de mesta då den är idle och word fued är installerad.
     
  9. harull93

    harull93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    518
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Tror du att glaset håller sig bra från repor om man behandlar den varsamt? Jag kör med copterskydd nu och håller med dig, det är inte behagligt men det håller ju displayen clean. Blir en SGS2's display lätt repig?
     
  10. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Omöjligt att säga. De finns ju flera som har fått små och stora repor på sina lurar. Allt hänger ju på hur varsam man är. Min har inte en endaste repa eller defekt av de slaget. Men jag stoppar inte mobilen i jackfickan där nycklarna ligger å skramlar. Jag är nöjd i alla fall med hur hållbar min lur är.

    Jag har iofs ett skydd på mobilen, men de är på för att telefonen ska va lite skönare att greppa och bli av med de hala.
     
  11. Moomin

    Moomin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag köpte till ett siliconskal till min sgs2:a.. just in case :)