yxflash på nexus one?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av mmmarcus, 11 mar 2010.

  1. mmmarcus

    mmmarcus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har någon här testa divx spelaren yxflash på er nexus? Om du har hur pass bra funkar det?

    Det enda som lockar med desire framför nexus är det kommande divx stödet. Men om yxflash funkar hyffsat är det guld värt och valet är lätt :)
     
  2. jem

    jem Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro
    ROM:
    128
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix 3
    Telefon 3:
    LG G7 Thinq
    Platta:
    Samsung tab S4
    Jag har testat yxflash och kan inte säga att det var någon vidare upplevelse, bilden var rätt hackig.
     
  3. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jupp, det hackar på rätt fint. Jag hade nog kollat mer video på min Nexus om jag sluppit konvertera. Jag vill inte behöva ha den framförhållningen, utan jag vill bara kunna slänga in en film eller två ifall jag ska iväg.
     
  4. Dylan

    Dylan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hur kommer det sig att det hackar på N1? Har läst en del recensioner och enligt dom verkar det funka fint, N1 är ju dessutom bland de snabbaste telefoner som finns ute, så borde ju inte funka bättre på någon annan.
     
    Last edited: 17 mar 2010
  5. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    divx/xvid liksom.

    Merparten av oss som har köpt en Nexus One har väl en "fet" TV också, och då är det 720p och uppåt i x264 som gäller ändå. Så då ska det i så fall laddas hem andra format av samma film/avsnitt ändå, så då kan man väl lika bra konvertera.

    Eller?

    /Söder
     
  6. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jag vet inte var du har hämtat din statistik, men men. Hur som helst så har jag ingen HD-TV. Dessutom så går det mycket snabbare att på min dator (kanske äldre än de flesta som köper Nexus?) ladda hem ytterligare en version av filen än vad det tar att konvertera den. Utöver det så kan man ju faktiskt tänka sig att man tar hem filer som är ämnade enbart åt en mobil enhet.
    Så ja, jag skulle gärna ha stöd för xvid/divx.
     
  7. Mantisen

    Mantisen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tror att lagg i yxflash kan bero på att det är kodat för äldre plattformar (rätta mig om jag har fel) då det finns vissa skillnader i hur äldre modeller av Qualcoms processorer jobbar samt hur Android 2.1 vs 1.6 fungerar (exempelvis kan märkliga resultat upptäckas i vissa benchmarking program).

    Hur som helst så kan man nog sia om två lösningar på detta problem i framtiden:

    1. Någon av alla utvecklare där ute kommer nog att porta DivX stödet till Nexus one när det dyker upp till Desire (skulle vara förvånad om det inte går snabbt :P).

    2. Förhoppningsvis kommer skaparen av yxflash (eller någon annan utvecklare) koda fram en videospelare som stöder DivX / XviD och som jobbar lite bättre på de nya hårdvaru- och mjukvaruplatformarna.

    Men det här är ju bara spådommar och gissningar, förhoppningsvis har jag rätt men det kan ju bara tiden utvisa ;)

    EDIT: Såg idag att yxflash uppdaterades 5:e mars och ska genom denna uppdatering få lite bättre prestanda på Cortex A8 baserade system (som b.la. återfinns i N1, Desire och Milestone). Har inte testat själv men kanske ska göra det senare idag :)
     
    Last edited: 17 mar 2010
  8. Dylan

    Dylan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Testade att kryssa i stöd för A8 men märkte ingen skillnad alls.
     
  9. Mantisen

    Mantisen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Trist :S Om inte annat får man då hoppas på att Modacos Desire ROM kommer att uppdateras till att innehålla detta :) Och att man tillslut lyckas extrahera DivX stödet så det går att stoppa in i andra ROMs