Fråga: Note eller Nexus

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av zosma, 2 dec 2011.

  1. Ekeblad

    Ekeblad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER


    Om detta är ditt största bekymmer råder jag dig att öka ditt självförtroende lite..., du själv säger att du skulle "tycka att det är superskönt med den stora skärmen", men oroar dig för vad andra människor ska tycka?!

    Med det sagt, jag har införskaffat mig en note och har absolut inga problem vare sig med portabilitet eller kränkningar från omvärlden...
    JAG gillar note'n skarpt och struntar därmed i vad ANDRA har att säga om min mobila enhet.

    I mitt tycke? -Köp den!
    (Detta är ju dock min högst personliga åsikt)
     
  2. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

  3. AKERSKUUUG

    AKERSKUUUG Adult Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    513
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    HTC One M8
    Telefon 3:
    Apple iPhone 6 Plus
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Bekymmer var nog fel valt ord från min sida, portabiliteten bekymrade jag mig över medan jag snarare undrade över reaktioner. Jag är medveten om att även detta kan anses fånigt, men jag undrade ändå.

    Du har helt rätt i att man ska strunta i vad andra tycker om sådana saker.

    Känns som om fördelarna med Note överstiger de för Nexus, stor chans att det blir en sådan.
     
  4. D2N2

    D2N2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Alla som sett den konstaterar att den är stor. Men alla vill ha. Har inte hört en enda negativ kommentar om storleken. När de känner på den så är den så smal och smidig att den inte känns så stor. Ända prolemet är att man inte kan få upp den ur jeansfickan när man sitter ner :D
     
  5. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Note känns som en bra kompromiss mellan tab och telefon :) Precis vad jag vill ha. Så stort som möjligt, som ändå går ned i fickor och väska.

    Behöver man extra liten lur ngn gång, får la man låna någon Defy eller O1 av de andra i familjen. Eller ta med sig en t100-stor sNokia GSM vi har drällandes.

    Jag använder min telefon som hjälpmedel för att shemalägga, komma ihåg o.s.v. och skulle inte säga nej till en större skärm som ändå är en telefon och inte en tablet. Perfekt att kunna skriva med penna också om man riktigt fort ska anteckna något. Fast det finns väl stylusar och appar som kan ordna detta på en normal Android också.

    Har klippt ut en pappskiva i Notens storlek, för att känna på. Går lätt ned i mina fickor och i min väska. T.o.m. bättre i väskan än SGS:en, eftersom den inte kan snurra runt och lägga sig som ett golv som allt annat ligger på.

    Nexusen tycker jag har lite väl mycket yta som inte är skärm, medan Noten är lite mer som Motorolas Dey och Atrix som utnyttjar ytan väl. Jag gillar inte heller det jag läst om hur Nexusens nedersta "knappar" flyttar runt(?).
     
    Janne303 gillar detta.
  6. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Haha, detta gjorde jag också, gjorde egen wellpapp "attrapp" i samma storlek och tjocklek, testade med hålla den, få ner i arbetskläder, jacka, byxor. Tyckte det inte var några problem, även jag har små händer och attrapen var samma, när jag testade på en riktig ute i el giganten som har den i lager nu här i jkpg.
     
  7. D2N2

    D2N2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Efter att läst nexus test från swedroid finns det väl ingen som köper nexus. Kassbatteri tid. Noten regerar.
     
  8. meatsushi

    meatsushi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Någon som kan tipsa om en butik i Göteborg med ett demoex så man kan lira in till stan och känna på den lite?
     
  9. Klerkan

    Klerkan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    För mig blev det en Note mest på grund av den makalösa skärmen och sd plats, sen är S pen skönt att ha de kalla vinterdagarna, praktiskt när man har handskar på. Köpt på webhallen i LKPG fick med flip cover på köpet. Supernöjd med Nallen!
     
    Last edited: 9 dec 2011
  10. AKERSKUUUG

    AKERSKUUUG Adult Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    513
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    HTC One M8
    Telefon 3:
    Apple iPhone 6 Plus
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Jag skaffade också en Note till slut, och är fantastiskt nöjd!

    Något jag kan rekommendera till de som funderar på att köpa en är att hitta en butik med en fungerande utställningstelefon snarare än en attrapp. Attrapper gör ju aldrig telefonen riktigt rättvisa, men jag tyckte att det var ännu tydligare med Note.

    De små tvivel jag hade på telefonen var som bortblåsta så fort jag tog upp den ur lådan, den är helt underbar!
     
  11. Awake

    Awake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag köpte min i förrgår, kände först på en atrapp och skrattade rakt ut av storleken, jag gick ut ur affären men vände och gick in igen bara för att få känna på den irl. När jag väl fick skriva och surfa på den och fick se den underbara displayen så var jag såld :-)