Första android nallen idag, Note

Diskussion i 'Allmänt' startad av favetelinguis, 5 dec 2011.

  1. favetelinguis

    favetelinguis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Satt glad i hågen och tänkte börja ladda över lite MKV och xvid till min note för att testa skärmen men då jag startar upp Kies får jag börja med att installera ett codec. Sedan när jag drar över första filen börjar den konvertera den vilket tar grymt lång tid så jag orkar inte ens vänta. Kan man inta bara lägga över 720p mkv eller xvid avi filer till sin note och kika på dem direkt, varför måste allt konverteras???
     
  2. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Aldrig provat med MKV om jag ska vara ärlig, men XVID är bara att lägga över. Jag använder aldrig KIES utan plockar över filerna direkt via utforskaren.
     
  3. favetelinguis

    favetelinguis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Så var det. Gick fint nu via utforskaren. Fan ska man ha kiss till?

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
     
  4. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Bra fråga.

    Mitt intryck är att Kies är Samsungs försök att göra något som liknar Sony Ericssons eller Apples synkningsprogram som gör det enkelt för vanliga människor att lägga över saker mellan dator och telefon. Samt att man hittills behövt använda Kies för att uppdatera sin Samsungnalle.

    Men i alla lägen där man inte är tvungen att använda Kies, gör man bäst i att låta bli. Och tack och lov finns andra sätt! :)
     
  5. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Funkar inte KIES som wifiöverförare, hantering etc? Alltså du kan föra över filer trådlöst mellan datorn och telefon de ggr du inte pallar leta reda på kabeln(eller om man är nojjig över att slösa laddcykler på batteriet genom att ladda den via usbn), streama filer trådlöst etc.
     
  6. favetelinguis

    favetelinguis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Färgerna på skärmen i tapatalk strular. Någon mer som har problem med det?någon

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk