Xperia MINI PRO CM7 buggig skärm?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av redsparowes, 4 dec 2011.

  1. redsparowes

    redsparowes Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej! Den är nog inte trasig på det viset som ni först tänker.

    Det är nämligen så att jag skaffade mobilen för några månader sedan nu, hade den ett bra tag tills jag hittade swedroid och rootade och körde in customrom MINICM. Efter ett tag så började skärmen inte lyssna på vad jag sa och började rentav klicka runt av sig självt.

    Systemet kunde också hänga sig och starta om hipp som happ. Jag blev till slut less och drog tillbaka den till stock, problemet var dock fortfarnde kvar! Så jag skickade in den på lagning och dom bytte ut nästanvarenda del i mobilen, det hela gick under garantin.

    Så glad som jag blev så installerade jag den nyaste MINICM7 och har använt det i två dagar tills det är exakt likadant problem nu. Skärmen klickar som tusan av sig själv och jag kan inte välja något om jag inte låser skärmen och låser upp den igen. Känns som ett mjukvarufel kanske? Försökt googla och greja i några timmar utan resultat. Vänder mig nu till er!

    Tack för svar
    MVH Sparowes
     
  2. redsparowes

    redsparowes Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skönt att höra att man inte är själv!
    Det är helt vansinnigt jobbigt, det har kommit till den delen då jag inte vill använda min mobil alls. Vilket är drygt då man betalar goda pengar för den.. (avbetalning :/)
     
  3. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Men flasha in stock då....
    Vad är meningen med att gnälla på att man inte gillar sin telefon för att man själv valt att flasha in en custom???

    Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk
     
  4. Zerge

    Zerge Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    1 543
    Mottagna gillanden:
    456
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Men han gillar nog inte stock i heller.
     
  5. redsparowes

    redsparowes Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej Chompiz! Som jag skrev i min första post så försvinner inte problemet utav det, jag blev nämligen tvungen att lämna in den på lagning och få ny hårdvara sist problemet kom. Vilket även reperatörerna verkade tycka vara rimligt. Är osäker på om det är mjukvarufel eller hårdvarufel (speciellt nu när fler verkats drabbas utav det?) och ville därmed höra utav mer erfarna användare.

    Tack så mycket att du tog dig tid att ge mig bra svar!
     
    espling gillar detta.
  6. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Jag har en x10 mini pro med minicm7 fast jag har inte det problemet :)

    -=Tapatalked=-
     
  7. redsparowes

    redsparowes Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja! Det finurliga är ju att det funkade bra till en början både före och efter reperationen. Jag var helt frälst utav CM!

    Jag gjorde en återställning till vanliga originalROM nu och problemet kvarstår. Skärmen funkar inte som den ska, den klickar hejvilt och gör inte som jag vill.

    Finns det någon mjukvaruinställning som är kvar sen rooten och det? Känner inte att vänta på ännu en reperation (som inte verkar vara hårdvaru relaterat ändå) i två veckor till.
     
  8. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Låter ju väldigt mycket som hårdvarufel. Har aldrig hört talas om detta tidigare. Kör själv MiniCM7. Tyvärr blir det nog till att skicka in den igen. Kom ihåg att du efter 3 inlämningar för samma fel har rätt att hävda en ny telefon.
     
  9. upalmer

    upalmer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag kör MiniCM7 sen ett par månader tillbaka. Funkar finfint.
    Först 2.1.1, sen uppdaterat till 2.1.5 för ett par veckor sen. Inga problem av det slag du beskriver. Låter som HW fel.
     
  10. Empean

    Empean Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Då kör du troligtvis med en kass version av ROM:et jag har haft ett tjugotal olika ROM:s till min u20i och alldrig upplevt något liknande. Testa att köra in det ROM som jag kör. Det står i min profil.

    EDIT: Om du kör med den launcher som kommer med ROM:et så sitter troligtvis problemet där. Jag rekomenderar starkt att du byter Launcher. Testa LauncherPro, det är den som jag personligen föredrar.

    Sent from my U20i using Tapatalk
     
    Last edited: 5 dec 2011
  11. Zkeeter66

    Zkeeter66 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag har testat många olika rom:ar från flera olika källor men ALDRIG upplevt det strul du har..
    kör MiniCM7Pro - v21 nu och och är trots vissa smågrejjer mycket nöjd md den nu..
     
  12. redsparowes

    redsparowes Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej! Har nu lämnat in den på min andra lagning! Ska bli kul att få tillbaka den och pröva igen! Tack till alla ni som övertygat mig om att det inte är mjukvara! Jag tror inte det ska bero på ROMen då jag hade olika versioner och tagna från bra hemsidor. Men det där med bootlauncher låter som en ide, är det möjligt för den att hacka runt som den vill även i upplåsningläge och i spel isåfall?

    Jag har installerat ROMen via xrecovery och SD kort, inte vågat mig på att flasha kernel och sådär ännu.
     
  13. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Ladda ner Minicm7pro v21 från xda.
    Installera med CWM-recovery och sedan byt launcher, t.ex. Go launcher EX.
     
  14. Empean

    Empean Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    MiniCM7Pro -v21 går att installera via xRecovery också.
     
  15. redsparowes

    redsparowes Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja okej, fick tillbaka telefonen idag och efter försök att installera custom rom så började den bråka. Den klickar på vad den vill fortfarande. Har jag rätt att få en ny mobil nu eller rentav skriva av mig avtalet?
     
  16. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Testade du att köra stock i ett par dagar innan, eller blev det så när du flashade in custom?
     
  17. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Begär en ny telefon, låter inte som ett mjukvarurelaterat fel då jag själv kört på den romen när jag hade en X10 Mini Pro och eftersom det finns andra som inte har det problemet.
    Så återställ till stock, lämna in den och begär att den ska bli bytt. Om de vill bråka skickar de tillbaka den ytterliggare en gång, skicka in den igen och nu har du enligt massa avtal rätt att få en ny (av samma modell).
     
  18. redsparowes

    redsparowes Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag ska lämna in den på lagning för tredje gången då imorgon.

    Har jag rätt att ta ut en NY telefon istället? Eller kan jag avsäga mig hela kontraktet, med tanke på att jag nu i 2månader inte haft en fungerande telefon men ändå betalat räkningarna.

    Är det här verkligen rimligt? Att efter två lagningar så hade dom inte fixat det?
     
  19. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Du har ingen som helst rätt att avsäga dig kontraktet. Det som troligen kommer ske är att du får en ny likadan telefon. Dock skall det först konstaterars att det är EXAKT samma fel. Är det något annat fel så har du ingen som helst rätt förutom att få det lagat.

    Sent from my SE Xperia arc using Tapatalk
     
  20. redsparowes

    redsparowes Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Okej. Har jag rätt att kräva en ny NU eller måste jag vänta på att dom byter ut tangentbord och tror det kommer fixa det i 1,5vecka igen?

    Detta blir alltså tredje gången den åker in för samma fel.