Problem: Galaxy s2 black VS. Galaxy s2 white :(

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av paulreedsmith, 27 okt 2011.

  1. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 413
    Mottagna gillanden:
    435

    MINA ENHETER

    Har haft min svarta s2 i snart ett halvt år och den har varit fantastisk på alla sätt, förutom att wi-fi är svag.

    Köpte den vita s2an och ska ge den svarta till min syster.

    Den vita har mycket sämre skärm. :cry:
    Den är BETYDLIGT mindre ljusstark. Jag har alltid skärmstyrkan på lägsta och den svarta är väldigt tydlig och kraftfull även i detta läge. Min nya vita är grå och trist i jämförelse och har en tydlig blå, kall ton. Har samma inställningar på båda. Vid max ljusstyrka är den svarta fortfarande kraftigare, men inte samma skillnad. Men ljusa färger är betydlig krispigare och allt känns mer detaljerat. Helt jävla hopplöst! Om jag höjer ljusstyrkan lite på den vita så matchar menyerna varandra rätt bra, men ute i menyerna med samma bakgrund, och på internet osv, visar de färger HELT annorlunda. Önskar jag kunde visa bilder.

    Den har, av det lilla jag upplevt, mkt sämre batteritid med fast den är ny, och laddats ca 10 ggr.

    Sen när jag kopplar den till Kies står det: DEN HÄR ENHETSVERISIONEN KAN INTE UPPDATERAS
    Aktuell verision är PDA:KI1/PHONE:KI1 / CSC:KH4 (NEE)

    Har 2.3.4. på den, och 2.3.5. på min svarta. Har återställt den till fabriksdata 2 ggr, men ingen skillnad. Den kom med 2.3.4. Dock så tar den aldrig bort allt från telefonen. Första gången var typ 9GB kvar på den. Andra gången 3 GB som inte försvinner. Foton, musik etc!?!? WTF

    Köpt på Elgiganten.
    Vad kan jag göra? Har de börjat leverera dem med annan skärm? Kommer jag kunna byta och få en ny om jag går tillbaka med den? Och vad kan jag göra ang att den inte vill uppdatera? Vad är detta Odin folk skriver om?
     
    Last edited: 27 okt 2011
  2. tolare

    tolare Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 3 LTE
    Köpte en vit till frun och bägge
    Har samma Android 2.3.5 och XWKI 8.
    Sämre ljus men bättre batteri tid och en gps som låser direkt på den vita.
    Sent from my SGSII using Tapatalk.
     
  3. james bond

    james bond Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    har du samma skärmläge på bägge? dynamisk, standard eller film?
     
  4. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 413
    Mottagna gillanden:
    435

    MINA ENHETER

    Standard på båda. Har 2.3.4 på den vita men kan inte uppdatera den :( Vet att det var samma sak med IP4. Föredrar den gamla skärmen tyvärr.
     
  5. Rak Pipa

    Rak Pipa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jag köpte en svart S2a för ca 2 månader sedan och kan inte alls förstå när folk här på forumet säger att de kör på lägsta ljusstyrkan. Jag måste minst upp i 80% för att skärmen inte ska vara mörk, kör nu på 100% och det är endast när man är i ett kolsvart rum den känns lite för ljus.

    Jämförde min svarta med en vit S2a för en vecka sedan och de var likvärdiga i ljusstyrkan.

    Så det känns ju som de levereras med olika skärmar.
     
  6. Thunell

    Thunell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hänger inte riktigt med nu. Tror du dom levereras med olika skärmar trots att du upplever dom som likvärdiga?
     
  7. Rak Pipa

    Rak Pipa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Kanske ordade det lite dåligt (några mojitos innanför västen o_O ) men menade bara att efter allt jag läst här så verkar vissa ha mycket ljusare skärmar än jag har. Sedan var jämförelsen mellan vit/svart riktat till TS där min svarta är lika bra/dålig som en vit så det är inte bara de vita som har lägre ljusstyrka. :)

    Detta är dock bara min personliga forskning, skulle vara kul att få se en med ljusare skärm för att jämföra (men skulle väl bara leda till rage mot Samsung). :)
     
    Last edited: 28 okt 2011
  8. pulkamannen

    pulkamannen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Lämnade tillbaka min första S2 (svart) just för att den var riktigt mörk, hade max ljusstyrka i ett mörkt rum och den kändes ändå för mörk. Den hade också den blå tonen, vinklade man telefonen bara lite såg det helt förjävligt ut. Bytte den till en ny, också svart, och det är stor skillnad. Blåtonen är nästan obefintlig och ljusstyrkan är bra, nu måste jag ha det på lägsta i mörkt rum och även då känns det nästan för starkt.
     
  9. Saeon

    Saeon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det verkar som sagt vara otrolig skillnad på skärmarna olika exemplar emellan. Jag är nöjd med ljusstyrkan på min skärm men då har jag den på cirka 80% medans vissa verkar bli bländade även på 0%.

    Om du har tillgång till en iPhone 4 skulle du kunna ta ett kort i ett mörkt rum med en vit bild på din enhet och iPhonen (med båda på max såklart)? Min är nämligen inte lika ljusstark som en iPhone 4 men det är absolut inte dåligt.
     
    Last edited: 29 okt 2011
  10. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Fick du byta? Frugans S2:a är också blå så fort man vinklar den bara lite. Jag trodde det var en S2 sjuka på alla?
     
  11. moffe

    moffe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    502
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Jag har exakt samma på min vita jämfört med en svart som en komppis har. Vita är inte lika vitt som på svarta och den är inte lika ljusstark.
     
  12. PePPiZCH

    PePPiZCH Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Yes jag har också märkt skillnad mellan min telefon och en kompis. Jag har ljusstyrkan på lägsta förutom i starkt solljus direkt på skärmen, och jag får nästan ingen blånyans alls oavsett hur mycket jag vinklar skärmen, vidvinkeln är enorm! Polarns å andra sidan fungerar mycket sämre i detta avseende.

    Märkte även att den vita har en mycket oskönare home-knapp. Den står inte ut lika mycket vilket gör den mer svårtryckt, i mitt tycke (jag har en svart).
     
  13. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Ljusstyrkan är det inget fel på, grymt bra på frugans vita. Men som sagt, blir blå vid minsta vinkel samt att det är de där "tryckskadorna" på den. Den är nu 1v gammal...

    Går det och orkar man få den reparerad? Ingen ide om det är lika för alla... men en del av er får ju inte blått när ni vinklar.
     
  14. moffe

    moffe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    502
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Här har ni skillnaden... denna svarta är inte orginal rom men det var helt samma på en som hade orginal jämfört med min vita. Har prövat att ta bort skärmskyddet, det gjorde ingen skillnad.
    [​IMG]

    Hur skall man göra, tar man kontakt rakt till samsung sverige? Vill ha ny skärm.
     
    elpapo gillar detta.
  15. FishBone

    FishBone Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    När jag jämförde den med frugans ifån såg jag att min är också blåaktigt, men hela tiden. Blir mer blå i vinkel.

    EDIT: Precis så som den vita på bilden ovan ser min också ut
     
    Last edited: 8 dec 2011
  16. moffe

    moffe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    502
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Min är färgen blå/grön eller vita är mera gräddig men det är inte det ända problemet det är också ljusstyrkan. Otrolig skillnad mellan den vita och svarta.
     
  17. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Fan jag som har beställt en vit till frugan i julklapp :(

    Hoppas de inte ser ut som på bilden ovan. :mad:
     
  18. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Nu känner jag inte din fru, men min blev överlycklig och tycker den är så snygg (vita). Hennes vita är som jag kan tänka mig att den svarta är på bild ovan gällande ljudstyrka. Blånyans vid vinkel och andra fel kommer hon inte märka av. Så jag kommer inte påpeka det heller. Köpte ett rosa skal, "rek av samsung" enligt dialect för hutlösa 295kr (finns svarta mm för 80kr på teknikmagasinet. Men glad... Det blev hon.

    Hur din fru kommer att reagera vet jag ej. :)
     
  19. zambicos

    zambicos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Skrev i en annan tråd att min också var blå och dålig i skärmstyrka samt extremt blå i vinkel. Jag bytte min och min nya är klart bättre. Båda var vita
     
  20. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Hon reagerar säkert som din fru. Hon frågade faktiskt om jag hade tänkt köpa en SGS2 (samma som min) och min är ju svart så svaret blev ju så klart ABSOLUT INTE! Du ska få något helt annat! haha.. :innocent: