TextTV

Diskussion i 'Applikationer' startad av JDS, 10 mar 2010.

  1. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Kan ge en liten "teaser" till nästa version som jag bara skall hitta lite tid att färdigställa.

    Programmet förladdar närliggande sidor vilket gör bläddringen betydligt snabbare, stöd för favoriter och något som jag kallar "favoritbläddring" som är något i stil med det du önskar. Man kan sätta sidor som favoriter och när man gjort det och aktiverat "favoritbläddring" (via en knapp direkt på huvudsidan) så kommer pilarna att göra att du bläddrar bland dina favoriter.

    Det mesta är redan implementerat men det är någon timmes kodning kvar....skall bara hitta de timmarna någonstans ;)
     
  2. yayayay

    yayayay Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 080
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Låter skitbra. Keep up the good work. :)
     
  3. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    0.3

    Nu ligger 0.3 upp på Market med följande nya funktioner:

    • Favoriter. Man lägger till/tar bort dem genom att trycka på stjärnan.
    • Favoritbläddring. När den är aktiverad så kommer pilarna göra att man bläddrar igenom sina favoriter.
    • Ändrat tangentbord
    • Förladdning av sidor. Närliggande sidor/favoriter förladdas autoamtiskt vilket gör bläddringen betydligt snabbare. Sidorna cachas i dagsläget 10min men ett tryck på "Ladda" kommer alltid hämta aktuell sida igen.

    Har inte fixat att ta bort "tomma" sidor ännu och lite andra saker men hoppas att de nya funktionerna uppskattas. :)
     
  4. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    När jag försöker gå in på en sida kan det ibland stå "Laddar" ett bra tag och jag måste döda processen. Kan försöka reproducera buggen imorgon och bifoga en loggfil.

    Supergrym app för övrigt!
     
  5. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Fick du det även i 0.3? Trodde jag hade hittat orsaken till det...hmm
     
  6. skogizz

    skogizz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Underbar app! För en som älskar att läsa på texttv blir detta en av de första apparna som ska installeras när Desire är inhandlad!

    Hatten av! :D
     
  7. iak

    iak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5X
    Testade appen (på min nexus och trycker jag på enter istf knappen ladda står den bara och tuggar. För att komma ur läget där den inte svarar utan bara står och tuggar klickade jag på sökknappen på telefonen.
    Använder jag knappen ladda för att hämta en ny sida funkar det hur bra som helst

    EDIT: när jag skulle kolla vilken version jag hade hittade jag en uppdatering testar och återkommer

    EDIT2: funkar fint nu med den sista uppdateringen.
     
    Last edited: 17 mar 2010
  8. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Ja du var snabb :) Jag fixade buggen så fort jag såg ditt inlägg och la upp en 0.3.1 som fixar felet. NU är det som sagt åtgärdat. Tur att man inte skriver appar i iPhone och får vänta 2 dagar för en fix ;).
     
  9. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    0.3, ja.

    För att reproducera buggen gick jag in på sida 400, klickade på en länk till sida 41* varvid meddelandet "Programmet är upptaget med att hämta närliggande sidor [...]" ploppade upp. Klickar man på samma länk igen direkt efteråt står det "Laddar" och appen tuggar. Kan det bero på att man måste vänta på att närliggande sidor cachas innan man kan gå in på en annan sida?
     
    Last edited: 19 jun 2011
  10. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Rysligt vad det skulle vara svårt att täppa till alla luckor. Ifall tråden som hämtar/cachar sidor är upptagen så får man meddelandet ifall sidan man begärde inte redan finns i cachen, men den skall inte hänga sig när man klickar på någon länk.

    Buggen skall nu vara fixad efter ytterligare en snabbfix (0.3.2) som finns på Market.

    Tack för testhjälpen och hör gärna av dig ifall du hittar något mer.

    Jag får fundera på ifall man skall cacha färre närliggande sidor ifall tråden är upptagen för länge eller lösa det på något annat vis. Notera att ifall man aktiverar favoritbläddring så är det dina närliggande favoriter som cachas istället så att man så snabbt som möjligt kan stega igenom sina favoriter.
     
  11. Mackan

    Mackan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vill bara ge en eloge till utvecklaren av Text-tvappen! Fantastisk bra app. Har använt den i några dagar nu och har inte stött på några problem. Mycket bra jobb! Fortsätt så :)
     
  12. cog

    cog Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    92
    Telefon:
    Pixel 7a / Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7a / Pro
    ROM:
    GrapheneOS
    Användbart program, fick mig att börja använda Text TV igen :) Vore lämpligt att byta plats på växla till favoritläge med lägg till som favorit, med tanke på att man kommer åt den senare när man bläddrar framåt (man bläddrar nog oftare framåt än bakåt).
     
  13. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    I nästa version kommer man även kunna bläddra framåt och bakåt genom dra fingret över skärmen så då är man inte där nere och pillar så mycket ;)
     
  14. cog

    cog Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    92
    Telefon:
    Pixel 7a / Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7a / Pro
    ROM:
    GrapheneOS
    Aha.. vad bra då löste det sig ändå, tack! :)
     
  15. SkogsTrollet

    SkogsTrollet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Tack för en grym app. Brukar använda text-tv dagligen för att kolla sportresultaten. Old habits die hard.
     
  16. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    0.4

    Nu finns det en ny version att hämta på Market med följande nya funktioner:

    • Tomma sidor tas automatiskt bort då man bläddrar fram/tillbaka
    • Man kan nu bläddrar framåt och bakåt genom att dra fingret över skärmen

    Håll till godo! :)
     
  17. knarrevik

    knarrevik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tusen tack!
    Nu slipper man tidningarnas dåliga nyheter med all reklam.
     
  18. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Har fortfarande ett önskemål kvar. Första gången man klickar där man skall mata in sidan så försvinner inte 100 utan man måste först radera. Nästa gång man gör det så försvinner siffrorna så det bara är att mata in önskad sida. Skulle vilja att det blir tomt även första gången. Annars har det blivit mycket bättre och fyller mina behov.
     
  19. Mackan

    Mackan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sweet! :)

    Kom på en funktion som skulle vara bra. Det jag till 95 % använder appen till är att hålla koll på sportresultat. Jag måste då och då uppdatera sidan för att se om någon till hänt i de matcher jag följer. Det som skulle vara smidigt var om appen var 30:e sekund eller likanade uppdaterade sidan av sig själv.

    Om denna funktion tillkommer kan jag stryka ytterligare en grej från min I-landsproblemlista ;)
     
  20. arkhult

    arkhult Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ett ord: GRYMT!!!

    Skulle du kunna göra en Widget av den?? Vore kanon att kunna se t.ex. 101 eller vad man nu vill ha direkt utan att behöva starta programmet.