Transformer Prime bekräftad av Asus

Diskussion i 'ASUS' startad av gurral, 19 okt 2011.

  1. Affe_

    Affe_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Vad jag kan minnas så hade inte TF101 global garanti vid köp i USA. Kan dock ha fel.
     
  2. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Affe_ gillar detta.
  3. spyvingen

    spyvingen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    825
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Tack så mycket för ett riktigt utförligt svar nu börjar det klarna i min lilla skalle :)

    Och tack ASUS för att ni klargjorde detta för mig trots att det tydligen var skrivet innan (har missat det totalt trotts att jag trodde jag följt tråden hala tiden) :)
     
  4. Microhulken

    Microhulken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Desto mer man ser av denna platta ju mer sugen blir man.. men så länge den saknar 3G/4G uppkoppling så blir det inget för mig iaf tyvärr. Inte någon som läst eller hört något om en platta med 3G?
     
  5. charliebigpot

    charliebigpot Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    google.com + tablets + with + 3G = :)
     
  6. Gnopps

    Gnopps Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    332
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Prime försenad?

    Det går rykten om att Prime får ett försenat leveransdatum i USA då Asus behövt justera plattorna på grund av wifi-problem. Om detta stämmer får vi hoppas Norden-datumet inte påverkas.
     
  7. Affe_

    Affe_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Påverkas andra så LÄR vi påverkas här i Norden också. Hoppas verkligen jag har fel för jag vill inte vänta längre nu :(
     
  8. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Ja det är ju helt klart att det påverkar, de prioriterade marknaderna går först.
     
  9. perhaps

    perhaps Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Såg alldeles nyss att den dykt upp på CDON men med leveransdatum 1 februari :-(
     
  10. Gnopps

    Gnopps Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    332
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag ser att man följer det rekommenderade priset i Sverige medan CDON i Finland lagt på 11% på priset, ytterligare en besvikelse. Hoppas på billigare affärer.
     
  11. Sunbringer

    Sunbringer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    433
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 8.0
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
  12. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Phandroid:
    Surt, men tar hellre än fungerande enhet än en som fungerar sådär.
     
  13. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Så jävla surt att titta på videon i nyhetssidan och sen läsa det här, vill haaaaaa...
     
  14. fetaost

    fetaost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tycker det låter mycket konstigt att Asus Sverige säger att enheter som sålts i USA inte har global garanti medans Asus Usa säger att de har det? Verkar inte som att de är speciellt sammansvetsade och att Asus Sverige är rädda att folk ska välja att importera istället för att köpa de i Sverige vilket är rätt löjligt. Den stora marknaden lär knappast vara här. De få och då menar jag verkligen få som väljer att ta den krångliga vägen att importera för några hundra lappar billigare(men riskerar påslag på tullavgifter och moms) maskin är säkerligen inte ens 1% av de totala. Att Asus Sverige då är så rädda för att riskera reparationskostnader för den handfulla personer som väljer att gå den här vägen tycker jag tyder på att de är rädda att deras maskin inte håller en bra standard.

    Att Asus Sverige erbjuder en världsgaranti på produkter sålde i norden förlorar de ingenting på utan tvärtom. Finns ingen som skulle importera en svensk transformer eftersom de är billigare/kostar lika mycket i deras egna länder. De fångar däremot upp de få personer som turistar i Sverige och gör ett impulsköp för att ha något att pyssla med på vägen hem.

    Om Asus Usa inte erbjuder världsgaranti borde de också tänka om. Vet inte vad de tjänar på en platta men det bör täcka eventuella reparationskostnader och de kunder de fångar upp som turistar i USA eller vill importera därifrån.

    Som sagt, de personer som tar den omständiga vägen för att spara några hundralappar är få och de vinner troligen på att ha en världsgaranti eftersom vinst per platta bör täcka upp eventuell reparationskostnader. Det här är en av sakerna som gör att appel lyser kvalité, de har stabil support, världsgaranti och klara regler. Det ser lite oproffisionellt ut när Asus själva inte kan svara på om det är världsgaranti eller inte och har olika regler för olika produkter, då verkar det som om att vissa håller lägre kvalitet än andra. Sen är det fint att Asus Sverige är här inne och svarar på frågor och ger info, men det är inte enbart för att vara snälla som vissa här tror. Dels ger de ett intryck av trygghet, service, medvetenhet osv men det är också PR.

    Slutligen kan jag säga att jag själv kommer köpa en Asus när jag är i USA om det är världsgaranti men om inte så kommer jag kika på andra produkter.
     
  15. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    f7u12 ... jag som hade hoppats på en mellandagspresent i form av en TP :P

    Pre-Ordern kommer ligga kvar iaf ;)
     
  16. Julmust

    Julmust Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Hej!

    Behöver bli lite övertygad :)
    har följt denna tråden ända sen start och har oftast varit helt övertygad om att jag ska ha denna plattan. Men imellanåt så börjar man fundera på om man inte ska vänta på att något annat ska släppas, samsung har ju sina 4 kärniga processorerna på gång. Och ibland tänker man inte alls köpa den!?

    Min fråga är alltså: varför köper ni just denna, varför väntar ni inte lite? Jag vet att man inte kan vänta ihjäl sig men ändå. :-)

    MVH Julmust
     
  17. maRRtin

    maRRtin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Vill man ha den bästa plattan som finns just nu, dessutom med tangentbord. Så finns det inget alternativ och kommer förmodligen inte att finnas inom närmaste framtid heller.

    Vill man ha en likvärdig platta från en annan tillverkare och inte bryr sig om tangentbordsdockan, då kanske man kan ha lite is i magen och kolla vad dom andra har att komma med.
     
  18. the_slain_man

    the_slain_man Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Olika företag har olika interna organisationer, Asus Sverige har troligtvis inget att säga till om att Asus USA inte erbjuder världsgaranti.
    Kan hålla med om att det kanske inte ser så professionellt ut men när man ingår i en större koncern så lär man följa direktiven uppifrån också.


    För det första så finns det ingen konkret produktinfo om något annat i samma prestanda klass och med ett riktigt release datum.
    Sen så är nog många intresserad av docknings möjligheten.
    Har svårt att tro att någon annan platta hinner lanseras innan Prime i Sverige.
     
  19. Tech

    Tech Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tänker precis som dig, och har bestämt mig för att avvakta då 2012 kommer att komma med många alternativ som säkert passar mig bättre.

    Ett rykte gör ju gällande att Samsung kommer med en 11.6" platta i februari som trots allt inte är mycket större än nuvarande 10.1 och med en rejält hög upplösning då dom vill överglänsa sin antagonist Apple.

    Jag tror dels att priserna dropppar vilket dom alltid gör och har man is i magen får man en bättre produkt. Tegra3 är först men troligtvis inte bäst om ett par månader.

    Du ville ju bli övertygad, sorry men om man någon gång skall ha is i magen så är det nog nu.

    För min del gjorde avsaknaden av 5GHz wifi och vetskapen om att plattor med högre upplösning är på gång att jag står över.

    Tech

    Edit: Säkert vet redan dom flesta här att det är CES mässa i mitten av januari 2012 och MWC i Barcelona i februari, värt att kolla in vad som kommer där innan man handlar.

    http://www.cesweb.org/
    http://www.mobileworldcongress.com/
     
    Last edited: 11 dec 2011
  20. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11