Lånetelefon vid service av egen telefon

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av carambamboli, 9 dec 2011.

  1. carambamboli

    carambamboli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har min 2e HTC på service. Tidigare en Desire Z, nu en HD. Båda köpta hos Telia. Att en telefon kan strula är naturligt och Telia försöker så gott som möjligt (företagskund).

    Men vad jag inte kan begripa är: varför finns det inte HTC telefoner som lånetelefoner under service tiden? Nu har jag fått låna SE mobiler och blir mer och mer förtjust i dessa. Vill inte HTC ha mig som kund när jag köper nästa telefon? Jag, i min befattning, påverkar hela företagets val av mobiltelefoner!

    Enkelt hade ju varit om HTC placerat ett antal HTCtelefoner hos Telia som lånetelefoner! Har försökt nå HTC men aldrig lyckats. Har pratat med ett antal person på Telias HQ...alla förstår och är öppna för tanken.

    HTC: vart finns ni???
     
  2. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Haha, misstänker att det snarare är en prisfråga. Om HTC hade tillverkat budgettelefoner hade de mycket möjligen funnits att låna ut. Vissa affärer kör billiga Samsung som lånelurar, andra Nokia och andra Sony Ericsson. Att låna mig en Samsung E1080 var ju knappast det som gjorde att jag valde GS2 efter min senaste HTC :)
     
  3. minutz3

    minutz3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Telefon 2:
    iPhone XR
    Var glad att du får en lånetelefon överhuvudtaget, om du hade haft Tre hade du nog kunnat glömma att få en lånetelefon... (har varit med om detta ett antal gånger, hände även när min morfar skulle lämna in sin mobil på lagning)