PANIK - vilket GOOGLE-konto tillhör telefonen - telefonen låst!

Diskussion i 'Allmänt' startad av KiAnKo, 6 dec 2011.

  1. KiAnKo

    KiAnKo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    min kunds son på 11år har en HTC WILDFIRE...

    Pga felaktig kod för många gånger i det grafiska lösenordet av hans lillebror, har telefonen låst sig. För att använda telefonen krävs att man anger den emailadress som är kopplat till telefonen (ens GOOGLE-konto).

    Jag har försökt via GMAIL, men eftersom kundens son inte vet vilken GMAIL-adress som användes när telefonen köptes och reggades mot GOOGLE och GOOGLE MARKET.

    Hur kan man komma vidare? Det går ju inte att ringa GOOGLE direkt?

    Telefonen tar emot samtal och sms men för att komma igång med telefonen krävs att det grafiska lösenordet anges. Men för att göra det krävs kontouppgifterna...

    * jag har mobilnummer, sim-kort, IMEI-nummer, s/n etc för telefonen
    * återställningsadress vet sonen inte om han använt, han har bara en annan epostadress som de antagligen inte har tillgång till längre.
    * Den GMAIL-adress som sonen tror användes finns inte enligt GOOGLE. Jag har försökt liknande varianter utan att lyckas.
    * Jag har provat hans gamla emailadress, men den är inte heller kopplad till ett GOOGLE-konto.

    Tips? Idé?
     
  2. KiAnKo

    KiAnKo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    via minneskortet kunde jag genom att gå igenom alla filer finna en log-fil som innehöll emailadressen (den var nästan som killen trodde).

    tack vare säkerhetsfrågan kunde vi öppna telefonen.

    Hans emailadress för återställning som han angav första gången har familjen sagt upp och kan inte aktiveras igen.
     
  3. KiAnKo

    KiAnKo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    problemet löst!
     
  4. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Det var underligt att föräldern inte har koll på sitt barns emailadress? För i min värld har barn ingen självbestämmanderätt... således ska allt som ett barn gör övervakas av en förälder...

    Aja... det är bara att skapa en ny gmailadress och fabriksåterställa telefonen isf...
     
  5. KiAnKo

    KiAnKo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nja, killen var 8-10år och hans lillebror sabbade grafiska lösenordet genom att ange fel kod.

    Tyvärr så kom varken sonen eller pappan ihåg GMAIL-adressen eftersom de aldrig använt den eller loggat in på den - bara när telefonen registrerades mot MARKET vid först starten.

    De hade tagit bort emailadressen, men den fanns kvar hos internetleverantören, så det var bara att ta fram lösenordet så kunde vi hitta recovery-emailet.