Fråga: Import vs svensksåld

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Mockarutan, 3 dec 2011.

  1. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER


    På min UK-låda stod i princip varenda land i hela Europa, ja självklart med reservation för fel och att jag missat några länder men jag kan minnas att jag såg SE och ES.
     
  2. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Jag ska gå tillbaka och undersöka för att undvika missförstånd för min egna del.
    Jag kan bara ge tolkningen av vad som sades vid disken.

    // A
     
  3. Festan

    Festan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Är det någon som har en svensksåld Nexus framför sig och kan verifiera att den har svensk rättstavning? Jag kan nämligen inte hitta det på min.
     
  4. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    USA-version/smita moms/ha kontakt i USA blir nog en hel del billigare

    Men frågan är om den kommer gå att köpa olåst/utan ab. i USA. Jag gjorde det med N1an, nån som vet om det kommer gå när den släpps där? Men men får ju kolla upp med frekvenser och sånt förstås...
     
  5. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Ja, ser inte varför det inte skulle gå :)
     
  6. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    USA-version/smita moms/ha kontakt i USA blir nog en hel del billigare

    Men frågan är om den kommer gå att köpa olåst/utan ab. i USA. Jag gjorde det med N1an, nån som vet om det kommer gå när denna släpps där? Men man får ju kolla upp med frekvenser och sånt förstås...
     
  7. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jo jag tänker på det idiotiska systemet de har i USA att man köper kraftigt subventionerade telefoner mot att man binder upp sig i två år med en ruskigt dyr röst/dataplan och gör telefonen värdelös på andra nätverk om man inte rootar. De flesta smartphones i USA går inte ens att köpa utan kontrakt och många är exklusiva för en "carrier".

    Google försökte ändra på detta med Nexus 1 som de sålde direkt till slutkund via deras webshop. Tyvärr är inte jänkare så smarta, så ingen köpte på det sättet så därför tror jag Google har gått ifrån den modellen och kör det traditionella sättet att sälja via carriers. Inte säker dock, nån som vet? Hur var det med Nexus s, gick den att köpa direkt utan ab?
     
  8. nxs

    nxs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag tror jag läste nånstans att man ska kunna köpa den amerikanska versionen olåst men problemet är bara att den är till för Verizons CDMA/LTE-nät så den kommer inte fungera någon annanstans i världen ändå. Huruvida GSM-versionen kommer säljas där är oklart då det verkar som Verizon har fått exklusivitet på enheten i USA.

    Nexus S gick att köpa olåst på Best Buy från dag 1.
     
  9. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ja, det vore ju lite pinsamt om man kom dragande med en simlös cdma/lte version... Men konstigt att de säljer den versionen olåst egentligen, är inte den tekniken ändå i stort sätt unik för Verison i USA? Känns inte som det vore någon mening med att låsa den... Hursomhellst kommer det även finnas en Amerikansk gsm-version då alla carriers i USA som inte heter Verizon använder den tekniken. Men om den kommer att säljas kontraktfritt är alltså 10000kr frågan... Nån som vet något om detta?
     
  10. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Fan, verkar som gsm-versionen inte kommer komma till USA, jävla Apple-fasoner, tur att man inte bor där. Blir väl till att importera den dyrare Europeiska versionen då trots att jag är mkt närmare USA...
     
  11. bimmerboy

    bimmerboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Telefon 3:
    Oneplus 3
    Fick min lur idag och den är levererad av teleekonomi i samband med ett abb hos telenor. Jag ser att det är en importlur jag fått, vad går jag "miste" om med denna lur egentligen? Volymfixen var inte på plats men laddades ner per automatik ganska omgående.