Problem: SGS uppdatering - grön androidgubbe, igen

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av blabel, 9 dec 2011.

  1. blabel

    blabel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, är väldigt ny när det kommer till Androidvärlden så vet inte alls mycket om det. Men här kommer mitt problem:

    Köpte min Samsung Galaxy S Plus för några dagar sen och efter att ha haft massa problem med att kunna få datorn att hitta enheten lyckades jag äntligen få till det. Då visade det sig att Kies rekommenderade att jag skulle uppgradera min version så jag gjorde exakt vad som stod. Till sist stod att jag skulle starta om enheten, så jag gjorde det. Dock stängde jag inte av mobilen med USB-sladden i, utan drog först ut den, sen stängde av den (om det gör någon skillnad?).

    Iallafall, den gröna android-gubben (--> :neutral:) med texten Downloading - Do not turn off target!! var fortfarande kvar. Sedan startade jag om den och fick mobil-!-dator meddelandet, jag googlade och den var tydligen "brickad" (??? no idea) men sen läste jag att man ska göra 3-knappsmetoden och starta om. Då försvann det men android-gubben kom upp igen med samma textmeddelande. Är detta vad som menas med "download mode", för detta skulle tydligen vara bra om jag kom till... Men nu undrar jag hur ska jag fortsätta?

    Jag uppskattar all hjälp jag kan få, men snälla skriv inte massa termer som oinsatta ej kommer att förstå. Bricka, odin osv...
     
  2. Zerge

    Zerge Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    1 543
    Mottagna gillanden:
    456
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Flasha om med Odin eller lämmna in din Galaxy


    Sent from my iPod using Tapatalk
     
  3. blabel

    blabel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  4. Len

    Len Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    allstå jag är helt grön på detta med men om du nu har gogglat fram att din tele är brickad. kan man då flasha om den med odin? är det inte det som är grejen med att när man flashar om mobilen riskerar man att få telen brickad eller har jag fel? det är väl därför garantin inte gäller vid sådana tillfällen. ska goggla lite om detta. men du ska ju först o främst läsa på vad egentligen vad en flashning innebär, och ditt fall verkar det som att du vill få igång din mobil om jag inte har fel. efter en flashning måste du ju ha kunskapen att sköta mobilens nya potetnial samt kapacitet.det kan ju dyka upp mer problem än vad det löster tex i ditt fall. så tänk dig för. jag är själv inne på och göra det med min men jag känner att kunskapen tryter
     
    Last edited: 10 dec 2011
  5. blabel

    blabel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om garantin gäller eller inte hittar jag inget riktigt svar på. Många säger olika och att garantin visst skulle gälla eftersom Odin är Samsungs egna program.

    Men det är precis som du säger, jag vill inte flasha för att jag inte har full kunskap om vad det innebär/hur det går till. Om jag förstått det rätt installerar man en ny mjukvara (firmware) men efteråt uppstår det ofta komplikationer.

    Har mejlat Samsung och klagat, får se vad dem gör. Reklamerar mobilen annars eller något...
     
  6. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Jag uppdaterade min S Plus via Samsung också och det var inget problem, dessutom startade mobilen om sig själv när den var klar. Du kanske råkade komma åt och trycka på något? BTW vad tycker du om telen för övrigt?
     
  7. Jakay

    Jakay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Konstig fråga? Vad ska man tycka om en mobil man inte kan använda?


    Blabel, om du skriver var du bor kanske det finns någon i din närhet som kan hjälpa dig "fysiskt" med mobilen. Hoppas du får ordning på den!
     
  8. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2