Något nytt på gång (som slår Galaxy S2)?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av TomWolf, 10 dec 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. TomWolf

    TomWolf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har äntligen nått slutet på min bindningstid hos min operatör och kan uppgradera. Har suktat efter S2 sedan den kom ut men det har nu gått en tid så jag oroar mig lite att det är en ny supertelefon på gång som jag inte hört om.

    Vet någon ifall det är någon telefon på ingång som verkar kunna hota S2 som det självklara valet bland androidtelefoner?
     
  2. Inkognito

    Inkognito Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    En "Galaxy S3" sägs ju komma om några månader. Som alltid kan det ju dröja längre än vad man tror och om du är i behov av en mobil nu så borde du kanske slå till på en S2.
     
  3. Barbie

    Barbie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    599
    Mottagna gillanden:
    91
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Telefon 2:
    HTC x2, iPhone, iPhone, iPhone
    Platta:
    Spånplatta
    Finns det någon jämförelse ute mellan S2an och S3an?
     
  4. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Nope, det är bara lösa rykten än så länge. Men en kvalificerad gissning är att den antingen kommer ha exynos 4212 eller 4412.
    Samsung Galaxy SIII kan få fyrkärnig Exynos 4412 [Rykten] | Swedroid

    Som det är nu, så är SGS2an fortfarande vassast när det kommer till benchmarks. Men det kommer ju komma en hel drös nya telefoner till våren(tex SGS3). Men å andra sidan så kommer det ju alltid nytt och bättre om man väntar, vilket leder till att man väntar och väntar och aldrig köper något nytt. Tror faktiskt SGS2 kommer stå sig rätt bra ett tag till och är "framtidssäker". Finns väl inga spel den inte klarar och kommer väl ej komma på ett tag heller.
     
  5. Barbie

    Barbie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    599
    Mottagna gillanden:
    91
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Telefon 2:
    HTC x2, iPhone, iPhone, iPhone
    Platta:
    Spånplatta

    Då var det som jag misstänkte, har bara hört lite rykten och ingen som kan bekräfta något. Men det hade varit kul att se. Även om jag inte ska köpa varken S2 eller S3, mitt beslut har hamnat på att skaffa mig en Desire S istället. Även om jag inte känner mig helt säkert, men samtidigt säker. Äh!
     
  6. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Haha, känner igen mig där. Rätt säker på att jag kommer köpa en s2a, men inte riktigt bestämt mig än. Prestandamässigt verkar den ju topp, och den är rätt billig nu, men den känns lite väl stor och platt. HTC 4,3"-lurar känns inte alls lika fyrkantiga och stora(även om de väger mer). Sen är det ju spännande med en s3a snart, fast rätt säker jag inte kommer köpa den då jag inte gillar att ha alltför dyra mobiler(skönt att inte behöva vara för snäll mot dem).
    Varför just Desire S?
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.