Fråga: Betyg på Nexusen, av forummedlemmar

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av itr888, 1 dec 2011.

?

Betyg på Galaxy Nexus

  1. 1/5

    0 röst(er)
    0,0%
  2. 2/5

    0 röst(er)
    0,0%
  3. 3/5

    11 röst(er)
    6,3%
  4. 4/5

    63 röst(er)
    36,0%
  5. 5/5

    101 röst(er)
    57,7%
  1. SGSi9000

    SGSi9000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    1 158
    Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Sitter i precis samma sits! Bortsett från kameran, den spelar inte någon större roll för mig då jag i nästan aldrig använder den
     
  2. Snö

    Snö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Intressant att mikrofonen är så riktad.

    Den verkar ju vara ganska känslig med och har noterat att mikrofonen verkar ta in höga toner mest då det är mycket diskant på de flesta filmer jag sett, vore intressant att se hur mikrofonen fungerar när det är väldigt hög ljudvolym och mycket bas som t.ex. en konsert.
    Fan att jag inte fått min telefon än för jag ska på en konsert på lördag.
     
  3. mekanismen

    mekanismen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    706
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Finns det ingen möjlighet att de 2000mAh-batterier som koreanerna kommer få med i sina saleskit kommer säljas löst från Samsung om inte alltför lång tid? Vore ofantligt trevligt minst sagt.
     
  4. SwedBear

    SwedBear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Min 30 öre i diskutionen.

    Har haft min GN nu i 4 dagar. Mina telefoner innan: Magic, Acers första, Nexus One, DHD, Samsung Galaxy S, LG X2, Samsung Galaxy S2 och nu GN.

    Byggkvalitet: riktigt bra. Jag har inget emot en lätt telefon och jag störs inte en sekund över att det är plast här och var. Det är en solid telefon och jag föredrar dess byggkvalitet över t ex LG X2, DHD och även Samsung Galaxy S2.

    OS: ICS överraskar faktiskt mig. Jag trodde inte jag skulle gilla den så pass mkt som jag gör men det är ett klart lyft över gingerbread. Jag gillar all Honeycomb-känsla som smugit sig in. Prestandan är också riktigt bra förutom några små problem med vissa live backgrounds som får allt att hacka. Jag använde bakgrunden Luma på min S2 och det flöt perfekt men hos GN så hackar allt. Uppenbarligen ett problem med Luma.

    App-kompabilitet. Jag har haft lite problem med appar som inte funkat (SEB stöder t ex inte) och innan Spotify's uppdatering hängde den sig en gång vid start. Det kommer väl bli bättre med tiden allt-eftersom fler appar anpassar sig till ICS.

    Skärm: Mumma. Visst, jag ser också nu att grått får ett litet mönster men det är inget jag tänkte på innan eller efter. Tycker det är en riktigt bra och skarp skärm och har egentligen inga klagomål på den. Märkte att automatisk ljusstyrka var avaktiverad men den är för mörk med den på så jag har valt att ha ljusstyrka på runt 60-65%

    Batteritid: Jag är en medelanvändare. Varje dag så tittar jag på min mobil ca tusen gånger för att kolla mail (det känns så, jag är en mail junkie) så skärmen tänds/släcks om och om igen. Jag läser också mkt Kindle-böcker med ljus skärm på dagen och mörk skärm sent på kvällen. Jag spelar även till och från en del (senast mkt "where's my water") och lyssnar oftast ca 1-2 timmar på Spotify. Sist men inte minst använder jag Pulse mkt för att följa nyheter på Engadget etc. och kollar den säkert 20-30 gånger under dagen.

    Min erfarenhet av batteritiden efter så få dagar är faktiskt inte alls help negativ. Första dagen fick jag ut ca 12 timmar vilka även innehåll att ladda ner massor av program och musik från market och spotify. Igår fick jag ut ca 17 timmar och då hade jag ändå läst Kindle i ca 3 timamr under hela dagen plus nån timme Spotify (plus mkt mailcheck och Pulse-läsning).

    Jag märker att om jag spelar mkt eller så så ökar batteriförbrukningen så jag tvivlar inte på att Swedroid's test stämmer och att tunga användare kan få svårt att få batteriet att räcka till. Å andra sidan har jag svårt att se hur jag skulle hinna med att spela/ha skärmen tänd i 5-6 timmar under en vanlig arbetsdag då jag faktiskt jobbar.

    Så för mig så verkar den fungera utmärkt och den håller t ex bättre än min LG X2 gjorde. För mig spelar det egentligen ingen roll om jag har 50% kvar när jag kommer hem eller 30% eller 20%. Det viktiga är att den ska klara av mitt användarmönster och det gör den.

    Jag är väldigt nöjd so far. Jag har å andra sidan min Galaxy S2 med det större batteriet liggande i en låda ifall jag skulle bestämma mig att GN inte är bra nog efter några veckors användande.

    /Björn
     
    Terkelsen, Maracana, aTlive och 11 andra gillar detta.
  5. stefanb

    stefanb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Det blev till slut en note för min del.
    Eftersom både nexusen och noten görs av samsung vore det intressant och höra om även ni drabbats av banding(stavning?)
    Det är vad det verkar ett mjukvarufel relaterat till att skärmen i sig är för bra med och att det därför skapas problem, något dom många tror att ICS löser

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
     
  6. Robbas

    Robbas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Comviq, Tre
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Tre
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro
    jag kommer hämta ut min gn nästa vecka, återkommer med kommentarer då :)
     
    ChalleMan gillar detta.
  7. solpete

    solpete Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Kunde inte varit nöjdare. Kommer från en N900 innan. Det här är drömtelefonen för mig. Skulle inte byta den mot något! Batteritiden upplever jag som ypperligt bra! Skärmen här helt otrolig, saker poppar ut! Inga gråa grejjer eller mönster för mig iaf! Håller telefonen minst 3 dm från näsan!
     
  8. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 189
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Hur är de medföljande hörlurarna?

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  9. Laplace

    Laplace Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    precis som för andra samsung-telefoner (nexus s b la). mediokra men inte värdelösa
     
  10. bombay

    bombay Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    758
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Enligt mig, som inte är så kräsen av sig, så är de väldigt mycket bättre än de jag fick med till Desire samt mina gamla ipodhörlurar. Dock har jag lite problem att få de sitta ordentligt i örat.
     
  11. saster

    saster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har bara haft den sedan igår, men några korta kommentarer.
    Telefonen är svår att använda med endast en hand.
    Högtalarvolymen är på tok för låg, men det måste de kunna fixa i mjukvaran till nästa patch.
    Rätt många program som inte funkar med ics.
    Batteritiden är riktigt dålig.. Nu är den iofs okalibrerad och jag körde mycket med den.
    Men det känns lite som att titta på taxametern i taxin.. Tick.. Tick.. Tick :)

    Men överlag så är det en underbar telefon. ICS är ett stort lyft!
    Browsern är toksnabb!
    720p mkv serieavsnitt är en fröjd för ögat, youtube likaså.
    Har inte använt kameran.. Den är inte så viktig för mig ändå.

    För de som tvekar mellan S2 och GN... Gå på S2 om ni inte absolut måste ha 720p skärmen. ICS kommer ju snart till den ändå.

    ps. Någon som sett ifall det finns något usb minne med microusbkontakt.
    Så man kan plugga den rakt in i telefonen, när google väl får för sig att enabla usb minne i GN.
     
    Last edited: 10 dec 2011
    Maracana och candyraver gillar detta.
  12. the_grid

    the_grid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tackar, uppskattas.
     
  13. vaniljmunk

    vaniljmunk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad tycker ni om mobilen som mp3 spelare?
     
  14. itr888

    itr888 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Har nu testat GN i nåra timmar och kan säga den är enastående.
    Speciellt skärmen , finns ingen skärm jag har sett som slår den även pioneers KURO plasma.

    Ni som har GN.
    Sök på youtube: Full HD Samsung LED Black Contrast Demo 1080p
    Vilket djup och färg och kontrast.
     
    Maracana och solpete gillar detta.
  15. pakerfeldt

    pakerfeldt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    716
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Nu har jag haft GN i nästan ett dygn. Har tidigare haft Nexus One och Nexus S. Telefonen känns rejäl, betydligt större än Nexus S men samtidigt känns den lättare. Trots det ligger den bra i min hand. Skärmen är skarp och rymmer väldigt mycket innehåll. ICS gillar jag skarpt så här långt. Påminner ju något om gränssnittet i Galaxy Tab. Har haft den för kort tid för att göra en djupare analys än så. Men det känns hur som helst som en riktigt bra telefon. Ett betydligt större hopp mellan NS och GN än det var mellan N1 och NS.
     
    Maracana gillar detta.
  16. solpete

    solpete Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    nöjdare kan ingen vara :)
     
  17. saster

    saster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tre och en halv timma tog det för batteriet att gå från 100% till 0% (då den stänger av sig själv).
    Skärmen stod för 75% (skärmen var dock på hela tiden, brightness satt på 50%)

    Surfade 90% (wifi), resten allmänt pysslande. Dock ingen videospelning eller spel!
    Kolsvart bakgund satt med någon single color app från market!

    Så glöm denna telefon om ni behöver använda den mycket.

    Det positiva är att man får tid över till annat när mobilen måste laddas :)
     
    Last edited: 11 dec 2011
  18. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Det du redan kanske vet, det tar ett par laddningar för att få ut max kapacitet.

    Nu till din kommentar, 3,5h är ju ett skämt till och med för ett nytt batteri!! 50% ljusstyrka är inte så mkt heller.


    +1 för tid med annat. :)
     
  19. saster

    saster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tro mig.. det har blivit några laddningar :(

    Nåväl.. får vänta på att samsung släpper ett 2500 mAh batteri till den ..
    har ju 24 månader på mig :)
     
  20. jhur

    jhur Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fick hem min idag och den står på laddning.
    Ska sätta mig ner och dra igång spel när den har fått ladda i några timmar.
    Kan återkomma med info om batteritid senare.