Problem: Svensk ordlista på svensk Galaxy Nexus

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av fikustommy, 11 dec 2011.

  1. nxs

    nxs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kan du gå och kolla i din build.prop-fil i raden "ro.build.fingerprint" och kolla vad det står där? Då kan vi se om du har fått en enhet med original Google-ROM eller en regionanpassad Samsung-ROM.
     
  2. fikustommy

    fikustommy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2009
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Är den här till hjälp?
    [​IMG]
     
  3. will

    will Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    328
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Platta:
    Nexus 7
    Ja, det verkar som Samsung faktiskt har gjort något med mjukvaran. Under build number står det bara ITL41F på min englandsköpta, I9250XWKK9 är ett typiskt "samsung-programvarunummer".

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  4. eXeem

    eXeem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S9+
    Platta:
    MediaPad M5 10.8
    japp det är gjort nånting på den nordiska.. konstigt bara att de inte verkar finnas svensk ordlista. ser exakt ut som på den engelska som jag har.

    hoppades själv på att den skulle gå att ladda ner när den nordiska släpptes men det verkar som att det ska vara exklusivt... trots att det inte verkar fungera.
     
  5. nxs

    nxs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Inte den jag frågade efter men denna går bra det med. Du verkar ha den nordiska ja. Konstigt då att det inte ingår svensk ordlista. Man undrar vad det är dom ändrat egentligen.
     
  6. bonis666

    bonis666 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2011
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Precis så vill jag också ha så det får vi hoppas...
     
  7. beejizzle

    beejizzle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Tack för ert E-mail till Samsung Electronics Nordic.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Svenskt språk finns i samtliga telefoner vi lanserat på den nordiska marknaden. Dock finns det återförsäljare som själva väljer att importera telefoner där svenska kan saknas. Kontakta din återförsäljare för vidare information. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Jävla idioti! Vi borde göra en poll på forumet när fler butiker levererat telefonen.
     
  8. cyprox

    cyprox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Svenskt språk i menyer och tangentbord finns det ju på alla Galaxy Nexus vad jag förstått, sen är det en annan sak med svensk ordlista vilket ingen verkar ha fått med. Och det var ju den som Samsung påstod gjorde att det blev förseningar vilket nu verkar vara bullshit

    Jag köpte min på webhallen och den har inte heller svensk ordlista
     
  9. Gurk

    Gurk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ehhm vaffan. Samma här plockade upp min från Dustin idag... ingen svensk ordlista. (det går att välja svenska i menyer etc men ingen svensk ordlista.

    Det här är ju helt fantastiskt. Försenad leverans från Samsung pga ...ja vaddå!? Inte var det ju för att få in svenska i telefonen i alla fall.
     
  10. KoktGrus

    KoktGrus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Haha, vad korkade dom är.. Tur jag köpte en importerad och inte väntade på en "svensk" som ändå saknar ordlistan..

    Hur kommer det sig att ordlistan inte ligger med från google från början när systemspråket finns? Är det så för flera språk?
     
  11. Lindstromer

    Lindstromer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag saknar svenska i min också, trots köpt på MM Gallerian med nordisk build.:mad:
     
  12. RasmusB

    RasmusB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2009
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    XZ Premium

    MINA ENHETER

    Telefon:
    XZ Premium
  13. Gurk

    Gurk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Börjar bli förbannad.

    Är det alltså så att det inte är någon skillnad alls mellan importerade lurar och svensk-köpta vad gäller språk i lurarna ?

    Är det så att den enda skillnaden är ett annat namn på rom'en och att man fick luren senare.

    Vad i HELVETE hållet Samsung på med !?

    Någon som har någon konakt med dem och har möjlighet att få fram info? Är det något vi har missat?

    p.s Enda anledningen till att jag valde att vänta på en "svensk" lur var ju att jag garanterat ville ha svensk rättstavning till mina SMS och mail eftersom jag mestadels skriver till folk på svenska.
     
  14. saftmaskin

    saftmaskin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2011
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    55
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Nova Launcher, SwiftKey
    Jag installerade(köpte) SwiftKey X och det är ett underbart tangentbord som har bra stöd för svenska och passar ganska bra in på Ice cream sandwich.
     
  15. Gurk

    Gurk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jovars swiftkey är bra för dom som tycker det. Jag har dock övergett det. (Slutade med att jag bara använde samma samling av typ 50 ord för att uttrycka mig med jämt och ständigt etc etc)
     
  16. tommy

    tommy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag köpte min från Dustin och den har den nordiska romen men saknar den svenska ordlistan. Jag hade köpt Swiftkey X sedan tidigare ändå, så för mig gör detta inget. Lite tråkigt att inte kunna testa stock-tangentbordet på svenska dock, för att se hur det förbättrats sedan föregående Android-version.
     
  17. simonjoh

    simonjoh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag använder stock-tangenbordet för tillfället i ren protest. Jag har köpt swiftkey till min förra telefon så det alternativet finns ju, men dock så tycker jag att tangentbordet man får med i glassmackan är jäkligt fint och därför vill jag använda det. Jag har köpt telefonen i Sverige men har som alla andra inte någon svensk ordlista.

    Det Samsung gjorde när de skrev att de "anpassade Galaxy Nexus för den nordiska marknaden" verkar vara att ändra fingerprint på operativsystemet samt att lägga i en svensk laddare och snabbstartsguide i boxen. Visst, det tar nog sin tid, men att gå ut på fejjan och skriva att man uppdaterar ordlistan när man uppenbarligen inte gjorde det tyder ju på brist i kommunikationen i deras organisation.

    Förhoppningsvis så dyker den väl upp så småningom, men snacka om felaktig information..
     
  18. RasmusB

    RasmusB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2009
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    XZ Premium

    MINA ENHETER

    Telefon:
    XZ Premium
    Vete 17 om den dyker upp. Kom det nånonsin en officiell ordlista till Nexus S?
     
  19. RasmusB

    RasmusB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2009
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    XZ Premium

    MINA ENHETER

    Telefon:
    XZ Premium
  20. Gurk

    Gurk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ok så enligt senaste info säger google att det skett ett misstag och att danska kommer i början på nästa år !?

    Vad har då samsung sysslat med? Satte dom ihop ordlistor under några veckors tid för att sen glömma att skicka med dom? Om det är fallet (vilket jag tycker låter som det sämsta hittepå-orsaken man ens skulle kunna tänka sig) hur kan det då behövas ytterligare antal veckor för att skicka ut uppdateringen?