Fråga: Abbonemangsform?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av quagtire, 11 dec 2011.

  1. quagtire

    quagtire Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjenare tänkte köpa en galaxy nexus nu i veckan på MM och vad jag har förstått så säljer dem abbonemang åt halebop,telenor, tele2 och 3?

    Telenor har ett bra abbonemang som skulle passa mig jävligt bra och det är pott med surf 399 MEN jag har dåliga erfarenheter vad det gäller telenor och 3 när det kommer till täckning. Tänkte isåfall om det finns nån annan operatör som har ett liknande abbonemang? vad har ni för erfarenheter av telenor? (det var ett tag sen jag hade telenor)

    tack på förhand
     
  2. inact_0028

    inact_0028 Guest

    Jag som bor i Norrbotten skulle inte klara mig utan Telia/Halebop. Man kan inte ligga i tält i fjällen och surfa med mobilen om man har Telenor om man säger så.

    Telenor-erbjudandet verkar vara svårslaget men om du går in i valfri Telia/Telia-återförsäljare så brukar det gå bra att skräddarsy abonnemang efter dina önskemål, surf, SMS osv.
     
  3. quagtire

    quagtire Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo visst är man sugen på telia men har MM telia? MM i min stad skulle nämligen få telefonen imorgon eller tisdag medans telia kommer säkert dröja några veckor..
     
  4. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    MM Norrköping sade åt mig att jag kan få 3abb av dem, men inte med luren! Jag måste alltså först betala flera tusen för luren och sen teckna ett 3 Abb. Hel dåligt, jag binder ju upp mig för att få luren billigt!
     
  5. Frohike

    Frohike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2009
    Inlägg:
    236
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Om man beställer senast kl 23:59 ikväll så ingår avgiften för telefonen i 399 kr per månad. Hade själv hakat på om de hade haft GN i lager.
     
  6. saster

    saster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ja Mediamarkt säljer telia abonnemang, jag köpte telia flex medium för 449 kr i månaden.
    De kunde inte sälja Halebop hallå super till mig för priset som halebop har på sin hemsida..
    Otroligt synd, då det är ett grymt abonnemang om man inte ringer så mycket och behöver mycket data.

    Jag börjar ångra mitt "impulsköp" av telia flex medium.
    Inser att det inte går att köpa extra GB data på något smidigt sätt.
    Jag kommer behöva 10+ GB under julresandet (teathering till dator)
    Halebop kunde man bara smsa till ett nummer så fick man 10 GB till för 179 kr.
    Hur sjutton gör man på telia för att få 15 GB under en kort period?
     
    Last edited: 12 dec 2011
  7. mikkodotcom

    mikkodotcom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    @saster

    Hur mycket i förhöjd avgift har du för telefonen, 150:-?

    Bindningstid?

    Hur mycket betalade du kontant i butiken?

    Jag funderar på att ta en Telia flex medium hos The phone house men jag har en känsla av att dom är svettigt dyra.

    Flex medíum 24mån
    200:- förhöjd avgift
    399:- i butik.
    (detta ger en total kostnad av 5199:- för telefonen)

    Hos CDON däremot:
    170:- förhöjd avgift
    1:- kontant.
    (detta ger en total kostnad av 4080:- för telefonen)

    Det som gör att jag fortfarande överväger TPH är för att ha en fysisk butik att gå till OM det blir strul, jag har 400:- i presentkort där + att jag har "sälja" min gamla lur till dem för 500:-

    Dessutom verkar jag få telefonen tidigare... (har inte förbokat hos CDON)

    Elgiganten hade kunnat vara ett alternativ för mig, där känner jag inte till priserna på abbonemang och om mna läser i en annan tråd kommer dom inte börja sälja telefonen före 27:e dec... ?!? (telefonerna kommer ligga på lagret och samla damm tills dess)
     
  8. patts

    patts Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    1 102
    Mottagna gillanden:
    634
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Låter ju helt vansinnigt att låta telefonerna ligga så länge och inte sälja dom. Tror inte det kan vara helt riktigt. Denna tiden på året ska man ju sälja utav bara fan! Inte vill man release'a den på mellandagsrean? Tror den landar i butik nu i veckan (50)...
     
  9. SlayerBear

    SlayerBear Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    I somras ringde jag telias support och frågade och för mig vara det bara att strata surftjänsten med ett sms och sedan ringa och avboka den när jag var klar med semester i regioner utan WiFi. Dock har jag ett "till vänner utan surf" abbonnemang, men det borde gå för dig med! Ingen uppsägningstid var det heller (det har jag sett på t ex Halebop).

    Lycka till!

    ''
    Bjorn
     
  10. saster

    saster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    24 månader, 150 kr för telefonen, varav 100 kr dras av från potten .. så 449 kr per månad. Betalade 1 kr kontant (de ville ha 349 kr, men det vägrade jag då han inte berättat om det innan vi skrev på, så det blev 1 kr).
     
    solpete gillar detta.