Köpa Nexus One från Hong Kong

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av pcw, 19 mar 2010.

  1. pcw

    pcw Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Har en kompis i Hong Kong för tillfället. Vad tror ni om att köpa en N1:a i Hong Kong? Vad kostar den där? Behöver man någon adapter till laddaren (antar att de inte har samma system som i Europa)? Kan min kompis åka på någon tull? Var hittar man telefonen (i butik)?
     
  2. Thide87

    Thide87 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns den ens där?
     
  3. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Usa, england, singapore och hongkong var väl de som fick först.

    Se till att du inte går in i en affär och köper en bara då är det mest troligt en kopia.
     
  4. heinrisch

    heinrisch Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag skulle inte skaffat en N1a i Hong Kong nu, tror inte du tjänar så mkt på det att det är värt det.

    Om en ska köpas: Gå in på ett mobilställe, finns flera, där de riktar sig mot mobiler. Där finns det många seriösa säljare och från egna erfaranheter så säljer de inte skit. Det är inte som Kina.

    Ja, din kompis kan åka på till. Men säg att han ska packa upp den och "leka lite med den" och ha den på sig genom tullen så brukar det inte vara något problem.

    Edit:
    För laddare så har de samma format som i UK, dvs jätteplugg. Får du med en väggladdare så är det bara att köpa en adapter, vilket är billigast att köpa i hong kong på någon marknad, kostar väll runt 10kr där. Men skulle föreslå att du istället satsar på en extra usbkabel och en väggplugg-usb adapter istället.
     
    Last edited: 19 mar 2010
  5. Jonsson

    Jonsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Borde funka med vanlig reseadapter, precis som man får lov att göra med en USA-köpt Nexus.... men det borde funka:)
    Btw, vad är priserna där?
     
  6. Mantisen

    Mantisen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Man kan inte köpa N1 i butik. Den finns i dagsläget bara i USA och levereras sedan till Hong Kong, Singapore och England och priset är alltid $529 + lokal skatt (om den direkt importeras till Hong Kong så får du betala skatt där), vet inte om den blir tax free om man beställer den på genomresa.
     
  7. murvel

    murvel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag köpte min N1 över disk i Hongkong bara några dagar efter att Google släppte den i slutet av januari. Bästa priset då var 5500 HKD vilket var ungefär lika mycket i SEK. Laddaren hade amerikanska stift vilket löstes med en enkel adapter.