Recovery problem - går inte att göra val

Diskussion i 'Wildfire' startad av hemligsomfan, 13 dec 2011.

  1. hemligsomfan

    hemligsomfan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Som rubriken lyder: Wildfire (inte S)

    S:off, root och CWM recovery installerat i luren enligt den eminenta guiden: Bubbafettl tillverkat.

    Problemet är att jag väl inne i Recovery inte kan göra några val. Volymknapparna fungerar för att stega i listan, men trycker jag på powerknappen eller vänstra delen på touchknapparna försvinner listan med var och loggan för aktuell Recovery mod sysns. Ett tryck till gör att listan åter framträder. Trycker jag på högra delen av touchknapparna försvinner listan, men när jag trycker igen har den stegat ner ett steg när listan kommer fram.

    Flashat om Recovery enligt guiden 2 ggr, uppgraderat till senaste CWM recovery genom ROM Manager (version 3/5.nånting tror jag).

    Körde även unrevoked en sväng igår och då backade den recovery till den som Bubbafett lagt in i guiden.

    ROM Manager gick också bet när jag gjorde ett försök genom den automatiska installationen...

    Sökfunktionen i forumet och google och XDA har inte gett något ännu, svår att formulera frågan så att jag får relevanta svar.

    Någon som har några bra tips och kan komma med glada tillrop.

    Körde CM6 i min gamla x10 Mini innan jag uppgraderade till en Mini Pro, så jag vet hur det ska se ut när det fungerar.

    CM7 åt folket :)
     
  2. nudelkurre

    nudelkurre Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    jag brukar använda trackballen för att bläddra i recoverymenyn och sen trycka på den för att välja menyval
     
  3. hemligsomfan

    hemligsomfan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Aha, den ska alltså också fungera. Fick ingen respons när jag försökte köra menyn där. SKa testa ikväll när frugan kommer hem...