Batteritiden

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av bernard, 13 jan 2010.

  1. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Vad gör dethär spare parts? När jag söker på det i Market så ser det inte ut som något batteriövervakningsprogram utan som något som ska göra gamla sega androidlurar snabba?
     
  2. henq

    henq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2009
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung S6 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S6 Edge
    Ja men det innehåller också en väldigt bra visning av vad som drar cpu/nätverk m m.
     
  3. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jag tror att det i Android finns speciella settings, som man når genom att skriva saker som *#*#4736#*#* osv.

    Det spare parts gör, är nog bara att samla alla de settings till ett ställe istället.

    Rätta mig gärna om jag har fel.

    Du kan bland annat få lite bättre info om batteriet, men även stänga av vissa funktioner som kanske snabbar upp telefonen.

    /Söder
     
  4. Dylan

    Dylan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Kanske är någon som letar information om hur länge man kan köra Spotify på N1, antecknade lite tider.

    5 timmar Spotify via 3G
    20 min surf via 3G
    5 min samtal
    2,5 timmar stand-by
    Utöver det har jag Snowstorm och Google Sync som uppdateras en gång per timma.

    Efter det hade jag 31% kvar. Så det är inga problem att köra Spotify en hel arbetsdag om man har möjlighet att ladda när man kommer hem. Gör man knappt nånting mer på telefonen borde man kunna använda Spotify en arbetsdag och sedan ladda den på kvällen.
     
  5. viiddee

    viiddee Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag får knappt ut en dags användande på min nexus. Surfar ca 1 timme ringer ca
    30 min övrigt ca 30 min under batteri use har jag 48% android-system och 26% cell-standy... vad kan vara problemet? Mvh V
     
  6. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Med stor säkerhet något program som ligger och hindrar telefonen att gå i "viloläge".

    Jag själv har märkt att någon gång hade batteriet tagit slut mer än normalt, och när man kollade lite info mha spareparts, såg jag att telefonen hade aldrig sovit.

    Tror det var netcounter som hade buggat då, så det åkte ut.

    /Söder
     
  7. ewallg

    ewallg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur kollade du det? Jag har samma problem som killen som du citerade.
     
  8. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Meny>setting>About phone>Battery use.
     
  9. viiddee

    viiddee Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Spare parts visar att jag just nu har 1.5 timmar utan sömn så frågan är om det e de.. känns som det e något system program som drar batteri.. funderar på att wipa hela telefonen.
     
  10. lagerstrom

    lagerstrom Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag undrar oxo hur ni som påstår att ni får ut nån batteritid över ett dygn på era Nexus-lurar, använder dem. Har ni dem avstängda?

    Har man 3G och Background/Autosync påslagna, så är mitt batteri på 20 % när jag åker från jobbet (07-17=10 h) och max 20 min samtal, och max ett par minuter GPS och kanske 30-60 min WiFi.

    Slår jag av allt detta och endast kör GSM och bara synkar mail/kalender ett pag ggr manuellt, så kanske den klarar 24 h.

    Ganska sugit. Hoppas verkligen att Google kan trimma batteriförbrukningen till kommande F/W-versioner.

    Tro nu inte att jag är en iPhone-fan. Har aldrig ägt en.
     
  11. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    För att svara på ovan inlägg. Jag hade problem innan med att batteriet inte räckte.

    Idag har jag tagit telefonen vid 06:30. Meckat lite med installera program, cyklat och lyssnat lite på musik ca 25 min, visat telefonen för en iPhonevän och showat med ljusstyrkan på max, var nere på stan och försökte få layar att visa något fett (utan att lyckas), har full sync på, altitude för google maps, ringt några samtal (korta sådana) och sms:at lite.

    Hade dock telefonen i några min när jag laddade hem en payapp via emulatorn. (ca 5 min kanske).

    Jag ligger nu på 57 %. Jag själv tycker det är mycket, så det beror nog på de minuterna som den låg på laddning innan..men den har lätt inte laddat så mycket..

    Enligt spare parts har den varit "Running" i ca 23% av sin tid, screen on 13% och wifi on 96 % (var av ett tag på stan) och det har använts ca 50 %.

    Tar jag då Partial wake usage så är det Andorid som har mest där, och sen kommer Locale på en liten del av det som Android har..

    På så sätt vet jag att det inte är något konstigt eller onödigt som dragit battier, och är nog därför som jag inte längre "är rädd" för att batteriet ska hålla en dag.

    Givetvis laddar jag varje natt ändå.

    För att avsluta: Sen jag slutade att maniskt stänga av program med taskkillar och liknande program, vill jag tro att Android lärt sig bättre att vara batterisnålt.

    /Söder
     
  12. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    min brukar komma ner på 15% efter ca 48 timmar...

    kanske 3-5 korta samtal. 30 min surf. några mms/sms. facebook app inställd på o hämta var tredje timme (tror jag, telefonen e hos htc just nu så jag kan inte kolla). snowweather inställt på att hämta var 6e timme. sync on, wifi on och screen på auto brightness. bluetooth off, location on (den använder ändå bara cell towers till de mesta, bara maps o lite sånt som använder gps delen).
     
  13. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Använder du någon annan app får och se hur mye data du har använt,eftersom du har avinstallerat netcounter,frågar eftersom jag tog bort taskkiller i går men har netcounter.
     
  14. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Nej det gör jag inte.
    Jag har 500 mb i full hastighet med Halebop, men sedan "funkar" det ju även efter det, även om det ska gå långsammare.

    Jag tänkte som så att om jag använder min data, så är det ju för att jag behöver det, och att jag inte behöva ha koll på det hela tiden. Speciellt inte när det tar så mycket batteri.

    /Söder
     
  15. henq

    henq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2009
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung S6 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S6 Edge
    Jag kör Network Monitor och har inga problem med batteritiden. Ingen partial wake enligt spare parts.
     
  16. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jag hade det inte hela tiden heller, men de dagar jag märkte att mer batteri hade gått åt, så var det det programmet som hade förhindrat sömn.

    /Söder
     
  17. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Ok,tack för svaret har nå avinstallerat netcounter.
     
  18. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Skall testa den.
     
  19. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Jag kan rekommendera NetSentry.
     
  20. cocacola30cl

    cocacola30cl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2009
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Angående spare parts, när jag kollar other usage ser jag att running ligger på 100% sen jag senast laddade den, betyder det att jag har någon app som ligger och drar eller ska det vara så?