Fråga: Är du nöjd med din S2?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av rina., 13 dec 2011.

?

Är du nöjd med din S2?

  1. Supernöjd, den är felfri!

    38 röst(er)
    46,9%
  2. Mycket nöjd

    36 röst(er)
    44,4%
  3. Duger

    5 röst(er)
    6,2%
  4. Missnöjd

    2 röst(er)
    2,5%
  1. rina.

    rina. Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    848
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Jag skulle vilja kolla läget bland er som har köpt en S2, är ni nöjda?
    Är det något allmänt problem som denna mobilen har, typ som LG 2xs omstarter?
    Är det den bästa androiden på marknaden just nu?
    Kommer det komma en bättre snart?

    Funderar på att köpa den nämligen! Tack på förhand! :)
     
  2. Tsukasa-san

    Tsukasa-san Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag hade en Optimus 2X förut och gick för drygt en vecka sedan över till Galaxy S II. Skillnaden är som natt och dag. Jag har inte haft något som helst problem med min Galaxy S II och det bästa av allt är att den flyter på galant nu med en upptid på drygt 121 timmar plus. Min Optimus 2X började sega ner sig redan innan den ens kom upp i 48 timmars upptid.
     
    Last edited: 13 dec 2011
    rina. gillar detta.
  3. luttman

    luttman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag är super nöjd med min s2a den har ALLT jag behöver (just nu(tror jag))
    jag har inga problem med omstarter eller något annat problem har jag inte uppfattat (har haft min i snart 5 månader.
    Deffinera "bästa" galaxy nexus är bättre i mina ögon.
    galaxy nexus kommer till sverige(officiellt)20-12-11
    Jag ÄLSKAR min s2a. so GO GET IT!

    Bli medlem eller för att visa innehållet!
     
    Last edited: 13 dec 2011
    rina. gillar detta.
  4. MrGlad8

    MrGlad8 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är nöjd, fast jag kommer från en iPhone så då kanske det inte är något att jämföra med iof.
    Den har det jag söker i en smartphone i form av connectability!

    Telefonen i sig har aldrig krånglat än.

    De ända jag är missnöjd med som inte hör till denna tråden är ju Android Market jämfört med AppStore. App-utbudet till en android är tyvärr en stort skämt, apparna är svindyra och 90% av dom fungerar inte.. men som sagt en annan fråga och det visste jag redan när jag gick från min iPhone.

    Kommer nog fortsätta med en Samsung, och bara hoppas att App-utbudet blir bättre!
     
  5. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Har ingen S2a själv längre, hade en en kortare tid och ska nu köpa en igen men om man kollar på alla tester så verkar det vara marknadens bästa mobil än. Kommer nog inget som brädar den helt förrän S3(men det blir nog någon gång i vår, och lär ju vara dyrare).

    Problem jag hört talas om är att den kan bli väldigt varm om man kör tunga program, och att det verkar som om kvalitén i skärmar kan skilja(de är olika ljus starka etc).
     
  6. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Rina, (som du vet?) så hade jag en 2X innan och det går inte att jämföra... efter 240h upptid på den här kan jag fortfarande köra spotify via blåtand och samtidigt ha igång endomondo för att hålla reda på hur långt jag gått och då kanske jag kollar twitter / Google+ / samt surfar... det här gör den utan att rycka det minsta.

    skulle jag göra ett försök efter 80-100h igångtid på min 2X så skulle den bara svartna direkt och starta om ... i bästa fall. (innan skulle den hacka i musiken och visa fel på endomondo)
     
    rina. och ClubExclusive gillar detta.
  7. tirim4

    tirim4 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Enda problemet hittills är att jag lyckades repa skärmen (vet inte hur, den är väldigt reptålig) men det är 2 st väldigt ytliga och knappt synbara. Superbra telefon som med lite trixande har riktigt bra batteritid för att vara en modern smartphone.
     
    rina. gillar detta.
  8. Gr1peN

    Gr1peN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Efter ett inköp av större batteri är jag riktigt nöjd.

    Galaxy Nexus och Meizu MX är nog de enda som kan mäta sig med S2:an, men det spelar nog ingen roll vilken av dem du väljer, du lär bli nöjd iaf.
     
    rina. gillar detta.
  9. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    jag har varit sjukt nöjd med min ända sen jag skaffade den i somras.
    ännu mer nöjd sedan jag slängde in siyahkernel och miui - grym batteritid nu, särskilt standbytiden.
    aldrig haft några problem med hastigheten eller stabiliteten heller.
     
    rina. gillar detta.
  10. Tsukasa-san

    Tsukasa-san Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Åtminstone en sak är sämre med Galaxy Nexus och det är batteritiden. Enligt Swedroids test är den betydligt sämre än Galaxy S II.
     
    Last edited: 13 dec 2011
  11. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    SGS2 har dessutom bättre grafik processor, externt minne, kamera etc.
    Det enda Nexus eg spöar den på är skärmen och att man får vanilla google till den direkt. Men sen är det ju frågan om man vill ha så stor skärm och det dröjer ju ej så lång tid innan uppdateringarna eller custom roms finns tillgängliga till SGs2an.
     
  12. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Jag hade också O2X förut, reklamerade den och skaffade SGSII istället...vilken skillnad!! Det är så här en smartphone skall fungera!! Jag har inte haft ett enda problem med den! Den fungerar till 100%!! Och som PatrikS skriver, den behöver inte startas om stup i kvarten som jag behövde göra med O2X och även min HTC Hero, för att de skulle fungera tillfredsställande. Jag har för tillfället 436 timmars drifttid, och den flyter på utan problem!

    Sent from my SGSII using Tapatalk
     
    rina. gillar detta.
  13. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Inte haft några problem öht.
     
  14. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Känner inte ens sug efter en ny mobil.
    Det är ett mycket högt betyg.

    Det enda jag kan klaga på är att de är för låg volym när man pratar och även med lurar.
     
  15. Tsukasa-san

    Tsukasa-san Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Själv tycker jag att Nexus skärmen är en aningen oskarp trots hög upplösning och DPI. Samsung har lyckats bra med att dölja pentile pixelmönstret men oskärpan som det medför finns fortfarande kvar.


    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  16. söderbäck

    söderbäck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag tycker inte att greppet är optimalt på SG2. Jag tror till och med att det är den sämsta mobilen jag haft i detta avseende. Och jag ser lite ojämnheter i färgåtergivningen när det börjar bli dunkel belysning. Behöver alltså inte vara mitt i natten för att det skall framträda. Det problemet hade jag inte med min zte blade alls.

    De två sakerna är dock det enda hittills som inte är toppen. All annat är jag supernöjd med. Så betyget blir "mycket nöjd".
    Jag sneglar inte direkt på andra telefoner om man säger så ;).
     
    rina. gillar detta.
  17. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Frugan som försökt 1 gång tidigare med smartphone (x10 mini) hatade den upplevelsen, dvs touch och "smartphone". Men nu 1år senare med denna Galaxy S2 så gillar hon den skarpt! Hon kan tom använda den, hon lär sig snabbt för att från början vara 0 intresserad. Hon tom ratade min iphone4 och ville ha denna s2:a istället!

    Jag för min del gick från iphone4 till en svart S2 och visst är telefonen riktigt bra! Android har blivit väldigt mycket bättre bara på senaste 6mån känns det som!

    Snabba plus på s2 så långt:
    +Skärmen, dvs färger, svärta, storlek osv. (Dock sämre skärpa än iphone 4 och Galaxy Nexus, men fortfarande god skärpa)
    +kameran, bra stillbilder och videoinspelning.
    +formatet, Lätt och känns inte så klumpig som tex min Arc gjorde.
    +Samtalskvalite och ljud är riktigt bra.
    +ICS är på G vad ryktena säger.
    +Minneskort
    +Lågt SAR, 0,34 eller något sådant har jag för mig.
    +Dual core, den känns riktigt rapp vad jag än använder den till!

    -Högtalaren bak är inte alls dålig, fullgod för lite playkanaler och spel. Men inte lika fylligt och bra som x10 mini pro och x8:an, men å andra sidan verkar ingen annan lur vara så.
    -Nu kommer HD skärmar, men jag vill helst ha en utan pentile och då får man nog vänta ett tag. Men som sagt, inte dålig skärpa...
     
    Last edited: 14 dec 2011
    rina. gillar detta.
  18. Talisman

    Talisman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag kommer från Nexus 1 och är kanske inte riktigt lika nöjd.

    Upptid var aldrig något problem på N1. Framförallt är batteritiden sämre på SGS2. Med exakt samma användningsmönster är det nästan 50% sämre batteritid. Mottagningen är också märkbart sämre.

    That said så finns det inget bättre alternativ på marknaden just nu.
     
  19. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Låter underligt.
    Svårt att tro att SGS2 är så mycket sämre.

    Är din sgs2 helt ny ?

    Testat annan kernel ?
    Underklockat/undervoltat ?
     
  20. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Jag kan ju ge mina tankar också. De som är bra har ju redan tagits upp bra tidigare. Varför inte fokusera på dom problem som faktiskt finns istället då.

    1. Telefonen kan ibland starta om sig själv om du har ett SD kort i den. Detta händer bara med mjukvaruversion 2.3.5. Inga andra versioner har den "buggen". Detta lär ju fixas i januari när ICS kommer får vi hoppas. I annat fall, om du måste ha SD kort och om du lider av omstarterna, får du flasha in stock 2.3.4. Om du klarar dig på de 16GB som finns i telefonen från början så kan du ignorera detta iofs :)

    2. Den vita SGS2 har visat sig ha lite annan typ av skärm eller något är skumt. Den visar lite blåare bild när du har en vit bakgrund. Undersök skärmen noga när du plockar upp en vit. Vissa har haft problem även med dom svarta men inte alls lika vanligt.

    3. Vissa blåtands headset kan ljudet hacka lite om du har wifi aktiverat. Detta kan avhjälpas genom att köpa ett annat BT headset. Jag kan inte säkert säga vems fel de är jag kan bara konstatera att htc desire + discovery 975 + wifi aktiverat = ok. SGS2 + discovery 975 + wifi aktiverat = hack i ljudet. SGS2 + SE MW600 + wifi aktiverat = ok.

    4. Volymen kan vara något låg vid kabelburet headset. Kan undvikas genom att använda blåtandsheadset. Även lineout utgången på de två bil/bords-dockor som finns är volymen även vid max volym något snäpp för lågt än vad jag tycker hade varit optimalt.

    5. Telefonen är något hal att hålla i utan ett skal. Så skaffa ett!

    6. Vissa enheter har problem med kameran. Du ser en röd prick på bilderna. Får du detta får du klaga så den blir utbytt/lagad.

    Detta är allt jag kan komma på. Jag har använt telefonen varje dag sen den kom ut i Sverige. Min lur plågas varje dag fram å tillbaka till jobbet (2h per dag) då jag lyssnar på radio, podcasts etc.. på kvällarna/luncherna så blir de lite spel. Den har aldrig kraschat eller hängt sig eller blivit så varm att något onormalt har inträffat. De har funnits lite små buggar i mjukvaran i de första versionerna men detta är fixat i de senaste versionerna så de buggar tar jag inte upp här.

    För egen del skulle jag behöva köpa en ny mobil idag så hade jag ändå köpt SGS2. Galaxy Nexus är inte min melodi. Hårdvaran är förlegad på den modellen. 5Mpix kamera, likvärdig cpu, slöare GPU..på en mobil som ska va flaggskepp och över ett halvår nyare än SGS2? Öh nej tack! Så viktigt är inte ICS för mig. Dessutom så kommer de till vår lur också.. även om de inte blir vanilla så kommer de komma CM9 till våra så vill man nödvändigtvis ha vanilla så finns de snart också.
     
    Last edited: 14 dec 2011
    rina. gillar detta.