glapp i externa högtalare, upplåst bootloader? garanti?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av flaxroid, 19 mar 2010.

  1. flaxroid

    flaxroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2009
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    HEJ, UPPTÄCKTE IDAG att högtalaren inte funkar, försökte kolla på en video och till min förvåning funkade inte ljudet, försökte att kolla inställningen men utan lycka, men när jag tryckte på högtalaren så började den spela upp ljudet. shit jag har ett stort problem som jag hoppades att undvika. jag har ju låst upp o Rootat telefonen. vad kommer HTC göra i det fallet, det e ju ändå hårdvaru fel, borde ju inte spela roll att telefonen e upplåst. jag har skrivit till dem, men inte sagt något om att telefonen e upplåst, dem lär ju märka det ändå. vad ska jag göra? vad kommer detta att kosta uppskattningsvis........ hur går proceduren till med garanti ärende, ska jag erkänna att spl:en e upplåst? kan nån besvara mina frågor?
     
  2. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jag tror att man i det här fallet tjänar på att vara så ärlig som möjligt. Det ger ett mer seriöst intryck. Det är ju ändå ett ganska självklart hårdvarufel.
     
  3. flaxroid

    flaxroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2009
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    OKEJ, MEN ska försköna storyn o säga att jag har nyss köpt telefonen från en person och inte vetat att den är upplåst, vad kan det kosta att få det fixat? frakt och administration avgifter, ska jag kanske äldste fast skiten själv..... förvirrad
     
  4. ewallg

    ewallg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var bara ärlig och se vad som händer i fall du inte får det utfall du vill kan du försöka några dagar senare.
     
  5. flaxroid

    flaxroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2009
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    vad kan et kosta? hur kan man fixa det själv
     
  6. flaxroid

    flaxroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2009
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    halvlöst det med en trippelvikt bomullsttuss som ligger på högtalaren och bakluckan trycker på den och gör att det funkar, men fan jag vill få det fixat
     
  7. BenPool

    BenPool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2009
    Inlägg:
    848
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Har diskuterats tidigare, garanti ska gälla vid uppenbart hårdvarufel som upplåsning inte kan ha orsakat....står mer på xda, orkar inte leta nu
     
  8. flaxroid

    flaxroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2009
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    en länk vore bra
     
  9. Vibban

    Vibban Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
  10. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Fortsättning?

    Berätta för oss andra hur det gick sedan!

    Får du det fixat är det ju bara att roota på (och förstår inte varför du INTE skulle få hårdvarufel fixade efter rootning?!).
     
  11. wite

    wite Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    GrapheneOS
    Info:
    Nova launcher
    När jag frågade HTC både sverige kontoret och engelska så sa dom bägge att man inte har nån garanti kvar om man låst upp telefonen, hårdvaru fel eller inte spela ingen roll. Konstigt om dom ger andra svar till kunder i usa, jag kollade för jag har en jädra massa damm under skärmen på min egen telefon. Efter det svaret som jag fick har jag inte vågat skicka in min telefon, vill inte bli tvungen att betala för reparationen.
     
  12. chaval

    chaval Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Segt det där med damm.

    Är själv djävligt sugen på root och kommer säker att göra det. Förr eller senare. Har SJ läst om folk som fått sina utbytta pga hårdvarufel trots olåsta BL.

    Jag skulle försöka om jag vore dig, det är ett ganska solklart problem du har fått.

    I övrigt är jag nyfiken på hur Google kommer att tacka alla dessa buggar(3g, skärmen, damm, högtalare), om de är hårdvarurelaterade lär de säker byta ut komponenter på nya N1 så småningom. Och då vill säkert fler än jag få dessa delar utbytta.

    Som någon skrev i ett annat forum, Google's strategi är kanske att först släppa N1 i USA och UK, tackla ev buggar/byten, förbättra luren och senare släppa den i flera länder.
     
    Last edited: 20 mar 2010
  13. Trident

    Trident Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER


    Dammproblemet märker man rätt snabbt så där är det inget problem. Är man orolig om garantin är det bättre att strunta i root.