Problem: Hjälp att konfigurera wlan

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av ther, 14 dec 2011.

  1. ther

    ther Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    27
    Telefon:
    Google Pixel 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4
    Hejsan,

    Jag har problem med wifi hemma, datorer funkar men Galaxy Nexusen strular. Kopplar upp och ner samt skiftar i signalstyrka trots att jag bara sitter ca 2m från routern.

    Jag har sett i recensioner att wifi delen funkar bra/utmärkt och det gör det på jobbet för mig med.

    Om ni som fått det att funka bra kan ge mig lite ledning i konfigurationer skulle jag vara tacksam. Eller om jag missat en telefoninställning. (har inte avoid poor connections ibockad.)

    Själv kör jag wpa2-psk med auto-kanalval. Kanske är det autokanalvalet
    som spökar, även om jag tycker att den är borde fixa det.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  2. SlayerBear

    SlayerBear Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Min fixar autokanalval utan problem. Men jag har ingen aning om andra möjliga förklaringar...

    **
    Bjorn
     
  3. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Stod någonstans igår eller idag att om man har "moderna" lampor med LED eller andra lampor som ej är CE märkta kan det påverka wifi... kanske värt att kolla upp. Själv hade jag en lågenergi lampa från IKEA som förstörde min uppkoppling efter att jag stängt/bytt lampa så rockar det på :D
     
  4. aTlive

    aTlive Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har samma problem. Enligt en kunning beror det på att vissa telefoner inte samspelar så bra men olila typ av skydd. Prova att ta bort lösenordet på din router och prova, det ska jag göra oaf.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk