Nytt minneskort, flytta över allt från gamla kortet

Diskussion i 'Allmänt' startad av Iternity Sound, 14 dec 2011.

  1. Iternity Sound

    Iternity Sound Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej!

    Igår kväll hade mitt 16GB kort landat hemma och i morse har jag suttit och bråkat med det. Jag förväntade mig inte att det kunde vara så krångligt som vet verkar vara efter att ha googlat och läst trådar här och där.

    Vad jag vill göra är att helt enkelt använda mitt nya minneskort utan att jag märker någon mer skillnad än större utrymme på telefonen.

    Hur gör jag det?

    Just nu sitter jag på jobbet med 16GB kortet i telefonen (gamla kortet ligger hemma). Jag tog en backup via CWM och flyttade över backupmappen till nya kortet. När jag försöker köra recovery från CWM appen så verkar det inte hända något mer än att telefonen bootar om. Jag har inte vågat köra recovery från recoverymode, blir lite skrajsen att jag pajar telefonen, är det någon risk för det?

    Jag har en Samsung Galaxy GIo och kör [DEV][2.3.7]CyanogenMod 7.1 KANG & ClockworkMod 5.x for Galaxy Gio (RC-3.0) - xda-developers

    //Johan.
     
  2. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Ehm, såvitt jag vet så gör en CWM backup på allt utom minneskortet - så vad du gör är att du återställer ROM/apps/sms/samtalslistor/inställningar etc, hela telefonen. Detta har man för att kunna gå tillbaka till en fungerande telefon ifall man lyckats flasha in något knasigt eller provat en ROM man inte tycker om.

    Varför krångla till det? Kopiera bara över allt från det ena minneskortet till det andra..
     
  3. Iternity Sound

    Iternity Sound Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Testade att kopiera alla mappar från gamla kortet och la in det på den nya. Men mina appar kommer inte fram och (market verkar ha försvunnit). Antar att det har något att göra med att jag har S2E på luren.

    Jag kanske får fråga rom-utvecklaren på xda istället.

    //Johan.
     
  4. csidroid

    csidroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    alla apps som du flyttat med s2e ligger på en annan partion av minneskortet. kan flasha in romen igen så får du tillbaka alla apps
     
  5. Iternity Sound

    Iternity Sound Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ah, ext4 partitionen som jag gjort? Den kan jag inte komma åt via windows va? Så flasha om romen är nödvändigt... Jag får göra det då :) Tack för hjälpen!
     
  6. Spaderess

    Spaderess Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Byta minneskort. Finns det filer på det gamla som måste flyttas med till det nya kortet?

    /Spaderess