Problem: S2:ans signalstyrka under all kritik!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Sensational, 14 dec 2011.

  1. Sensational

    Sensational Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Okej, here´s the deal. Jag har använt fruktansvärt många telefoner i mina dagar, men ingen har varit så dålig som S2. Eller, nu är jag lite orättvis, låt mej rikta kritiken mot Samsung, och inte bara S2 specifikt. Men nu är det den jag har, så den kommer få skit nu.

    Jag har haft (av Samsungs androider) Samsung Galaxy Spica, Samsung Galaxy S och nu Samsung Galaxy S2. Alla dessa tre telefonerna har har gjort mej besviken på deras otroligt dåliga förmåga att leverera på mottagningsfronten.

    Ett exempel: I min skola, som förövrigt är en jävla bunker, hade jag, både med iPhone 4 OCH iPhone 4S mottagning i skolan. Med Galaxy S2 så har jag inte det. Jag använder samma operatör nu, nämligen halebop (aka Telia). Hur kan det vara så? Jag har haft Arc & Arc S till exempel, där funkade det bra.

    Så vad skall jag nu göra? Vill ni veta baseband, kernel och FW så se bilden nedanför.

    Finns det någon mer som upplever svaragre signalstyrka på SGSII än på andra mobiler? Finns det något sätt att "boosta" signalstyrkan? Skiter i om det drar mer ström, jag har det stora batteriet (2000 mAh) och laddar ändå varje natt.

    Så, snälla, hjälp mej. SGSII är i övrigt den finaste telefon jag haft, men signalstyrkan driver mej till vansinne. Kan jag inte få hjälp med en lösning ikväll, så hamnar den på Köp & Sälj som bytes mot någon annan Android.

    Tack!

    [​IMG]

    NOTERA: På bilden lyckades jag få full Edge. Vanligtvis, hemma framför datorn, där jag är nu, har jag mellan 3-4 staplar, ibland 2. Min iPhone 4S hade på samma ställe mellan 3-4 (oftast 4) av 5 staplar, och då på 3G.
     
  2. csidroid

    csidroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    kanske du borde lämna in den på lagning??
     
  3. Tjomp

    Tjomp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag använder Comviq's nät. Vi var på en restaurang med jobbet för några dagar sedan, nere i en källare med tjocka stenväggar och alla klagade på att dom inte hade nån täckning alls. jag hade nästan full täckning med min SGS2. Så kanske e din operatör eller individuellt fel på just din mobil..
     
  4. Androidas

    Androidas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag upplever lite samma sak med min S2 men jag kommer att invänta ICS innan jag på allvar kommer att göra något.
    Har även lite strul när jag ska dra patternlock, den bryter mitt i mönstret.
    Jag har även betydligt sämmre wifi-mottagning på denna lur kontra min gamla desire.

    Det finns ju förhoppningar att det är ett fiemwareproblem...
    Och att vänta någon månad son det låter känns ok.

    Sent from my Galaxy S II
     
  5. barbabenny

    barbabenny Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har du på gsm/wcdma (automatiskt)? Dum fråga kanske...

    Edit: och datapaket ikryssat?
    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
    Last edited: 14 dec 2011
  6. Gallain

    Gallain Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    På jobbet är det med min sgs 2 som det bryts minst samtal med, många har börjat plocka fram sina fasta telefoner igen. Men vi här verkligen kass mottagning där. Alla har vi telenor och de andra har Iphone 4.
    I min stuga i skogen är det ytterst marginellt sämre mottagning jämfört med de bästa som jag provat, och det handlar mer om att jag har telenor istället för Telia nu för tiden...

    Har du provat att stänga av Fast dormancy?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  7. Sensational

    Sensational Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    upplys mej...vad innebär det? hur gör man det?
     
  8. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Fast dormancy *#9900# i dialern

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  9. Gallain

    Gallain Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Gör en sökning på "fast dormancy galaxy s2" så kommer du hitta en massa information. Inbillar mig att min fungerar bättre med det av, men insåg precis att det har varit på den sista tiden...o_O
     
  10. Pzycic

    Pzycic Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    1 329
    Mottagna gillanden:
    337
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Jag har bättre mottagning med min S2 än många av mina kollegor, däremot WiFi mottagningen är usel.
     
  11. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag håller med ang. dålig mottagning och titt som tätt så tappade den dessutom nätet helt och det hade jag dessutom med Galaxy S också. Där jag bor hade jag med S2 Edge och nu med Galaxy Nexus så har jag alltid 2staplar 3G/H så det är skillnad även om GN också är tillverkad av Samsung.
     
  12. Klashosh

    Klashosh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    För mig är både 3g och wifimottagningen bra. Syrran har en iPhone 4 och enda skillnaden jag har märkt är att hon har lite bättre wifimottagning, men inte så mycket. 3g mottagningen har jag hittills upplevs som identisk.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  13. Sensational

    Sensational Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Felet är lokaliserat! Telia är tydligen sveriges SÄMSTA operatör där vi bor. Tråkigt nog är man bunden länge till. Så, nu får jag sälja S2an och skaffa nått som funkar med Telia där vi bor. Typ inget, men ändå...
     
  14. Bostrom

    Bostrom Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Dålig signalstyrka på både nät, wifi o gps har ju varit känt väldigt länge på s2:an. Dem lär ju fixa det om dem inte vill tappa kunder. Som nån skrev tidigare kommer jag också väntar på ICS och är det inte nåt med mjukvaran som orsakat dessa problem blir det byte av märke.
     
  15. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Testa flasha ett annat modem? Kanske hjälper?
     
  16. Tråget

    Tråget Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Det är väldigt individuellt hur "bra" signalstyrkan är. Min funkar bättre än någon annan mobil jag haft eller någon annan i min närhet (förutom Motorola Defy på 3G ska tilläggas). Men detta var bara möjligt efter en installation av en costom-ROM. Innan var det mesta kasst tycker jag.
    Så, visst sitter det i mjukvaran annars skulle ju inte "average Joe" lyckas fixa det på XDA. :)
     
  17. peswe

    peswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Antalet staplar, t.ex. 2 av 4 är nog bara jämförbara mellan 2 st telefoner av samma märke och modell. Att jämföra en gammal telefon som har 4 staplar av 4 med en ny som har bara 2 av 4 säger ingenting om hur den verkliga prestandan är. Det måste mätas.
     
  18. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    klockren mottagning på min, funkar väldigt bra på mitt wifi i huset, bor på landet så 3g är väl sådär.. men fort jag är i en stad så ligger jag på full 3g eller h och h+.. kör med KP1 på modem..

    Skickat i ett samarbete mellan min S2"a och Tapatalk.