Problem: Väldigt lagg i 2D-spel

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av swefse, 14 dec 2011.

  1. swefse

    swefse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag och en polare utvecklar ett 2D-spel till Android. Vi bygger just nu grunderna och det har flutit på laggfritt på min gamla Optimus 2X (Stock, 2.2). När vi testade det på min nya Galaxy Nexus (Android Revolution HD, 4.0) så laggade det dock fruktansvärt, så hela spelet blev obrukbart. Vi testade snart med ett spel vår lärare utvecklat, kallat Wondercrash, som också fungerade avsevärt trögare på GN än på O2X (fungerade också bra på HTC Sensation (tror jag det var) med 2.3).

    Båda spelen var gjorda för tidigare versioner av Android än 4.0 (vårt var 2.1, vi tror vår lärare kryssade i samma sak).

    Jag undrar helt enkelt om det är något fel på telefonen (som jag inte märkt något lagg på alls förutom just dessa två appar), om just denna del av 2D-grafiken är en akilleshäl på just GN, eller om vi bara är n00bs alla tre som inte fyllt i rätt i Eclipse? Om någon annan kunde pröva flytet i Wondercrash och jämföra med en tidigare Androidversion skulle det uppskattas.

    Som ni genier säkert förstår är jag mycket tacksam för snabba svar.
     
  2. monty

    monty Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    I utvecklarmenyn kan du tvinga fram GPU-acc i 2D-appar. Testa om det gör någon skillnad.
     
  3. swefse

    swefse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tack, men det blir bara långsammare med GPU-acc. :(

    Vet du (eller någon annan) om någon inställning i Eclipse eller huruvida man har 4.0-releasen nedladdad i SDK Manager eller inte kan spela roll?
     
  4. swefse

    swefse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

  5. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Utan att veta hur ni ritar osv är det svårt att gissa var er flaskhals är. Kan vara så enkelt att ni åker på fillrate problem pga den högre upplösningen. Gör ni allt på en tråd?